Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

microbryter er bestilt, så da skjer det vell ikke noe med vinduet siden delen er på tur:)

men bilen er ca 1,5cm lavere på høyre side en venstre.. vist jeg legger i noe tungt så starter kompressor å løfter bilen, å senker seg når jeg tar det ut..

har hatt bilen på bukk å kunne ikke se skader på belger eller lekasje noe sted.. hva plager kjærra???

Hehe.. Vi må ha akkurat samme bil! Microbryter bestilt her og..

Har og stusset over at bilen min er 1-1.5 cm lavere på høyre side bak?

Du får oppdatere når du finner ut hva det er som gjør det?

Er i Paris for øyeblikket, men microbrytern ligger hjemme på posten å venter.. Satser på bytte nyttårsaften:) har lest om så mye rare feil pga microbrytern, så blir ikke forfær om bilen går opp til riktig høyde etter skifte av bryter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens!! Nettopp nytt medlem her, spennende. Ser frem til mye nyttig informasjonsutveksling i årene som kommer Arrester meg hvis ikke innlegget passer her, men tenkte det kanskje fantes noen gode tips her :)

Etter 5 år med BMW som skolebil ( er trafikklærer) har jeg tenkt å gå til innkjøp av BMW privat, men vil gjerne ha meninger og tips fra folk med mer erfaring og peiling!! Har snevret meg inn til 520 med tålig grei km...

Hva tror dere om disse, hvilken ville dere gått for? Disse ligger forsåvidt på smertegrense når det gjelder pris, og nærmere 100 000 km vil jeg også gjerne unngå så alternativet blir vel i så fall litt eldre biler Takk på forhånd!!

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=37006907

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=38776084

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linkene dine fungerer ikke, Sundis.

Har bestemt meg for å senke bilen. Da jeg har M-sport understell, aktiv styring osv. så blir det bare med fjører. Har nesten bestemt meg for H&R, men syns å huske at det var snakk om at Ac Schnitzer og Hartge hadde samme produsent, som også produserte de samme fjørene under eget navn. Finner ikke igjen innlegget, men noen som vet? Evt. andre bra fjører å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne noen som har hatt en 5- serie e60 over tid hjulpet meg litt med hva som mest sannsynlig venter av utskiftning av slitedeler o.l. evt. kostnader på servicer fremover i tid etter passerte 70 000 km? Hadde vært til stor hjelp!! :)

Kikker på denne : http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=38776084 ,men har ikke kjøpt bil med "såpass" km før så jeg er vel litt i overkant skeptisk...

noen tanker?:) mvh Erlend

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linkene dine fungerer ikke, Sundis.

Har bestemt meg for å senke bilen. Da jeg har M-sport understell, aktiv styring osv. så blir det bare med fjører. Har nesten bestemt meg for H&R, men syns å huske at det var snakk om at Ac Schnitzer og Hartge hadde samme produsent, som også produserte de samme fjørene under eget navn. Finner ikke igjen innlegget, men noen som vet? Evt. andre bra fjører å anbefale?

Har kjørt med ACS et års tid nå, veldig fornøyd med disse. Det er Eibach som produserer fjørene etter ACS sine spesifikasjoner, tipper det samme gjelder for Hartge også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne noen som har hatt en 5- serie e60 over tid hjulpet meg litt med hva som mest sannsynlig venter av utskiftning av slitedeler o.l. evt. kostnader på servicer fremover i tid etter passerte 70 000 km? Hadde vært til stor hjelp!! :)

Kikker på denne : http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=38776084 ,men har ikke kjøpt bil med "såpass" km før så jeg er vel litt i overkant skeptisk...

noen tanker?:) mvh Erlend

Sjekket dette selv da jeg kjøpte en med 62' på tellesentralen i november. Er ikke all verden som kommer fremover, men bremser (klosser og skiver) kommer fort rundt 80' dersom du har automat. Videre er det fort en runde med bremseveske. Er ikke mer på disse enn andre biler, og går du inn på vehicle status i idrive kan du se servicestatus for bremser og mye annet.

Det positive er at bmw har registerkjede, noe som gjør at du slipper et kostbart skifte av registerreim etter 5/7 år eller 100'.

Forvent derimot høyere priser på verkstedtimer og deler dersom noe skjer. Bmw er et premiummerke og det må vi betale for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endeledd er en kjent svakhet, bremser noe som slites avhengig av bruk. Du må vel regne med å bytte litt slitedeler av og til ved den km-standen. Spørs også hva slags veier den har vært kjørt på og hvilke dekk/felger som har blitt brukt. Dårlig vei med lavprofil-dekk sliter mer på understellet. Jeg har hatt min i over 2 år nå, fra 72' til 112' km. Egentlig hatt svært lite påkost på bilen i løpet av denne perioden.

