Gå til innhold

Forslag/meninger til morrobil?


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, Gabz skrev:

Mye fine alternativer her, ja. Takk for innspill :) MR2 Mk3 er dog veldig stygg i mine øyne. 

Ja jeg likte ikke MK3 jeg heller tidligere, men jeg synes med denne felg-kombinasjonen og hardtop så var den ikke så ille.
Jeg tror også denne kan være en morsom liten rakker:
https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=88948123 men igjen får man mye annet til den prisen også!
Samme med denne: https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=88956548

Evnt:
https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=75496490

Nei, det mye å velge mellom. Jeg tror man må peile seg litt inn på type bil man ønsker. Som nevnt får man jo også E46 325i/330i sedan til budsjettet. :) 
 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der, ja. Den WRX'en har jeg sett på mange ganger, men veldig kjipt at den er i sølv og har bugeyes.. Og er det ikke litt skummelt å kjøpe wankel i Norge mtp. eventuelle reperasjoner? Angående den 323'en så blir ikke den helt innenfor min estetiske smak, selv om den sikkert er morsom å kjøre, haha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal kjøre litt på bane samtidig som du skal ha en bil som er god å kjøre samtidig se bra ut så utgår jo det meste av japsebiler som er nevnt her. Skal du herje litt på bane så utgår jo framhjulstrekk, så da vil jeg søkt etter en godkjent ombygd E36 M3 eller kanskje en E30 med litt kvass motor. Ellers så er jo Audi S4 B5 en god allrounder, eventuelt en E87 120i om det ikke blir for slapt. 

Skulle likevel framhjulstrekk friste så er jeg ikke i tvil om hva jeg hadde valgt, Golf 5 GTI. Dette er faktisk mye bil for pengene, trimmevillige er de også samt at de er gode å kjøre og ser bra ut :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Hvis du skal kjøre litt på bane samtidig som du skal ha en bil som er god å kjøre samtidig se bra ut så utgår jo det meste av japsebiler som er nevnt her. Skal du herje litt på bane så utgår jo framhjulstrekk, så da vil jeg søkt etter en godkjent ombygd E36 M3 eller kanskje en E30 med litt kvass motor. Ellers så er jo Audi S4 B5 en god allrounder, eventuelt en E87 120i om det ikke blir for slapt. 

Skulle likevel framhjulstrekk friste så er jeg ikke i tvil om hva jeg hadde valgt, Golf 5 GTI. Dette er faktisk mye bil for pengene, trimmevillige er de også samt at de er gode å kjøre og ser bra ut :) 

Helt enig angående gti :) Lillebroren min kjøpte en mk5 til 90 000kr, som har gått 160 000km. Sparker mer enn bra nok fra med chip på 250hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, DanielStance skrev:

 

Kaaan være fin i riktig farge og med riktige mods, men i sølv ble den bare trist :P Blobeye er det absolutt fineste, men ligger bare STi til salgs av de på Finn og da er vi fort på 200k+. Og ombygging krever fanger, panser, skjermer, lykter og å sveise på nye braketter foran. Dette sammen med lakk blir nok fort dyrt uansett. 

13 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

 

Jepp, er både pluss og minus med det meste av biler som fyller kravene mine, og alle de andre er for dyre. E36 M3 er jo som nevnt et godt alternativ, men få i min prisklasse å velge i. E30 med fet motor er jo også sjeldent å se til salgs, hvertfall godkjent. E87 120i blir vel kanskje litt slapt, ja? Evt har E90 blitt fine i pris og de er jo ganske sporty i kjørefølelsen om jeg finner noe med litt motor. En 320D med chip kan nok gå ganske greit, men bensinmotorene koster litt mer. S4 B5 er jo tøffe de og! Hmmmm. Golf er jeg litt usikker på, de blir litt sånn.. Vet ikke, de gir meg liksom ikke noe spesiell følelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Hvis du skal kjøre litt på bane samtidig som du skal ha en bil som er god å kjøre samtidig se bra ut så utgår jo det meste av japsebiler som er nevnt her. Skal du herje litt på bane så utgår jo framhjulstrekk, så da vil jeg søkt etter en godkjent ombygd E36 M3 eller kanskje en E30 med litt kvass motor. Ellers så er jo Audi S4 B5 en god allrounder, eventuelt en E87 120i om det ikke blir for slapt. 

Skulle likevel framhjulstrekk friste så er jeg ikke i tvil om hva jeg hadde valgt, Golf 5 GTI. Dette er faktisk mye bil for pengene, trimmevillige er de også samt at de er gode å kjøre og ser bra ut :) 

Mye bra japs der ute, jeg ville ikke svartmalt disse :) 
Golf 5 GTI er knall biler, tøff er de også, men de ligger ikke så langt bak disse heller når du først har fwd, smak og behag... https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=81214363

Om du får E36 ombygd til M3 til rundt 100000,- er dette klart mitt foretrukne valg om alt er godkjent selvsagt. Jeg tror derimot ikke du får de ned til denne prisen i nogen lunde god stand og godkjent. Uansett byr som du også nevner E87 på mye moro! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et skudd i blinde, men disse kan bli kule og morsomme

Volvo S60 4wd 2.5l turbo: https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=81389828

Alternativt spar penger til du får råd til det du egentlig ønsker deg :) E39'en din er jo veldig fin, men skjønner 2-liters dieselpurka kan bli litt tam. Men for under 200k kan du hente deg en 535d fra tyskland ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En morsom, underholdende og driftssikker bil med sjel til under 100k?

Mini Cooper S R53 - mk1 preface er den morsomste i serien.

E46 323/328Ci. Ser ikke vitsen i å trimme en bruksbil med ESS-kit da det i lengden vil bli unødvendig dyrt bilhold, de funker bra originalt også.

200SX S14a fikk man til 70-100k for et par år siden med litt pruting, men disse spiser girkasser, differ og turboer, samt at de ruster som pokker. S13 begynner å bli gammel og sjelden, med dertil delepriser. Generelt er deletilgangen på eldre japser vrien og dyrere ifht tyske biler.

Alle utgavene av MR2 er dårligere enn MX5, så hvis du sikler etter en sporty 2-seter kan du kjøpe en NB 1.8 med en gang, eventuelt en MSM hvis budsjettet sprekker.  Noen nevnte Honda, men her er utvalget såpass tynt at du må lete i evigheter for å finne en til salgs.

Så valget faller ned på E36, E46 eller Mini.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv heller jeg mest mot Mini foreløpig hvertfall. E36 M3 er det hvertfall nå for tiden veldig dårlig utvalg på i det nedre prissjiktet, og E46 blir såpass likt E39 at det bare blir kjedelig tror jeg. Kunne evt spart litt og hatt en MX-5 ved siden av E39'en, men jeg kommer til å bruke så mye penger på den regner jeg med, at det ikke blir lønnsomt i lengden i tillegg til to forsikringer og to årsavgifter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...