Gå til innhold

bilder av sivile snutebiler


S.Arnesen
 Share

Anbefalte innlegg

Mercen observerte jeg senest i går kveld i Sandnes. Står parkert i nabolaget mitt :P

Så da er det bekreftet 100% at den er hos dere ja. Hadde dere tidligere en svart 328 med RK skilter i området? iallefall denne som kom til Bergen samtidig som Mercedesen forsvant.

Får håpe de som kjører mercen nå er mer fornuftige enn de tidligere sjåførene, mange tilfeller av cowboykjøring...

Er ingen 328 men enn 325D. RK30959.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Og Mercepurken slår til igjen. Bokstavelig talt...

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Anmelder-UP-folk-for-politivold-2891849.html#.UYhTD7Xp2Sp

Selvfølgelig er det 2 sider til en sak. Men har hørt mye drit om han/de som kjører den mercedesen, også sett han stoppe flere utenfor jobb/hjem, (bor rett ved hovedinnfart (motorvei) til bergen sentrum, og jobber i sentrum). Har også hatt han liggende bak meg flere ganger uten at jeg har vært over fartsgrensen, men hvis en typisk "råkjører" bil kjører forbi når han står på busstopp/motorveirampe følger han etter. Han ligger seg da nesten på bakfangeren, i flere tilfeller har jeg ikke kunnet se frontlyktene på bilen hans når han ligger bak, altså mindre enn 5-8 meter. Slik ligger han å pusher de fleste han følger. Hvis de ikke gasser på innen 2-3km eller 1-2 avkjørsler, svinger han av og venter på neste offer.

Jeg skjønner absolutt behovet for sivil og uniformert UP, men det er viktig at de ikke utvikler cowboy tendenser og blir farligere enn de er ute etter å ta. Noe jeg klart mener denne mercemannen gjør.

[ Bilde ]

Bombe, saken henlagt av Spesialenheten for politisaker...

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... d=10119093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass opp for en ny Audi A4 på e16 tofelten mellom rud og sollihøgda! Står veldig ofte i påkjøringen etter første tunnelen og tar mange biler på denne strekningen ukentlig. Bilen er en svart stasjonsvogn med koksgrå felger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

Mercedesen er tilbake i Bergen, forresten! Noen som sa det på FB gruppen, men var skeptisk. Frem til i dag.

Ut mot Modalen, møtte vi på en ung fyr som kjørte alene i en 90-ish rød corolla.

Han kjørte rolig bak oss og holdt god avstand. Ble faktisk imponert og husket bilen og føreren for dette. Lå bak oss fra Hordvik til et stykke forbi Knarvik i 15-tiden.

For en time siden, på vei hjem, kom samme fyren bak oss igjen. Jeg var trøtt og tok det rolig bak en lastebil (i 70 på motorveien) Corolla la seg ut til venstre og trillet rolig forbi oss og la seg inn igjen i høyre fil. Holdt ca 83-85km/t. Etter 200m står han på busstopp med Mercedesen og får bot. Like ved bomringen før fløyfjell tunnelen/avkjøringen mot sentrum. Folk kjørte rolig og svært pent i dag, så de tok vel de få de kunne ta, selv for bagataller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e91'n freser i Stavanger igjen ja, så har nok bytta tilbake :)

 

Godt å få riktig merke tilbake i byn, hehe

 