Du bør regne med å bytte glødeplugger og gløderelè om det er diesel du ser etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan stiller vi lysene på e60, dette er exonon å det ene lyset lyser for lavt.

skal ikke det stille seg sjøl? hørte om en sensor på bærarmen som styre høyden på lysa?

er vel heller ikke mekansik stilling på i form av justerings skruer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne noen som har hatt en 5- serie e60 over tid hjulpet meg litt med hva som mest sannsynlig venter av utskiftning av slitedeler o.l. evt. kostnader på servicer fremover i tid etter passerte 70 000 km? Hadde vært til stor hjelp!! :)

Kikker på denne : http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=38776084 ,men har ikke kjøpt bil med "såpass" km før så jeg er vel litt i overkant skeptisk...

noen tanker?:) mvh Erlend

Sjekket dette selv da jeg kjøpte en med 62' på tellesentralen i november. Er ikke all verden som kommer fremover, men bremser (klosser og skiver) kommer fort rundt 80' dersom du har automat. Videre er det fort en runde med bremseveske. Er ikke mer på disse enn andre biler, og går du inn på vehicle status i idrive kan du se servicestatus for bremser og mye annet.

Det positive er at bmw har registerkjede, noe som gjør at du slipper et kostbart skifte av registerreim etter 5/7 år eller 100'.

Forvent derimot høyere priser på verkstedtimer og deler dersom noe skjer. Bmw er et premiummerke og det må vi betale for.

Premium merke helt klart, og går man på autoriserte BMW forhandler blir ting kostbart.

Men BMW har en ganske unik posisjon etterhvert, og nå er det hvertfall 3 kjeder som har anstendige priser på både deler verksted!

GS, koed og schmiedeman er stedene å sjekke ut.

Ifht en 08 model med 68k på telleren.. Er dette mye?

Hadde snakket om det dobbelte så er jeg enig..

Men personlig ville jeg sett etter facelift versjon, 08, eller fortrinnsvis 09 model.

Hvis lav km et viktig og kr står fast, må du gå ned på utstyret.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne noen som har hatt en 5- serie e60 over tid hjulpet meg litt med hva som mest sannsynlig venter av utskiftning av slitedeler o.l. evt. kostnader på servicer fremover i tid etter passerte 70 000 km? Hadde vært til stor hjelp!! :)

Kikker på denne : http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=38776084 ,men har ikke kjøpt bil med "såpass" km før så jeg er vel litt i overkant skeptisk...

noen tanker?:) mvh Erlend

Sjekket dette selv da jeg kjøpte en med 62' på tellesentralen i november. Er ikke all verden som kommer fremover, men bremser (klosser og skiver) kommer fort rundt 80' dersom du har automat. Videre er det fort en runde med bremseveske. Er ikke mer på disse enn andre biler, og går du inn på vehicle status i idrive kan du se servicestatus for bremser og mye annet.

Det positive er at bmw har registerkjede, noe som gjør at du slipper et kostbart skifte av registerreim etter 5/7 år eller 100'.

Forvent derimot høyere priser på verkstedtimer og deler dersom noe skjer. Bmw er et premiummerke og det må vi betale for.

Premium merke helt klart, og går man på autoriserte BMW forhandler blir ting kostbart.

Men BMW har en ganske unik posisjon etterhvert, og nå er det hvertfall 3 kjeder som har anstendige priser på både deler verksted!

GS, koed og schmiedeman er stedene å sjekke ut.

Ifht en 08 model med 68k på telleren.. Er dette mye?

Hadde snakket om det dobbelte så er jeg enig..

Men personlig ville jeg sett etter facelift versjon, 08, eller fortrinnsvis 09 model.

Hvis lav km et viktig og kr står fast, må du gå ned på utstyret.

Lykke til!

Hehe Ron, det er ikke mye i forhold til mange lignende biler til salgs nei. Lurer bare fordi jeg har hørt at det ofte skjer en del etter de har bikket 100'..

Men da ble det handel!! : http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=38776084

Veldig godt fornøyd. Norsk bil og servicer tatt på merkeverksted til nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kjørestil og vegkvalitet har mer å si enn km.stand. Alle biler går en knekk rundt 100' km, men da ofte i form av slitedeler. Nå skal det sies at motorsterke bmw-er ofte kjøres hardere enn pinglete yariser.. :D du slipper som nevnt regreim skifte med bmw

Grattis med kjerre. Blir bra dette!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...