Gå til innhold

Min E38 (ettermont. navi s. 26)


Gunnar
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 458
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Litt OT dette her, men er såvidt interresant at jeg tar det med allikevel.

Det var snakk om litt trim isted, personlig ser jeg det som lite interresant med en M52B28.

Nåvel, dette gjelder chip.

En kollega av meg snakket med Morten Evensen her forleden, de er gamle kollegaer, og lurte på chip.

(Morten Evensen er gammel BMW mekaniker, og nå driver av Motor technik i skien)

De solgte en chip i uka til min kollega's bil( E46 320Dat), og det interresante var følgende.

Det var en ærlig sjel som hadde ringt satans veivesen for å tolle de ekstra hestene, for han ville på død og liv gjøre det lovlig.

Han ringte og fikk et ganske interesant svar.

Om du har 130 eller 155 hk på bakhjula, hvordan skal vi finne det ut?

Så han ble mer eller mindre annmodet om å ikke betale noe og bare kjøre og kose seg.

Så det virker til å være forsikrings selskaper som lager problemer evt på dette området her?

Noen tanker om dette, da jeg er meget sugen på å gjøre det på min 01 530Dat.

Lekker farge kombo Gunnar, har selv hatt denne kombinasjonen på en E39, og en mer lukseriøs fargekombinasjon skal man lete lenge etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har den fått vinterhjul, 215/65-16" Michelin X-Ice.. ser enda mer stusselige ut enn sommerfelgene, så det skal bli godt med skikkelige felger til våren. Legger vel kanskje vinterdekka over på felgene på bildene..

thomkleven, Bilen så ganske annerledes ut for en måned siden.. oransje blinkere rundt om, ikke fire blås bak (kun de to originale som er skjult under bakfangeren). Høres det fortsatt ut som den? I så fall er det mulig, men de to siste eierne har vært på andre kanter av landet.. venter på komplett eieroversikt fra BT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden har jeg jo gått helt glipp av... gratulerer med ny slede Gunnar... :D ... E38 er jo den helt store klassikeren når det gjelder BMW og det er som du skikkert har funnet ut ikke helt ufortjent. Den ble ikke designet av Claus Luthe, men den er designet i hans ånd... av Chris Bangle... og det sier ikke så rent lite om E38... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med på denne tråden her, og grattis med skikkelig slede!

E38 frister meg også, er som å sitte i et fly i den bilen der Gunnar, dette er saker, og som du sier 728i er en meget kapabel motor i denne bilen.

Hvor mye koster en slik en i disse dager tro?

8)

Grattis me ny bil Gunnar.. faren til en jeg kjenner hadde makan bil for 4 år siden da kostet en slik bil 600t. men di datt drastisk i pris og fort, datt vel over 100t i året, mulig det var pga av nytt karroseri og da bytter di med slike biler ofte. nå er vel prisen mer stabil og ligger vel rundt 200t? og kanskje rimeligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! :)

Sitter forresten og sikler på Felger. Lurer på å prøve å handle fra USA denne gangen. Er jo så hyggelig dollarkurs for tiden. Noen som har prøvd å få et felgsett via JetCarrier, og vet ca. hva det kommer på?

Lurer litt på 8.5x19" og 9.5x19", men har litt trøbbel med å finne fornuftige dekkdimensjoner som ikke er "spesialdimensjoner". Det er ikke så mange som gir riktig rulleomkrets og samtidig passer bredden. 7erne har litt sære dekkdimensjoner.. :?

Innser vel forøvrig at 20" muligens er det som ser best ut, men er litt redd for å ta bort hele svevefølelsen i en slik bil med så lite gummi. Komforten i en slik slede er verdt et kompromiss.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...