Gå til innhold

Den StOoOrE BMW-nevnt-i-media-samletråden!


aloebiz.net
 Share

Anbefalte innlegg

Kun fordi den ikke har 'bra nok' fotgjenger beskyttelse. Sikker i ulykker.

Da tror jeg ikke du leste artikkelen!

 

 

"Bilen klarte front- og sidekollisjoner med barriere eksemplarisk, men da den ble testet for sidekollisjon mot stolpe, ble skaderisikoen for brystområdet for stor. Euro NCAP var også misfornøyde med beskyttelsen mot whiplash-skader. Beskyttelsen ble her omtalt som minimal."

"- i3 har også en rekke sikkerhetssystemer som ikke bedømmes hos Euro NCAP. Bilen har både aktiv fotgjengerbeskyttelse, fotjengervarsling, autostoppfunksjon og automatisk "emergency call" som ringer nødsentralen om bilen er utsatt for kollisjon. Dette utstyret er det fortsatt ingen andre elbiler som har, avslutter Kjetil Myhre, marked- og kommunikasjonsdirektør hos BMW Norge."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

We’ve looked at the i3′s EuroNCAP tests figures in detail, and think that the i3 would have received a five-star rating had it not fared so badly in the safety assist and pedestrian safety categories. Moreover, the i3 fares better than many cars in occupant safety, thanks in part we’re sure to its carbon fibre reinforced plastic passenger cell. Yet that very same structure has caused the i3 to fare less well in pedestrian bonnet impact tests.

 

http://transportevolved.com/2013/11/27/bad-news-as-bmw-i3-gets-only-4-star-crash-test-rating-poor-drive-report/

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jeg er nå helt enig med UP-sjefen. Folk som reagerer på dette er bare hårsåre, politisk korrekt og mangler evne til å ta selvkritikk.

Det ER nemlig stort sett Audi og BMW blant de aggressive sjåførene. Intet nytt under solen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå helt enig med UP-sjefen. Folk som reagerer på dette er bare hårsåre, politisk korrekt og mangler evne til å ta selvkritikk.

Det ER nemlig stort sett Audi og BMW blant de aggressive sjåførene. Intet nytt under solen....

 

Det er dessverre den samme historien her i Danmark også selv om folk med ymse gamle og utslitte biler etterhvert også fyller godt i statistikkene. Dette er en konsekvens av at regjeringen har strammet inn kraftig inn når det gjelder kontanthjelp (sosialhjelp) til ulike sosiale grupper. Nå må de ut å selge stoffer og det går ikke stille for seg i trafikkbildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en konsekvens av at regjeringen har strammet inn kraftig inn når det gjelder kontanthjelp (sosialhjelp) til ulike sosiale grupper. Nå må de ut å selge stoffer og det går ikke stille for seg i trafikkbildet.

 

En glimrende løsning på et problem som aldri burde eksistert med andre ord...

Ingenting er som å importere massiv arbeidsløshet og sosiale problemer og ukulturer når man i utgangspunktet var et av verdens mest moderne og velfungerende samfunn. Hele Europa lider dessverre av dette nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle som nevnt i artikkelen likt å sett dokumentasjon på dette, handler nemlig ikke om å ikke kunne ta selvkritikk eller være hårsår men slike bastante påstander bør dokumenteres før en bestemt gruppe settes i bås igjennom media. Tull å tøys å gå ut med slike påstander, blir som å si at de som oftes er innblandet i kriminalitet heter Ali eller Mohammed. Det er rasisme for å sette det veldig på spissen...

Ikke er jeg 50 år, ikke kjører jeg dyr BMW og ikke kjører jeg svin så jeg føler meg ikke truffet. Synd BMW har fått så dårlig rykte blandt folk som ikke ved bedre, jeg gjør iallfall mitt i trafikken til ikke forverre dette inntrykket folk sitter med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   2 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...