Gå til innhold

Hvor langt har din bil gått....

Deep Dish
 Share

Anbefalte innlegg

min 96' e34 520i touring har rullet 270 000. byttet hele clutchen, alle foringer,dempere,fjører, og nå gjenstår bare og overhale motor.

Dyrt/vanskelig å overhale en bmw motor?

komemr ann på hva som må gjøres.. men blir ikke før caben er ferdig uansett så har ikke tenkt så mye på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

99 530D km stand 263 000.

Siden jeg kjøpte den på 261 000 har jeg byttet:

Olje, luftfilter, veivhusventfilter, dieselfilter og renset innsuget. (Bilen har ingen servicehistorikk siden 130 000km, så jeg byttet alt siden jeg ikke var sikker. Automatoljen skal byttes etter hvert.)

Da jeg kjøpte den var det pixelfeil i både speedometer og mid. MID fikset jeg ved å rense kontaktene og speedometeret ødela jeg når jeg prøvde det samme der.

Jeg kjøpte et brukt speedometer på ebay og det hadde en km-stand på 540 000km. Jeg tar det som et tegn på at 530D kan gå ganske langt hvis man er heldig.

Det har faktisk ikke dukket opp en eneste uventet feil enda. Kun ting som jeg var klar over i kjøpsøyeblikket.

Jeg kjøpte denne bilen med de værste forventninger og regnet med å få turbohavari, girkassehavari og el-feil den første måneden.

Etter mine 1,5 år som e34 eier gikk jeg ut ifra at alt som kunne ryke ville ryke, men det ser bra ut så langt.

Edit: Jeg kan jo skrive litt om e34 også.

1992 BMW 520i touring. km-stand ved kjøp 213 000, km-stand ved salg 250 000.

Deler som ble byttet iløpet av denne kjørelengden på 1,5 år:

Casterstag.

Bærearmer.

Styrekuler.

Hjelpesnekke.

Parallelstag.

Styresnekke. (Byttet 2 ganger uten at det ble bra)

Strikkepinner.

Støtdempere og fjærer.

Traversforinger.

Brilleforinger.

Krengestagforinger bak.

Girkassefester.

Hardyskive.

Ledningsnett i bakluke.

Microbryter i bakluke.

Vanos.

Viskosekobling.

Dynamo.

Vannpumpe.

Termostat.

På 250 000 ble den solgt og radiatoren tok kvelden når nye eier var på vei hjem.

Resultatet ble at han hevet kjøpet og jeg solgte den som den sto for 15 000 fordi jeg var drittlei av å skru på den.

Ironisk nok er dette den bilen jeg har hatt med lavest km-stand. :applause:

Aldri mer E34.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Tror E30en runda 260.000 km.

Diverse småfiks hele tiden. Motoren tikker litt og rusten begynner å bli ille. Men den har vært kjempedriftsikker i ett år snart.

Fornøyd mtp lave delepriser og at bilen ikke kostet meg mye.

Håper den går i mange, mange år til, stakkars slitern :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diverse småfiks hele tiden. Motoren tikker litt og rusten begynner å bli ille. Men den har vært kjempedriftsikker i ett år snart.

Pusse litt rust nå i vårsola som kommer da,så holder scarface en stund til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusse litt rust nå i vårsola som kommer da,så holder scarface en stund til ;)

Jeg får se ass, aner ikke hvordan rust pusses :) Er ganske blakk og uten jobb også :)

Men har veeeldig lyst til å spandere den rustpuss, nytt lag med lakk, nye fangere, nye dekk og nye felger nå snart sånn at den blir strøken :) Blitt veldig glad i bilen.

Panseret på Scarface har blitt så legendarisk at hvis jeg skal selge bilen en dag (for å kjøpe en E30 Touring med større motor og lavere km stand) skal jeg ta av panseret og sette det på nye bilen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

-97 528iA rullet 268 000, hatt bilen siden 235 000. Motorbytte i -02 som er gått 100k mindre enn bilen.

skiftet dempere, 2 lyspærer og skal skifte løftere til bakluka samt har fjernet en liten rustflekk ved hjulbuen foran.

Ellers er den i tipp topp stand, ingen oljesvetting og girkassa er som ny =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...