Gå til innhold

275/30-19 på E91?


Walkabout
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann

På min søsters nyinnkjøpte E91 LCI er det en boble i dekket på en av bakfelgene, så må handle inn to nye dekk. Det står 265/30-19 dekk på nå (pakke fra GS), men synes disse gir litt for mye strekk, så vil helst opp til 275/30-19. Noen som har erfaring med om dette vil passe uten at det subber? Bakfelgen er 9.5" bred med ET35. Standard M-sport understell, ikke senket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, StigJ skrev:

Er Pre og LCI like i hjulhusene? I så fall går det fint med 275/30-19 på 9,5" ET35 bak. Mener jeg hadde 8 eller 10mm spacere på i tillegg på gamle min.

Mener å huske at sporvidden bak er økt på LCI i forhold til pre-LCI, 8mm meldes det om per side. Tror du det hadde gått på din pre-LCI om du satt på en 8mm spacer i tillegg?

Kanskje jeg får hive på hjulet for å sjekke plassen. Når det er sagt så er det jo en del forskjell på dekkprodusentene også, hvor bredt et dekk faktisk blir på felgen, så vanskelig å vite.

Edit: Ser jo nå at du skrev du hadde spacere i tillegg, sa da skal det vel gå fint.

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stod Nankang NS2 på E60'en som skal selges nå, synes at de ble fryktelig fort utslitt, men utenom det så var det OK dekk i forhold til pris. Men byttet til Sailun nå, skal visstnok også være kurante dekk til en hyggelig pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg sjekka på bimmerpost, der er det folk som bruker 235/35-19 framme og 275/30-19 på LCI. Jeg undersøkte spesifikt mot xdrive når jeg skulle ha nye felger på E91'en. Har også sett en her på forumet bruke den dimensjonen på en 320xd E91. Så det skulle gå fint. Jeg endte for øvrig opp med original dimensjon (225/35 og 255/30-19) da jeg følte det var det tryggeste og det allerede stod i vognkortet som alternativ dimensjon. Er det noe med godkjenningen at du kun kan gå opp og ned én størrelse i bredde sammenlignet med originalt? Dvs at 265 er maks bak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, papertiger skrev:

Jeg sjekka på bimmerpost, der er det folk som bruker 235/35-19 framme og 275/30-19 på LCI. Jeg undersøkte spesifikt mot xdrive når jeg skulle ha nye felger på E91'en. Har også sett en her på forumet bruke den dimensjonen på en 320xd E91. Så det skulle gå fint. Jeg endte for øvrig opp med original dimensjon (225/35 og 255/30-19) da jeg følte det var det tryggeste og det allerede stod i vognkortet som alternativ dimensjon. Er det noe med godkjenningen at du kun kan gå opp og ned én størrelse i bredde sammenlignet med originalt? Dvs at 265 er maks bak?

275 hadde nok ikke passet på dette felgoppsettet i alle fall. Kjøpte et dekk fra Linglong eller hva det heter i 265/30-19 og det var rimelig mye bredere enn Sonar i samme dimensjon, så det subbet ved aktiv kjøring. Så måtte bytte til et dekk som er smalere i størrelsen.

Vet ikke med reglene, tror ikke det stod noe om alternativ dekkdimensjon i vognkortet på denne bilen engang, men den skled rett gjennom EU-kontrollen på Bavaria med 235/35 og 265/30-19 nå i forrige uke i hvert fall:) 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...