MPålwer Skrevet Oktober 22, 2007 Share Skrevet Oktober 22, 2007 Bosjo: Får prøve på nytt til neste år,har slanka meg,hehe! Er jo bare å la den stå i garasjen til du får råd og mulighet det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwcomeback Skrevet Juni 30, 2009 Share Skrevet Juni 30, 2009 kom tilfeldig over denne tråden her, og jeg vil bare komme med et viktig poeng til de som mener at en ombygd m5 er like bra som en original: ta m5 e34 , det er en håndlaget bil med en stivhet i karosseriet som er noe utenom vanlige 5erre. konklusjon: karosseriet på en 520 el lignende blir aldri slik som en original m5 samma søren hvor mye deler en flytter. samme gjelder e30 m3 som er noe av det stiveste bmw har laget. du får aldri et vanlig e30 karosseri til å bli slik! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bård Skrevet Juni 30, 2009 Share Skrevet Juni 30, 2009 kom tilfeldig over denne tråden her, og jeg vil bare komme med et viktig poeng til de som mener at en ombygd m5 er like bra som en original: ta m5 e34 , det er en håndlaget bil med en stivhet i karosseriet som er noe utenom vanlige 5erre. konklusjon: karosseriet på en 520 el lignende blir aldri slik som en original m5 samma søren hvor mye deler en flytter.samme gjelder e30 m3 som er noe av det stiveste bmw har laget. du får aldri et vanlig e30 karosseri til å bli slik! Sjekk fakta først! E34 m5 har samme kaross som f.eks en vanlig 525i, så det argumentet der er det ikke noe hold i. Samme gjelder også e36, mens for e30 og e46 har m karosseriene annet delenr enn non-m modellene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Juli 1, 2009 Share Skrevet Juli 1, 2009 Det som Gunnar sier, enkelte ombygde er i bedre stand enn originale og vice versa. Personlig tror jeg at jeg ville gått for en original M-bil, ikke fordi at en ombygd trenger å være noe dårligere, men vil tro det er ekstra "stas" og ha en original en. Men den må være dønn strøken, velger heller en strøken ombygd enn en shabby original, men da igjen ville jeg ventet til en strøken original dukket opp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Juli 1, 2009 Share Skrevet Juli 1, 2009 Jo mere jeg tenker på det her til mere overbevist blir jeg om att en ombygd en er en fordel. billig forsikring og samme prestanda som en orginal bil, vell og merke hvis bilen er skikkelig ombyggd. En ombygd bil er ikke billigere å forsikre. Da må du evt. forsikre den som det som står i vognkortet (f.eks. 318, 520 etc.), og da får du også igjen verdien av en slik bil ved en evt. skade/tyveri... Skal du få igjen verdien som en M-bil, så må du forsikre den som en M-bil, altså like dyrt som en orginalbil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet Juli 1, 2009 Share Skrevet Juli 1, 2009 Skulle vel ikke vært lov til å bygget om disse bilene. Man er BMW elsker,men syns det er greit å kjøpe M bil å ta den fra verandre å flytte det over på en uorginal å vrake chas Tydelig at man er en BMW elsker... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m20b25turbo Skrevet Juli 1, 2009 Share Skrevet Juli 1, 2009 må si meg enig i Marius2002 sitt innlegg! Personlig tror jeg at jeg ville gått for en original M-bil, ikke fordi at en ombygd trenger å være noe dårligere, men det er ekstra "stas" og ha en original en. men ikke kom her og fortelle at dere greier å kjenne forskjell på kjøreegenskapene på en orginal og en ikke orginal M bil om alt av M deler er flyttet over og bilen er i god stand! en blind test, uten bind for øynene altså isåfall så er du jævli dyktig på å kjøre bil, snakker flytende Tysk og har hytte på trysild Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reset Skrevet Juli 1, 2009 Share Skrevet Juli 1, 2009 Skal jeg ha e30 m3, SKAL Den være orginal. Siden e30 er mer omfattende å bygge om, mtp sveise inn, eller lime på glassfiber breddere rundt om. samt c-stolpe osv. En e36 er vell bare ett par sideskjørt og noen s tøtfangere+? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juli 1, 2009 Share Skrevet Juli 1, 2009 Skulle vel ikke vært lov til å bygget om disse bilene.Man er BMW elsker,men syns det er greit å kjøpe M bil å ta den fra verandre å flytte det over på en uorginal å vrake chas Tydelig at man er en BMW elsker... Dette har med prisene i Norge å gjøre... Som er totalt hinsides all fornuft. En M bil må nå mellomstadiet (som E36 M3 er på nå) før den kan forsvares å kjøpes. Alt av nyere M biler har en prislapp som er rene ran. Til den prisen kan man begynne å vurdere Stuttgart produkter.. Mye bedre at vi som liker å bygge om lever videre med M ånden i bilene våre. For makan til glis etter å ha ratta gamle (lette) BMWer med diverse M maskinerier skal man lete leng etter. 'Ulempen' er at de overgår sine orginale M-søsken i prestanda.. Et tips til de som kjøper uorginale M biler er iallefall å sjekke chassiet grundig siden det foregår omfattende sveising av rammenr. Så i praksis er alt rundt deg orginalt M5, inkl chassi, men det er kun et par utkutt i chassiet som tilhører en norsk 520 f.eks.. Vi ser jo saker her hvor de har funnet flere chassinr på en bil, og da snakker vi dokumentforfalsk, og inndragning av bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Juli 1, 2009 Share Skrevet Juli 1, 2009 Selv så er kjøringen første prioriteringen for meg, og jeg har vanskelig for å tro at du vil merke noen forskjell om det orginal eller ikke så lenge begge er vedlikeholdt... Såklart, en orginal er verdt mer enn en ombygd, men det er kun det som er forskjellen også.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Juli 1, 2009 Share Skrevet Juli 1, 2009 Så lenge det ser bra ut og går bra har det ikke noe å si hva som står i vognkortet. Mange av Norges råeste E30 "M3"-er er bygd på 316-320... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Juli 1, 2009 Share Skrevet Juli 1, 2009 Jeg syns det bør være orginalt Hvem vil vel kjøre en ombygd E46 eller E6x? Ikke jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MonicaM3 Skrevet Juli 1, 2009 Share Skrevet Juli 1, 2009 Er noe med følelsen av å ha en orginal M bil.. Og se det står M i vognkortet.. Og tanken på at dette var en helt rå bil den gangen den rullet ut fra fabrikken Følelsen og viten er verdt di ekstra pengene for min del. Og Ikke minst; du VET det ikke kan bli noe tull med forsikring v skade osv eller for å bli "oppdaget" ved en enkel rutinekontroll Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlexZandero Skrevet April 29, 2014 Share Skrevet April 29, 2014 Beste er å ha original M bil, for da viser man jo at man har penger og evner! Det er også verdt det når man kan si eller henvise "Dette er en ekte M5, ikke en ombygget en" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet April 29, 2014 Share Skrevet April 29, 2014 Gratulerer med å ha bumpet en fem år gammel tråd. Beste er å ha original M bil, for da viser man jo at man har penger og evner! Haukefer, Kristiansan'årn og TommyFF reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå