Gå til innhold

BMW X3 - tidenes teiteste modell? (E83)

jokke2k
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hmmm... :-k

Lurer på hva som egentlig er poenget med disse bilene. Altså disse mellomstore/litt hevet/masse ulakkert plast-bilene. (X3, RAV4, C-RV...)

Man får jo tilogmed VW Polo i en slik tullete versjon.

De fungerer ikke, og brukes jo heller ikke i terrenget. Og hva skal man med en bil som kommer fram i skogen egentlig? Er man interessert i Off-Road-kjøring, og evt er medlem i en Off-Road-klubb, kjører man jo uansett ikke X3.

Er disse bilene tiltenkt områder med dårlige veier type grusveier ol? Er det virkelig et reelt behov? X3 har jo tilogmed en dårlig "ride" på jevn asfalt, blir det påstått i TopGear-klippet her...

Er forøvrig veldig enig i det som blir sagt der.

Jeremy Clarkson er jo ofte ekstrem i meningene sine, men det han argumenterer for her, er jo veldig reelt.

De bilene i modellstørrelsen over som X5, Cayenne, ML, RangeRover osv, forstår jeg poenget med. Mer eller mindre lukseriøse biler med relativt høy bakkeklaring, grei fremkomlighet, kraftig motorisering og dertil hørende "konge i trafikken" følelse. Der skjønner jeg poenget.

Har kjørt X5, og man føler seg litt hevet over "de der nede".

Men X3 blir jo bare en stygg hevet 3-serie.

Jeg forstår virkelig ikke poenget. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... :-k

Lurer på hva som egentlig er poenget med disse bilene. Altså disse mellomstore/litt hevet/masse ulakkert plast-bilene. (X3, RAV4, C-RV...)

Man får jo tilogmed VW Polo i en slik tullete versjon.

De fungerer ikke, og brukes jo heller ikke i terrenget. Og hva skal man med en bil som kommer fram i skogen egentlig? Er man interessert i Off-Road-kjøring, og evt er medlem i en Off-Road-klubb, kjører man jo uansett ikke X3.

Er disse bilene tiltenkt områder med dårlige veier type grusveier ol? Er det virkelig et reelt behov? X3 har jo tilogmed en dårlig "ride" på jevn asfalt, blir det påstått i TopGear-klippet her...

Er forøvrig veldig enig i det som blir sagt der.

Jeremy Clarkson er jo ofte ekstrem i meningene sine, men det han argumenterer for her, er jo veldig reelt.

De bilene i modellstørrelsen over som X5, Cayenne, ML, RangeRover osv, forstår jeg poenget med. Mer eller mindre lukseriøse biler med relativt høy bakkeklaring, grei fremkomlighet, kraftig motorisering og dertil hørende "konge i trafikken" følelse. Der skjønner jeg poenget.

Har kjørt X5, og man føler seg litt hevet over "de der nede".

Men X3 blir jo bare en stygg hevet 3-serie.

Jeg forstår virkelig ikke poenget. :?

jeg forstår heller ikke problemet... men ( som nevnt tidligere i denne tråden) kjenner jeg en kvinne som eier en X3 3,0i og argumenterte da med at det var en litt mindre bil enn X5'en hun allerede hadde, men at den fremdeles var relativt høy og hadde 4x4.

Ingen veldig gode argumenter syns nu jeg, men like fult er det argumenter for X3. kanskje man må være kvinne for å skjønne behovet.. jeg ser aldri menn som kjører hverken X5 eller X3... en skjelden gang kan Far ratte en Cayenne Turbo, men ofte er det kvinner som kjører de også.. Det er i alle fall slik tendensen er i Oslo.. mulig det ikke er slik hele tiden, men veldig ofte virker det som..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 years later...

Første generasjon X3 er ikke blitt noe penere med årene kan jeg meddele. Gremmes fremdeles når jeg ser den. :-& Første generasjon X5 er heller ikke noen skjønnhet når man først snakker om veteran-X  :evillol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett å mye trådstarter (ser egentelig ikke problemet her) har i mot første generasjon X3 og X5 så er det ikke til å stikke under en stol at vi nå i ettertid kan konkludere med at de har begge vært enorme suksesser for BMW. Både X3 og X5 er de mest populære modellene i sin klasse og de har gitt BMW mye nye kunder som tidligere ikke vurderer BMW :)

Aldri så galt at det ikke er godt for noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Ja, nei. Et lite snev av trådnekrofili. Kunne ikke dy meg :whistle:

Uansett så har jeg faktisk kjøpt meg en X4 nå. \:D/

Haha! Morsomt at du stikker å handler deg en X4 som for sikkert veldig mange havner i samme kategori som første gen. X3 (og ikke minst X6) utseendemessig.

Er en slik elsk eller hat bil dette også. (Ja, jeg har også handlet meg en slik type bil)

Men grattis med sikkert en utrolig god bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...