Gå til innhold

En kinesisk BMW kopi

Fredrik
 Share

Anbefalte innlegg

Jobber i Kina og ser daglig kopier/bastarder av diverse bilmerker.. Er en bil her som kopi av BMW X5, ser helt identisk ut bak, men annen front,... kjøperne setter på BMW emblemer selv på bilene..

ceox502mf5.th.jpg

ceox503tp1.th.jpg

ceox5011xr1.th.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Leste ettellerannet sted at de hadde fått lov til dette, dvs at de hadde kjøpt rettighetene til det. Men det er en liten stund siden så hvor husker jeg dessverre ikke...

stemmer det, jeg og leste det, kan det ha vært på dinside.no?

Det første jeg tenker på er denne: http://www.dinside.no/php/art.php?id=32042

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...
  • 1 year later...

De bruker jo gammel teknologi/konstruksjon som er utgått for 15-20 år siden mener jeg å ha lest.

Grunnen til at de kan lage slike kopier er vel fordi de landene ikke har skrevet under på noe avtale om kopibeskyttelse/patent-ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kinesiske BMW 3-Serie kopien Brilliance BS4 fikk ingen stjerner (0) da den nylig ble crashtestet i Euro NCAP testen... det tror jeg må være ny "rekord" for en mellomstor personbil... :shock:

Det kan nevnes at i de senere år har kommet en nye gradering som ikke lenger kun tar for seg hvordan den oppfører seg i selve kollisjonen, men også hva som finnes for å forhindre en kollisjon. Det vil si at det legges vekt på elektronikse hjelpemidler, noe som Brilliance mangler og derfor har fått null stjerner. Med den gamle graderingen ville det ha tilsagt 3, dette fikk vel Bmws modeller for et par år siden og. Bilen er sammenlignbar med de fra sent 90-tall, slik som mange her inne kjører. For øvrig skjedde det som skjer med kineserne nå, med koreanerne og japaneserne før dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...