Gå til innhold

bilder av sivile snutebiler


S.Arnesen
 Share

Anbefalte innlegg

Hadde en prat med sivilsnuten igår kveld...  Det var en mørk stasjonsvogn,tror det var Mondeo men er usikker siden det var mørkt.

 

Jeg kjørte på E18 i Vestfold og idet jeg svinger av motorveien ved Benstrud ser jeg en bil komme etter meg. Jeg hadde ligget i fartsgrensa hele tiden.

Den kom helt oppi ræva på meg opp fra motorveien og ligger der og trøkker. Jeg kjører over motorveibroa og mot Holmestrand.

Hmm,hadde det vært politi hadde den vel stoppet meg nå tenkte jeg,og begynte å irritere meg over de feiljusterte xenonlysa i speilet.  Så da jeg kom over broa og ut av neste rundkjøring ga jeg flat pedal bort til neste rundkjøring.

 

Han var fortsatt i ræva på meg. Blir så liggende sånn litt over en kilometer der det er både  50 og 40 soner før han drar på blålysa. 

Han spurte om jeg visste hvorfor de hadde stoppet meg,jeg sa nei.  Så var det sjekk av førerkort,promille, lyste meg i øya og lurte på om jeg var kriminell :P

 

Så sier han at de hadde ei snittmåling på 87 kmt fra der jeg ga på til neste rundkjøring,men visste ikke om det var 60 eller 80 der.   Der er det 80 sa jeg.

Jaaaaa,vi får la tvilen komme deg til gode sa han,så kunne jeg kjøre. Fikk ikke bot eller noe.

 

Jævlig sleip måte å få tatt folk på,hadde jeg gitt på der det er 40 sone hadde vel havna i buret :P   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 months later...

Jeg kan meddele at den svarte E91 325d UP bruker på strekningen Gardermoen-Halden fortsatt er i bruk. Den hadde stoppet en XC60 i ettermiddagsrushet i Oslo i dag. Det er nå over 3 år siden jeg ble stoppet av den i Sarpsborg, så den bilen har nok fått noen kilometer på nakken.

Mistenker at den svarte Mercedes W204 som gikk vest for Oslo kanskje ble byttet ut med en svart F31 328ia (den som tok meg).

Ellers går det stort sett i svarte Passat med BS- eller DN-skilter. Med andre ord klin umulig å oppdage...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forferdelig slitsomt å måtte kikke inn i siderutene på alle Mondeo og Passat man kjører forbi, tror det er en viss fare for å pådra seg nakkesleng da. De trenger jo ikke nødvendigvis å bli kjørt forbi heller, står ofte på motorvegramper og venter på de som kjører litt fortere enn alle andre. Trikset er nok derfor å følge trafikken, fra Minnesund til Oslo er det ikke sjeldent at den går i 130-140.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Stemmer det. Han som drifter denne bor rett oppi gata for meg. Så den ser jeg står parkert fint hver dag :P

 

Går denne RK-registrerte 325d fortsatt i Stavanger?

Nå har det dukket opp en tilsvarende RK-registrert sivilbil i Oslo-området, og det er veldig uvanlig med vestlands-skilter på politibilene her. Denne RK-bilen har blitt observert på E6 ved Tusenfryd, og i dag hadde den stoppet en Audi R8 langs RV23 på Hurum-siden av Oslofjordtunnelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er fortsatt i bruk, men slettes ikke aktiv til alle tider. Men de er glade i å stå ved påkjøringsfeltet ved Saint Gobian i Lillesand i østlig rettning, kaster alltid ett blikk over skuldra når jeg durer forbi der. Er mang en fartshungrig Sørlending som har måttet bite i det sure eplet etter å ha gassa for mye på den "Sørlandske Autobahn", som en viss kar i en BMW I8 som ble tatt i 240 km/t i sommer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...