Stemmer det. Han som drifter denne bor rett oppi gata for meg. Så den ser jeg står parkert fint hver dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble stoppet av den sølvfarget VW passaten 2.0tdi 140 hk four motion som kjører Lillestrøm-Kløfta-Jessheim-Råholt-Mogreina-Dal-Minnesund i fjor. Kjører frem å tilbake hele dagen den bilen der. Men uansett, over til historien. Kjørte fra jobb på E6 sørover, skulle til biltilsynet på Jessheim for å registrere en bil. Og derfra skulle jeg til skjetten for å hente nøkler til 4 biler jeg hadde kjøpt av Leaseplan. Jeg kjørte gamle bilen min en Svart F30 Sportline, med tona ruter rundt hele,H&R senk og 19 Breyton felger. Kjørte ut på E6 fra Jessheim retning sørover. Det er 100 sone der, kom meg ut på E6, lå i 105 km/t ca, og så kom den jævla Passaten i en voldsom stor fart, la seg bak meg,jeg skjønte jo veldig fort at det der er sivil faen. Lå å presset meg så jævlig, men jeg beit tennene sammen og lå fortsatt i 105 km/t. Sånn lå vi ca 2-4 km på E6,til slutt så kjørte jeg forbi en bil, og Passaten fulgte etter, og la seg oppi ræva på bilen igjen. Det endte opp med at jeg så at det var klar bane på venstre felt, så jeg blinket meg ut, og bremset raskt ned fra 100 km/t til 85-90 km/t og så kastet jeg meg inn på høyre feltet igjen BAK Passaten. Hadde Bi Xenon på bilen min,og satte på på både nærlys og fjernlys. Tror dere faen ikke fyren satt på blålys og kjørte inn til veiskulderen. Jeg gjorde også det samme, og kastet meg ut av bilen. Politi mannen kom ut, og begynte med en gang at det jeg gjorde var trafikkfarlig og ulovlig og var grunnlag for å miste førerkortet, prikker og en stor bot. Så jeg sa til han, du skal faen ikke lære meg veitrafikk loven, når du ikke praktiserer den selv engang. Sa til han at bilen min er såpass ny og full av teknologi med camera både foran og bak, og jeg har en film snutt av bilen din limt fast i rompa på bilen min på over 15 min over en lengre strekke. Der kommer regnr godt frem samt du verken blinker ut eller inn når du kjører, og høyre nærlys pære er gåen på bilen din, og fikk samtidig ut at ligger du oppi rompa på bilen min igjen så kommer jeg faen meg til å sitte på bremsen neste gang, og da får du også smaken av å kjøre BMW. Så sier han i en kvalm tone at det spiller ingen rolle hva han gjør eller hvordan det står til med bilen hans, jobben hans er å luke vekk slike som meg som er en trafikkfare og miljøsvin, og jeg skulle være forsiktig med den tonen jeg brukte når jeg snakket til han.Da måtte jeg bare samle meg sammen i noen sec for jeg ble bare satt helt ut, og det datt ut av kjeften på meg, at det du sier nå blir tatt opp av bilen min, og er lagret på en server inni bilen. Og dette kommer til å få konsekvenser, der jeg skal anmelde deg for trakassering, brudd på veitrafikk loven og misbruk av makt. Han ble lang i masken, og sa at jeg får en muntlig advarsel nå, og kan kjøre videre. Jeg hadde da søren ikke noen cam eller mic i bilen, hehe. Men følte jeg tok innersvingen på jævla klovnen der. Fyr oppi 50 årene, med stor stygg bart. Så blir noen stoppet av denne personen her, finn på en unnskyldning der å da som skremmer han. Er ingenting å være redd for, jeg er ikke redd for å si mine meninger, er bare en politimann og fortsatt ett menneske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble stoppet av den sølvfarget VW passaten 2.0tdi 140 hk four motion som kjører Lillestrøm-Kløfta-Jessheim-Råholt-Mogreina-Dal-Minnesund i fjor. Kjører frem å tilbake hele dagen den bilen der. Men uansett, over til historien. Kjørte fra jobb på E6 sørover, skulle til biltilsynet på Jessheim for å registrere en bil. Og derfra skulle jeg til skjetten for å hente nøkler til 4 biler jeg hadde kjøpt av Leaseplan. Jeg kjørte gamle bilen min en Svart F30 Sportline, med tona ruter rundt hele,H&R senk og 19 Breyton felger. Kjørte ut på E6 fra Jessheim retning sørover. Det er 100 sone der, kom meg ut på E6, lå i 105 km/t ca, og så kom den jævla Passaten i en voldsom stor fart, la seg bak meg,jeg skjønte jo veldig fort at det der er sivil faen. Lå å presset meg så jævlig, men jeg beit tennene sammen og lå fortsatt i 105 km/t. Sånn lå vi ca 2-4 km på E6,til slutt så kjørte jeg forbi en bil, og Passaten fulgte etter, og la seg oppi ræva på bilen igjen. Det endte opp med at jeg så at det var klar bane på venstre felt, så jeg blinket meg ut, og bremset raskt ned fra 100 km/t til 85-90 km/t og så kastet jeg meg inn på høyre feltet igjen BAK Passaten. Hadde Bi Xenon på bilen min,og satte på på både nærlys og fjernlys. Tror dere faen ikke fyren satt på blålys og kjørte inn til veiskulderen. Jeg gjorde også det samme, og kastet meg ut av bilen. Politi mannen kom ut, og begynte med en gang at det jeg gjorde var trafikkfarlig og ulovlig og var grunnlag for å miste førerkortet, prikker og en stor bot. Så jeg sa til han, du skal faen ikke lære meg veitrafikk loven, når du ikke praktiserer den selv engang. Sa til han at bilen min er såpass ny og full av teknologi med camera både foran og bak, og jeg har en film snutt av bilen din limt fast i rompa på bilen min på over 15 min over en lengre strekke. Der kommer regnr godt frem samt du verken blinker ut eller inn når du kjører, og høyre nærlys pære er gåen på bilen din, og fikk samtidig ut at ligger du oppi rompa på bilen min igjen så kommer jeg faen meg til å sitte på bremsen neste gang, og da får du også smaken av å kjøre BMW. Så sier han i en kvalm tone at det spiller ingen rolle hva han gjør eller hvordan det står til med bilen hans, jobben hans er å luke vekk slike som meg som er en trafikkfare og miljøsvin, og jeg skulle være forsiktig med den tonen jeg brukte når jeg snakket til han.Da måtte jeg bare samle meg sammen i noen sec for jeg ble bare satt helt ut, og det datt ut av kjeften på meg, at det du sier nå blir tatt opp av bilen min, og er lagret på en server inni bilen. Og dette kommer til å få konsekvenser, der jeg skal anmelde deg for trakassering, brudd på veitrafikk loven og misbruk av makt. Han ble lang i masken, og sa at jeg får en muntlig advarsel nå, og kan kjøre videre. Jeg hadde da søren ikke noen cam eller mic i bilen, hehe. Men følte jeg tok innersvingen på jævla klovnen der. Fyr oppi 50 årene, med stor stygg bart. Så blir noen stoppet av denne personen her, finn på en unnskyldning der å da som skremmer han. Er ingenting å være redd for, jeg er ikke redd for å si mine meninger, er bare en politimann og fortsatt ett menneske.

