tpmek

E 30 sendt til lakkering.

Recommended Posts

3 timer siden, tpmek skrev:

Jetronic her ja. Blir satt sammen som orginal igjen 👍 mye pussel enda. 

SÄ gÞy at du fortsetter med Jetronic. Jeg har LE-jetronic pÄ E28-en med M20B20. Vet du hvordan det fungerer med ombygging til luftmassemÄler? Jeg har hÞrt noe om at motoren gÄr litt magert med den originale luftmengdemÄleren. 

Redigert av Eselfjes

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del pÄ andre sider
1 time siden, Eselfjes skrev:

SÄ gÞy at du fortsetter med Jetronic. Jeg har LE-jetronic pÄ E28-en med M20B20. Vet du hvordan det fungerer med ombygging til luftmassemÄler? Jeg har hÞrt noe om at motoren gÄr litt magert med den originale luftmengdemÄleren. 

Har ikke peiling pÄ ombygging av disse. I min tid som «mekaniker» sÄ strevet vi med Ä fÄ de ned mot 0,5 i CO. Og vi mÄtte til tider stramme fjÊren i potmeteret i luftmengdemÄleren. Var enkle Ä greie Ä feilsÞke pÄ. Var og nÞye pÄ ventiljustering. Utrolig hva vi klarte Ä lese av avgassene fra disse motorene. Det gav deg alltid en god pekepinn hvor i systemet man kunne begynne Ä lete etter feil.

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del pÄ andre sider

Konge prosjekt! Blir vel fett Ä sette seg i "nybilen" nÄr den blir ferdig! :)

SÄ du nevnte at du hadde eget utstyr til gullforkromming. Hvor kjÞpte du, eventuelt hvordan lagde du det? 

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del pÄ andre sider
6 timer siden, Larsinnj skrev:

Konge prosjekt! Blir vel fett Ä sette seg i "nybilen" nÄr den blir ferdig! :)

SÄ du nevnte at du hadde eget utstyr til gullforkromming. Hvor kjÞpte du, eventuelt hvordan lagde du det? 

https://malmmotors.se/ytbehandling/gul-kromatering/ 

Dette settet fikk jeg, men det ble aldri brukt da en kompis skulle bare lĂ„ne 😂😂. Jeg selv endte opp med Ă„ sende det til Vestby galvaniske verksted. Venter forĂžvrig pĂ„ de delene enda.

Koster ikke mange kronene Ă„ sende til dem. Og Ca 400kr +m for en tolitersboks med deler og skruer. Da slapp jeg Ă„ griselere med Ă„ lage det selv.

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del pÄ andre sider
1 time siden, Larsinnj skrev:

Ja, det er jo bÄde lettvindt og billig, men er litt gÞy Ä ha gjort det selv ogsÄ :)

Helt enig med deg :-) men samtidig sĂ„ er det lenge til jeg skal gjĂžre lignende arbeid. SĂ„ er det dette med lagring av allt mellom himmel jord hele tiden đŸ€Ș alltid kjekt «Ä ha «faktoren som gjĂžr at garasjen er full til randen 😅 hele tiden. 

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del pÄ andre sider

NĂŠrma seg no, ja :D Blir alltid so misunnelig nĂ„r eg ser folk so lakka E30'ane sine. Tenke pĂ„ min eigen E30 som skulle hatt litt ny farge og 😅

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del pÄ andre sider

Ser helt knall ut! Vil tro du ble fornÞyd :) Gleder meg absolutt til oppdateringer av montering framover nÄ :D 

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del pÄ andre sider
2 timer siden, Streaxu skrev:

Ser helt knall ut! Vil tro du ble fornÞyd :) Gleder meg absolutt til oppdateringer av montering framover nÄ :D 

Var innom og hadde en mys i dag.

karosseriet  er oversprÞytet og klar for mellomsliping/retting.DÞrer og allt annet er klart.

Ja det skal bli spennende Ä begynne monteringen. Blir mye pussel med chrome lister og andre eksteriÞr detaljer. 

Del dette innlegget

Link til innlegg
Del pÄ andre sider

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre medlem for Ä legge igjen en kommentar

Opprett en konto

Registrer konto. Det er enkelt!

Registrer en konto

Logg inn

Allerede registrert? Logg inn her.

Logg inn nÄ

• Ser pĂ„ dette akkurat nĂ„   0 medlemmer