Gå til innhold

Importere Bmw, få med 5 års garanti?


Skulebollen
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, er ‘Repair Inclusive’ 5 år/200.000 km du beskriver. Utstyrkode 07CK. Denne må kjøpes når du henter bilen hos bmw forhandler i Tyskland. Blir da samme som garanti for biler kjøpt nye i Norge. 

Koster vel rundt 40.000,-  

Må sjekkes hos forhandler om det er mulig og kjøpe til den bilen du vil ha. Er du heldig så har forrige eier allerede kjøpt dette, men sjeldent.

Må vel kjøpes før første service er tatt. 

Endret av Jarod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har engasjert en lokal forhandler som driver med import til å lete etter bil til meg i Tyskland. Hos de så fikk jeg fortalt at deres kontakt i Tyskland kun kjøper biler med 5 års garanti. Dette litt for å kunne være konkurransedyktige på det norske bruktmarkedet. Det importeres mye elbiler og hybrider for tiden, så dette er vist en lukrativ greie å tilby for å konkurrere med "norske biler". Nå skal ikke jeg ha verken elbil eller hybrid, men det gjelder vist for alle biler de tar inn til Norge. Så jeg ville funnet ett seriøst firma som kan gjøre dette for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk etter å ha brukt mye tid på dette selv er at det lønner seg på noen biler og ikke på andre. Jeg begynnte å kikke på M3 og M4 selv, men jeg synes ikke det lønnet seg så mye kontra å handle i Norge. Mulig det lønner seg på nyere biler som er maks 1 år. Videre så kikka jeg på F10 M5 som også ikke lønna seg i det hele tatt, disse ble fort 100 000 dyrere å ta inn fra Tyskland når ett firma har tatt sin del av jobben. Så slo jeg egentelig fra meg M bil, og heller begynte å se etter G30 5-serie med stor motor. Den passer mitt bruksmønster bedre. Her er det mye penger å spare kontra å handle i Norge, på en 530d fort 100 000 kr, på en 540i eller 540d kan du fort spare 150 000 kr på import.

Bare pass på å velg en bil fra før September 2018, etter dette går utslippskravene etter WLTP utslipps normen. På bilene vi ser etter så blir det da  NEDC tall som blir omregnet til CO2PASS tall (Da rene WLTP tall ennå ikke er klare for disse bilene). Disse utslippene blir da høyere og bilen får høyere avgift. På en 540d så er det fort 60 000 kr mer i avgift..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Daniel. skrev:

En (god) del av bilene som ligger på mobile.de kommer ikke opp inne på mobile24.

Det er nok fordi Mobile24 henter sine annonser fra Autoscout24. Med mindre man har veldig spesielle ønsker så føler jeg at utvalget på Mobile24 er godt nok, det at prisen vises med norsk avgift er veldig praktisk synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Daniel. skrev:

Noen som vet hvor nøyaktig den importkalkulatoren til Tollvesenet er?

Min erfaring er at den stemmer veldig godt hvis tallene du legger inn er riktige.

Endret av Maxmek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...