Gå til innhold

'Ringen' = Selvmords kandidater?


Mr. Erling
 Share

Anbefalte innlegg

Hei forum
Fortell hva som er så gildt å kjøre på kanskje verdens farligste racingbane?
Se på denne video fra Nürburgring.
'Sivilie' i sine mer eller mindre slitte,  originale biler, tror de er Niki Lauda o.l. :mrgreen:

Det er jo pinadø like farlig som bedriftsfotball ( les bedrifts kvesting)
 

Endret av Mr. Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idioter finnes på alle baner, og det er ikke alltid det er de uerfarne som skaper stygge situasjoner.. kanskje i overkant mye stance boiiis i slitne E36 med tunellsyn og mål om å havne på YouTube på ringen, men ellers tror jeg ikke det er så forferdelig mye farligere enn andre baner. Har definitivt planer om en tur dit selv i bil. Skal trues med våpen før jeg setter meg på sykkelen rundt der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo nok av folk (ref idiotene) som klarer å komme seg av banen helt på egen hånd, så selv uten at man møter idioter er det jo en viss risiko for at bilen ikke kommer hjem like hel. :)

Pro-tip: Når du tenker "OK, bare én runde til!" - ikke gjør det. :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som alle andre steder man ferdes i trafikken kan man være uheldig og møte på tullinger som f.eks overvurderer egen bil eller egne evner. Det er ikke vanskelig å finne grunner til at det er gildt å kjøre på ringen, tror det egentlig er enklere å ramse opp grunner til å ikke kjøre der.

1: Du kan kræsje

2: Andre kan kræsje i deg

3: ??? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører en del på Ringen, minst en tur i året med min vanlige F10 530d. Jeg tenker at det er værre å komme på grunner til å ikke kjøre på Nurburgring. Å kjøre her er en helt egen opplevelse, man må nesten ha prøvd det for å forstå greia. 

Jeg synes at det er kult fordi banen er utformet som en krevde landevei. Bare med gjevn asfalt, ikke møtende trafikk og ikke politi. Enkelt kjører over evene å skal prøve å kjøre så raskt som mulig, de havner i autovernet før eller siden. Videre skal det veldig mye til for å daue i en ulykke her, du skal fucke det skikkelig til for å klare det. Det er ikke langsgående autovern og sandfeller langs landeveien, så skal man først kjøre ut å er det langt bedre å gjøre dette her. Det er her jeg får kjørt fra meg, lært enn hel del om bilkjøring og hvordan en vanlig bil oppfører seg i grenseområdet. Dette er kunnskap jeg så absolutt har fått bruk for ute på offentlig vei, tenker da på bilkontroll. Jeg har rett og slett lært meg hvor grensa går i min bil, det synes jeg er praktisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er nordsløyfen (ikke bland det med selve Nürburgring banen) faktisk ikke en bane men del av det offentlige veinettet i Tyskland, dog med visse restriksjoner. Nå har jeg ikke kjørt på ringen men kjenner banen en god del fra simulatorer om det betyr noe og fra en del videoer på youtube. Marginene er små om du presser på, turistkjøring innebærer ofte biler som ikke er tiltenkt å bli kjørt slik folk kjører de osv. Det er ofte lite som skal til før du får en seriøs ulykke, trenger ikke være store farten heller som denne videoen. Kjør med vettet :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stor del av årsaken til at Ringen har blitt så populær er faremomentet. Veldig mange moderne baner har blitt gjennomsyret med HMS og ser ut som en litt fancy IKEA-parkeringsplass. Det er ikke spesielt utfordrende (det ser man på de ekstremt høye snitthastighetene på mange baner) og i hvert fall ikke spennende for publikum. Derfor søker folk til baner som er farlige - uten sandfeller og asfalterte sikkerhetssoner i hue og ræva. Dessuten er det ekstra artig med variasjonen i bilparken og at man kan kappkjøre med alt mulig rart.

Det negative er dog en høy pris (300kr pr runde + drivstoff og dekkslitasje...) og unødvendig høye kostnader hvis man subber borti et autovern. Det er på kanten til svindel de prisene de fakturerer folk for redningsbil, retting av autovern og fiks av 5 meter gressplen.

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...