Ron Jeremy Skrevet Januar 29, 2008 Share Skrevet Januar 29, 2008 Quattro=firehjulstrekk=uslåelig i å ta seg fram på den måten Har golf tdi med det samme, fantastisk fremkommelighet. Uslåelig er det slett ikke, X-drive er pr idag bedre, og med kommende X6, ennå litt bedre! Når det er sagt, kjører man med hue, så går det meste greit. Derimot er jeg litt usikker når du sier at du kjører senka og med 18"... Jeg tror du har et problem, evt kan få det... Kjørt 2 sesonger med E90 og 18" på vinteren, ikke bra! Og antispinn er ikke alltid er fordel, det bremser motorkraften betydelig, så noe av det mest effektive kan være å slå ASC delvis av, altså tillate litt hjulspinn. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Januar 29, 2008 Share Skrevet Januar 29, 2008 Jeg kom meg lett opp til kongsberg alpinanlegg i helga hvertfall. Er jo relativt bratt, men nå var det jo greit strødd der da. Men av med (tr)actioncontrol og nok gass til å ligge breit er hvertfall den morsomste måten å komme seg til toppen på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spz Skrevet Januar 30, 2008 Forfatter Share Skrevet Januar 30, 2008 Hehe er litt skeptisk til å ligge bredt oppover mørke bakker med bilen full, du har jo ballongdekk og da [space] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Januar 31, 2008 Share Skrevet Januar 31, 2008 hehe ja det er vel forbeholdt turer alene, og med god sikt. Ikke mobb de ubernice 15"! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Januar 31, 2008 Share Skrevet Januar 31, 2008 ":y8msplei]hehe ja det er vel forbeholdt turer alene, og med god sikt.Ikke mobb de ubernice 15"! 15" stålfelger og kapsler er berre lækkert hele året rundt... som du vet har jeg har bred erfaring med 195/65-15... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Januar 31, 2008 Share Skrevet Januar 31, 2008 ":3fmlkfzv]hehe ja det er vel forbeholdt turer alene, og med god sikt.Ikke mobb de ubernice 15"! 15" stålfelger og kapsler er berre lækkert hele året rundt... som du vet har jeg har bred erfaring med 195/65-15... Hehe, om det så ikke er lekkert er det hvertfall svært praktisk.. Jeg må si at jeg både gruer meg, samtidig som jeg er litt spendt å reise til fjells med senket bil og vinterhjul i 245/40 R 18... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 1, 2008 Share Skrevet Februar 1, 2008 Hehe, om det så ikke er lekkert er det hvertfall svært praktisk.. Jeg må si at jeg både gruer meg, samtidig som jeg er litt spendt å reise til fjells med senket bil og vinterhjul i 245/40 R 18... Så sant jeg kan få presset på 15" felger... gjør jeg det når det gjelder vinterdekk. 195/65-15 vinterdekk har normalt gode egenskaper på biler som ikke er stort større enn E46... og dekkene er relativt billige selvom man kjøper premium kvalitetsdekk. Man kan spare over 100% i forhold til tilsvarende 17"-18" dekk. Det gjør at man kan skifte ut dekkene med 1-2 års mellomrom og alltid kjøre med nesten nye vinterdekk. Hvis man imidlertid bytter bil hele tiden er dette konseptet naturligvis ikke like interessant, men når man har bilen i 4-5 år gir det mening. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet Februar 1, 2008 Share Skrevet Februar 1, 2008 245 på vinterdekk? Da er jo mykje av pointet vekke.....Viss du er så bekymra,sett på andre dekk og felger i en meir vetig dimensjon og dermed er denne diskusjonen unødvendig! Antispinn kan med fordel slåes av i visse situasjoner for å hindre at du mister farten opp bakken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e46diesel Skrevet Februar 1, 2008 Share Skrevet Februar 1, 2008 Jeg kjører 320d med stor kapellhenger å scootre inni å dette er den beste bilen på vinterføre etter l200 jeg hadde når det gjelder framkommelighet, selv med senk så eter den seg fram, mye bedre en forhjulstrekk. jeg har erfart at å slå ab antispinn fører til spinning å fart tap mens å ha den inne med gått gasspådrag så holder den koken meget bra.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Februar 1, 2008 Share Skrevet Februar 1, 2008 Det jeg etter hvert har erfart, og som noen nevner tidligere i tråden, så er det stor forskjell på å kjøre med antispinn+antisladd og bare antispinn fordi antisladden reduserer motorkraften med en gang bilen sladder litt mens antispinn bare hjelper til med å bremse hjulet som spinner. (har klart og løse og rygge BMW'en opp en bakke med ett hjul på is, som i ingen klarte å gå på, og ett på grus og kom faktisk opp!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spz Skrevet Februar 3, 2008 Forfatter Share Skrevet Februar 3, 2008 Jeg fikk forøvrig influensa dagen jeg skulle reise, så hvordan det eventuellt hadde gått er ikke så godt å si Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå