Gå til innhold

R-/bane-dekk


 Share

Anbefalte innlegg

har en grei 320D e46 som jeg har lyst å spandere på noe banedekk for trackdays. har tenk å gå for Fed RSR.

jeg har ett sett liggende med 17" hvor det står 4x 225/45 vinterdekk. Lurer da på om det gjør noe om jeg setter på 235/40-17 Istedefor 225/45 da det ble noe billigere for meg.

vill dette påvirke kjøreegenskaper når det helst skulle sittet 225? Evt hvor mye/hva vill jeg merke?

8J17 sto det på felg.

Sitter supersport black edition( tilbudssettet fra gs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Jeg vurderer og gå til innkjøp neste gang av dekk fungerer både til vei og bane.

Er det bare dumt? Vil slike dekk slites så fort at det ikke er verdt det? Blir jo en del mere km når bilen brukes på vei også.

 

Noen med anbefalinger til hvilken type man får mest for pengene? km, støy, sporing og grep på vat vei vil være avgjørende faktorer.

Felgene de skal monteres på er 19"

Av det jeg har lest og kommet frem til selv så er det kanskje Michelin Pilot sport cup 2 som er beste alternativet.

Dunlop sport maxx race ser også bra ut, men veldig dyrt :/ 

Toyo R888 mistenker jeg vil slites veldig fort og sikkert det dårligste veidekket men kanskje beste banedekket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer og gå til innkjøp neste gang av dekk fungerer både til vei og bane.

Er det bare dumt? Vil slike dekk slites så fort at det ikke er verdt det? Blir jo en del mere km når bilen brukes på vei også.

 

Noen med anbefalinger til hvilken type man får mest for pengene? km, støy, sporing og grep på vat vei vil være avgjørende faktorer.

Felgene de skal monteres på er 19"

Av det jeg har lest og kommet frem til selv så er det kanskje Michelin Pilot sport cup 2 som er beste alternativet.

Dunlop sport maxx race ser også bra ut, men veldig dyrt :/ 

Toyo R888 mistenker jeg vil slites veldig fort og sikkert det dårligste veidekket men kanskje beste banedekket?

R888 støyer og rister noe jævlig på vei, og har hørt rykter om at Pilot Sport Cup både 1 og 2 er "livsfarlige" på våt vei.

Jeg tenkte i samme baner som deg og endte opp med Nokian Hakka Black, kanskje jeg prøver Pilot Sport neste gang (ikke cup :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nokian hakka black har ikke noe voldsomt med grep, og slites jo minst like fort som michelin ps2 (som er et overlegent dekk på alle måter).

Ang R dekk: Ble lurt til å kjøpe DMACK dekk på banebilen. Ikke imponert. Ble anbefalt å prøve kuhmo v70a og de har svært godt grep på banen. Hvordan de er til daglig bruk skal jeg ikke si noe på.

Endret av TRF-Racing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på anmeldelsene til Michelin sport cup at de har ikke fått noe bra på våt vei som Kenneth sier.

Men jeg regner med det sikkert er slik på de fleste racing dekk?

Eller er Nokian black god på våt vei også? De dekkene kommer ikke opp under racing kategorien på dekkonline.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller hatt 2 sett felger/dekk enn å kombinere.

Min erfaring er mer støy, sporing, slitasje og vannplaning. Til hverdagskjøring er det bare slitsomt og farlig, og gir ikke mer kjøreglede.

Ja og det var egentlig planen, men det koster også og ha 2 sett felger og ikke minst er det mer jobb og ha med seg ekstra sett felger hver gang man skal på treff.

Det er derfor jeg heller lurer på om det finnes dekk som man kan faktisk kombinere. Der det faktisk fungerer og kjøre på vei, samt at dekkene tåler litt banekjøring et par ganger i året...

Da vil jeg isåfall lett betale mer for et slikt dekk enn å ha 2 sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på anmeldelsene til Michelin sport cup at de har ikke fått noe bra på våt vei som Kenneth sier.

Men jeg regner med det sikkert er slik på de fleste racing dekk?

Eller er Nokian black god på våt vei også? De dekkene kommer ikke opp under racing kategorien på dekkonline.com

Hakka black er ikke racing dekk, de stiller i samme kategori som pilot sport, conti sport contact osv.

Hadde jeg hatt en bane i noenlunde vettig avstand hadde jeg nok hatt R888 eller Federal 595RSR på fordekk og noe billig og glatt på de to andre (ekstra felgsett).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har orginalt understell på min E46 M3 idag. Tenkt å prøve litt bane før jeg evt kjøper noe fra KW.

I forhold til orginale hjulvinkler samt understell. er det like greit å gå for noe litt enkelt som Federal RSR dekka?  Nangkang har noe dem også,  har dere noe spes å anbefale?   Toyo R888 blir kanskje litt i drøyeste laget da det kommer til å bli slitt mot kantene i og med org understell ?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg, Andreas, så hadde jeg nok valgt et sportslig dekk fra en premium dekkleverandør og kjørt med det i starten. Virker som du har lite erfaring med banekjøring, og da er vanlige dekk mer enn bra nok i starten. Lær deg å kjøre på bane og ha det gøy i første omgang. Blir du bitt av basillen, noe som det er fare for..., så ville jeg kjøpt et felgsett til. Man får dessverre ikke dekk som er bra til begge deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale noen billige semi R dekk med tredwear ca 200 og i en ganske høy profil, dette gjør at bilen slipper mer gradvis og du lærer deg å kjenne bilen raskt, når disse er utslitt kan du oppgradere til dyrere R dekk og annet understell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som Stig har eit greit forslag med Michelin Super Sport.

Er kanskje bedre egnet som kombidekk enn Cup serien. De virker klart best på bane, men sikkert et dårligere valg og kjøre med langs vei.

Som R Andersen sier, man får ikke begge deler kombinert. Og det regnet jeg med også. Utfordringen er bare å finne det nest beste alternativet som fungerer OK begge steder.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale noen billige semi R dekk med tredwear ca 200 og i en ganske høy profil, dette gjør at bilen slipper mer gradvis og du lærer deg å kjenne bilen raskt, når disse er utslitt kan du oppgradere til dyrere R dekk og annet understell.

 

Har du et eksempel på et slikt dekk? 

 

Federal 595 RPM kanskje?

http://www.ityre.com/en/tyres/catalog/federal/model/23936/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...