Gå til innhold

X50 40e i praksis


 Share

Anbefalte innlegg

Ukens innlegg på blåhvitblogg er et møte med en X5-eier som forteller om sitt første år med sin X5 40e - med sterkt forbruksfokus. Den første kommentaren på bloggen tyder på at det kan være høyst forskjellige praksiserfaringer med denne bilen. Derfor: Finnes det X5 40e her inne som vil dele sine erfaringer så langt?

Link til saken "Teknisk Avantgarde" på blåhvitblogg.no

Endret av mkj
Linkoppdatering
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Gorg: Ok, jeg vet ikke hva problemet er. Jeg burker bare link knappen i editeringsvinduet for å legge aktuell link til tilpasset tekst. Kanskje noen av moderatorene har et svar på dette? Prøver derfor også med å klippe inn linken direkte. Om heller ikke dette skulle fungere, er det enklest å gå rett inn på www.blåhvitblogg.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er merkelig.. Får samme når jeg prøver å lage url med linken din..

Kan ikke huske at det har vært noe problem tidligere, men hver gang du legger ut link til bloggen blir det noe rart :) 

 

 

 

Endret av Gorg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ikke ut til at dere har laget link korrekt da det fungerer helt fint her. Har dere gjort som vedlagt beskrivelse?

Skriv teksten dere skal ha, og markèr den delen av teksten du vil skal være en del av linken - klikk deretter på "kjettingen".
Skjermbilde 2017-02-06 kl. 11.53.04.png

Lim inn fullstendig link. Teksten dere har markert står i linjen under.
Skjermbilde 2017-02-06 kl. 11.50.44.png

Resultatet blir dermed slik.
Skjermbilde 2017-02-06 kl. 11.51.02.png

Dette er en test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste artikkelen om x5e. Godt skrevet og god innblikk i hverdagsbruken av en slik. Det som slår meg dog, er at personer som har råd til bil til 8-900.000, ser det som vesentlig å spare 15.000kr i året på drivstoff? Jeg tror mye av årsaken til salget er komforten ved lydløs drift i byen, samt at folk gir deg et anerkjent nikk og en klapp på skulderen når det står en bil med "i" eller "e" i oppkjørselen.

Bilen er nok kjempebra, det er ikke det. Men tenk hvor mye moro man får for 800.000kr :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Du har nok rett. Det ser ut til at domener med æ, ø og å ikke fungerer som det skal. Tar det opp videre internt, så inntil det blir en ordning på det må du kun bruke vanlig link.

Hadde ikke noe problemer med dette, så jeg har oppdatert linken i innlegget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Evopower: Du har nok helt rett, og det er en interessant betraktning. Sosial aksept og miljøsamvittighet er nok viktig for en hel del. Men jeg har fått flere tilbakemeldinger i dag av typen "Å, er det så mye å spare?!" i løpet av dagen i dag. Så ja, det er kanskje også noe med at man ser på sparing og investering som to separate budsjettposter ...

Men det er et annet poeng fra min side med denne saken (ref. tittelen): Selv om jeg er av samme skole som deg (ut fra det jeg har fått med meg her på forumet), at det aller beste er rwd, manuelt gir og selpustende rekkesekser, må vi ta inn over oss at vi ikke kan "meske" oss med dette særlig mye lenger inn i framtida (som hverdagsbil, altså!). Da er plug-in en løsning som etter min mening også passer for bilentusiaster. Biler som X5 40e er dermed "avantgarde", den går foran og staker ut en retning.

Den er dermed også vikitig, på samme måte som Tesla er viktig for utviklingen av elbiler. Det at en del rikinger (i Norge også med statsspons) Tesla vil på ingen måte redde verden. Men at Tesla har vært viktig for å stake ut det som ligger an til å bli en elbilboom frem mot 2020, kan vel ingen nekte for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Blåhvitblogger, jeg bare så at linken som du hadde lagt inn var til en underside på Bimmers som ikke fantes, så jeg slettet denne og la inn link til innlegget ditt på nettsiden din istedenfor. Usikker på om det var bruker- eller systemfeil i utgangspunktet :) 

Send meg gjerne en PM om det skulle skje flere ganger på uforklarlig vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Blåhvitblogger skrev:

@Evopower: Du har nok helt rett, og det er en interessant betraktning. Sosial aksept og miljøsamvittighet er nok viktig for en hel del. Men jeg har fått flere tilbakemeldinger i dag av typen "Å, er det så mye å spare?!" i løpet av dagen i dag. Så ja, det er kanskje også noe med at man ser på sparing og investering som to separate budsjettposter ...

Men det er et annet poeng fra min side med denne saken (ref. tittelen): Selv om jeg er av samme skole som deg (ut fra det jeg har fått med meg her på forumet), at det aller beste er rwd, manuelt gir og selpustende rekkesekser, må vi ta inn over oss at vi ikke kan "meske" oss med dette særlig mye lenger inn i framtida (som hverdagsbil, altså!). Da er plug-in en løsning som etter min mening også passer for bilentusiaster. Biler som X5 40e er dermed "avantgarde", den går foran og staker ut en retning.

Den er dermed også vikitig, på samme måte som Tesla er viktig for utviklingen av elbiler. Det at en del rikinger (i Norge også med statsspons) Tesla vil på ingen måte redde verden. Men at Tesla har vært viktig for å stake ut det som ligger an til å bli en elbilboom frem mot 2020, kan vel ingen nekte for.

Ja det er veldig interresant. Og mange her har den gammeldagse oppfatningen her om hva som er bra eller ikke. Men det er skremmende å sitte å lese at "nei nå får vi vel bare tilpasse oss disse nye miljøtidene da". Ja det er nye tider. Men for å snu på flisa; istedenfor å tilpasse seg tidene akkurat i dag, hvorfor ikke ta de 800-900.000 og kjøp noe skikkelig råskap? Det var litt på si i forhold til artikkelen din, men likevel reelt i forhold til at 15.000kr bespart er viktig når bilen koster 1 mill.... får ikke den kabalen til å gå opp. Men ok :) 

Men kult at bmw er frempå og leverer et bra produkt som alltid :) artikkelen ga meg et annet inntrykk enn hva jeg tidligere har hatt av x5e. Nemlig "3 tonn batterier og en eldrift på 400 meter"

Fortsett med god innlegg! :D de blir lest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...