Denne personen har stoppet meg også, på E6 like ved avkjøringen til Eidsvoll. En forbaska ufin type som er så frekk og "tøff i trynet" at man blir helt kvalm. Jeg ble til slutt sittende å le av ham etter at han tok meg med inn i bilen sin for å vise hvor forferdelig fort jeg hadde kjørt (kjørte da i 62 km/t i 50-sonen på E6 når de drev å bygde veien der, og dette var på en søndag, mao intet arbeid der). I en halvtime holdt vi på å krangle inne i bilen, hvor han skulle undervise meg om hvor mye innvollene i kroppen min tålte og ikke tålte. Mente at om man kjørte nye eller gamle biler ikke spilte noen rolle, og var generelt ufin i oppførsel. Han la seg til og med på det nivået med at han mente jeg aldri ville kjørt sånn om jeg hadde hatt blod på hendene mine, som om han skulle vite noe om det. Ironien i det hele er at det ikke er greit at jeg hadde 62 i 50´n der, men at han kom i hundre-og-helvette bakfra for å ta meg igjen på samme strekningen er helt ok.. UP tror de er enorme bak rattet, mens saken er den at de fleste av de knapt nok vet hva over- eller understyring er.. Faren til stefaren min har flere NM titler i Rally, og de ble leid inn av UP for å drive kurs; han fortalte at han ALDRI hadde sett en større samling med udugelige sjåfører enn hva UP stilte opp med på disse kursene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Han hadde vel tenkt å lære meg litt å, tror det ble omvendt. Tror han lærte litt av meg den dagen, ikke kødd med BMW F30, for den har cam foran og bak med mic,hahahahah :iwant:

hehe, men dette bør jo snart begynne å bli en sannhet, for flere biler kommer nå med parkeringskameraer rundt hele bilen, og det burde ikke være noe hokus pokkus å lagre opptakene herrifra slik som dashcam gjør. Har Dashcam selv, men det ser lite pent ut i frontruten, og dekker jo kun forran bilen, så ser fram til at utviklingen går frammover på dette området :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, men dette bør jo snart begynne å bli en sannhet, for flere biler kommer nå med parkeringskameraer rundt hele bilen, og det burde ikke være noe hokus pokkus å lagre opptakene herrifra slik som dashcam gjør. Har Dashcam selv, men det ser lite pent ut i frontruten, og dekker jo kun forran bilen, så ser fram til at utviklingen går frammover på dette området :)

Du får Dashcam´er med to kameraer, en montert i enheten, og en løs linse som kan monteres i f.eks bakruten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...