Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Mange som har byttet det beryktede ledningsnettet til bakluka på E61 selv? Hvor mye tid tar det? BMW selger et ferdig kit nå, med komplett ledninger og kontakter som skjøtes på over høyttalerdekselet med nye ledninger hele veien bak i luka. Kitet skal de har 3300,- for og de hevder det er 5 timers jobb å bytte det. Er det virkelig så mye jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinteren har jo nærmet seg og fekk i dag "battery discharge" noe som jeg klarte å holde i sjakk forrige vinter med ukentlig vedlikeholdslading (cetek 7000). Det kan virke som det kan være lurt å skifte batteri til denne vinteren.

Spørsmålet er det om jeg skal gå for samme type som orginal, eller om det er verdt pengene med AGM batteri.

Noen som har non meninger om dette? :?:

Byttet batteri nå i sommer, gikk da for et standard blybatteri men på 100Ah. Sjelden vi ser ekstreme temperaturer i denne delen av landet, så med jevnlig vedlikeholdsladning bør det være plenty.

NB! husk at den feilmeldingen din også kan komme av kabelbrudd i bakluken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som har byttet det beryktede ledningsnettet til bakluka på E61 selv? Hvor mye tid tar det? BMW selger et ferdig kit nå, med komplett ledninger og kontakter som skjøtes på over høyttalerdekselet med nye ledninger hele veien bak i luka. Kitet skal de har 3300,- for og de hevder det er 5 timers jobb å bytte det. Er det virkelig så mye jobb?

Fikk konstatert brudd i tre av kablene på ene siden nå i sommer. Kjøpte kabelsatsen, men gjorde avtale med mekaniker om han kun byttet de som var ødelagte - da går det selvsagt litt færre arbeidstimer. Ettersom kjøpet av kablene ligger registrert i systemet, vil det være garanti på jobben (ikke bare de som ble fysisk byttet) og det var bare å ta kontakt dersom det senere skulle bli problemer. Følte dette var en grei deal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange timers arbeid da? Det kan da strengt tatt ikke være mye arbeid å bytte alle kablene når man først er i gang og har demontert.

Skal se om jeg finner fakturaen. Husker nå at jeg droppet innom med bilen på vei til flyplassen, og de lovet å forsøke å få tid til jobben før jeg kom tilbake. Så kanskje det var derfor at de byttet minst mulig ledninger. Så lenge det er garanti på deler og jobb spiller det vel liten rolle, men om du tenker å gjøre jobben selv bør du jo ta hele rakklet samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har et lite problem med min e60 2004 modell. (har søkt rundt uten resultat så poster her)

Vindusviskerene mine slår veldig uansett hvor våt ruta er. Og den er ny. bytta den ut pga der var et slitt parti som jeg trodde lagde lyden.. Har prøvd valeo, biltema, bosch og (champion?) uten resultat... begynner å bli dyrt heh.. slår veldig hver gang viskern skifter retning..

Se video: View My Video

takker for tips !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det "risky" å kjøpe en bmw e60 525D facelift med 100k km? Har 3L motoren samme turboproblemet som 2L ? Ser det er veldig mange 520D som har byttet turbo ved ca 120k km.

Er det mulig å ettermontere isofix når den dagen kommer?

Knallgod bil! Ingen problem med turbo på denne som jeg har forstått.. min 2008 525d har snart gått 150000km og har ikke hatt noe feil før nå. Heldigvis var det bare automatkassen som røyk, og ikke noe dyrt..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterer meg over at rattet i min 04 E60 bråker hemningsløst når jeg vrir av og på tenninga... Noen som har tips til hva jeg kan gjøre??:)

Sliter med den samme ulyden selv, men kun når det er varmt i kupeen. Noen som veit om en løsning?

Kun når det er varmt her også.. Tar gjerne imot tips!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, vanskelig å si. Det kommer jo først og fremst an på dine behov (spesielt med tanke på Webastoen), men jeg mener ja.

har litt dårlig rygg, og min forrige bil hadde kun sportsstoler. ble sliten etterhvert av de altså. webasto synes jeg nesten i seg selv er verd 20k! og stor navi er jo bare et pluss :) aldri prøvd komfortstoler selv, men ser jo helt konge ut da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...