Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Lurer på en sak.

 

Mistenker starteren har ryki.

Er snakk om en 2006 530xd

Prøvd med startkabler koblet i motorrommet og ikke direkte på batteriet. (går dette?)

Det bare klikker i motorrommet. Ikke noen omdreininger.

Tror batteriet er ok, siden jeg ikke har fått noen feilmld pga dårlig batteri.

Har vært en rar lyd hver gang jeg har startet bilen de siste to ukene ca.

 

Er det noen måte å bekrefte at starteren er gåen? 

 

Hilsen Marek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass ja.. folk sier mye rart.

Men om du settet inn ett med samme størrelse så trenger det vel ikke å kodes eller?

 

Jo, denne må kodes inn. Dette for at du skal få full utnyttelse av det nye batteriet ditt + at den vil vare mye lengre. Jeg har ikke spesifikk teknisk informasjon om hvorfor det er slikt dessverre, men dette har blitt bekreftet fra div andre bmw forum og bmw verksted (Bilia Stenshagen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Prøver å få brukt USB-saken i bilen. Har en USB-pinne med noe musikk på (mp3-filer) som jeg kunne tenkt meg å fått over på HDD'en i bilen. Problemet er at jeg får "Unsupported" på hele USB-pinnen.

 

Er det noe spesielt jeg må gjøre for å få den til å lese den? Tenker på filsystem etc. Trodde jeg kunne dette, men har prøvd og prøvd å google, men er svarløs. Noen som kan hjelpe en i nød? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Prøver å få brukt USB-saken i bilen. Har en USB-pinne med noe musikk på (mp3-filer) som jeg kunne tenkt meg å fått over på HDD'en i bilen. Problemet er at jeg får "Unsupported" på hele USB-pinnen.

 

Er det noe spesielt jeg må gjøre for å få den til å lese den? Tenker på filsystem etc. Trodde jeg kunne dette, men har prøvd og prøvd å google, men er svarløs. Noen som kan hjelpe en i nød? :P

For at den skal støttes av anlegget må minnepennen være formatert i FAT-32 filsystem. Din er sikkert formatert med NTFS, og derfor kan du også få problemer med å få den til å fungere med anlegget ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at den skal støttes av anlegget må minnepennen være formatert i FAT-32 filsystem. Din er sikkert formatert med NTFS, og derfor kan du også få problemer med å få den til å fungere med anlegget ditt.

 

Hm, sikker på jeg prøvde FAT32 :P Prøvde NTFS nå på 3. forsøk.. Jaja, får prøve med FAT32 en gang til :) Takker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, sikker på jeg prøvde FAT32 :P Prøvde NTFS nå på 3. forsøk.. Jaja, får prøve med FAT32 en gang til :) Takker

 

Det finnes minnepenn typer som ikke støttes av anlegget ditt garantert. Så prøv gjerne med andre om du har flere. En kompis med en 1-serie sleit skikkelig, men så bytta han penn og etter det gikk alt fint, dog på fat-32 filsystem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes minnepenn typer som ikke støttes av anlegget ditt garantert. Så prøv gjerne med andre om du har flere. En kompis med en 1-serie sleit skikkelig, men så bytta han penn og etter det gikk alt fint, dog på fat-32 filsystem :)

 

Okay, skal ha det i bakhue så jeg ikke finner på noe dumt.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på en sak.

Mistenker starteren har ryki.

Er snakk om en 2006 530xd

.

Prøvd med startkabler koblet i motorrommet og ikke direkte på batteriet. (går dette?)

Det bare klikker i motorrommet. Ikke noen omdreininger.

Tror batteriet er ok, siden jeg ikke har fått noen feilmld pga dårlig batteri.

Har vært en rar lyd hver gang jeg har startet bilen de siste to ukene ca.

Er det noen måte å bekrefte at starteren er gåen?

Hilsen Marek.

startkabler er vell ikke annbefalt på nyere biler med tanke på all elektronikken osv? Prøv å sett batteriet på lading. Nå har ikke jeg sett etter startmotoren så jeg vet ikke om det er mulighet å komme til med et multimeter for å måle om du har spenning helt frem. Du skal sikkert ha 12v på +'en på starteren hele tiden. men mål om du får spenning på innslaget( 2 tynne ledninger på startmotor). Men siden du hører klikking så er sikkert startreelet i orden, og da får du spenning på innslaget. Så er vell startmotoren som er gåen. Du kan forresten prøve å slå/kakke litt på den, da det kan hende at bendiksdrevet inni den kan stå fast. evt så kan du vell kortslutte den med et skrujern o.l. for å se om starteren reagerer, men det er kanskje ikke så lurt hvis du ikke vet hvordan du gjør det. og bilen har så mye elektronikk :)

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til info

 

Dere som bytter batteri, ikke bytt til AGM batteri. I følge Bilia Stenshagen takler ikke E60/E61 disse batteriene godt og vil føre til overbelastning av dynamoen. Hvorfor veit jeg ikke, men ble frarådet å kjøpe AGM og heller gå for standard batteri. PS! All bytte av batterier må programmeres inn for at de skal bli ladet opp riktig.

 

Jeg syntes det er rart at Bilia hevder noe slikt. E60/E61 tåler fint AGM batterier og biler med spesielt mye utstyr bør ha et AGM batteri. Det er riktig som du sier, at alle batteribytter må programmeres. Det er dessverre alt for mye vranglære om dette på nettet og det kan derfor være fint å oppsummere på nytt:

 

  • Alle batteribytter skal programmeres uansett om størrelsen endres eller ikke. Dette er for å opprettholde riktig ladespenning og sørge for at batteriet får maksimal levetid. 
  • Blir batteriet byttet til et større eller mindre skal dette kodes om.
  • Bytter man mellom vanlige- og AGM batterier skal dette også kodes om.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaringer med ettermontering av hengerfeste på E60 med Msport bakfanger? 

http://bimmers.no/topic/705458-gj%C3%B8r-det-selv-montering-av-tilhengerfeste-e60-530i-2004-m/

Denner DIY tråden er uten msport, blir vell krøll med diffusoren på msport fangeren da denne går jo langt under bilen kontra orginalfangeren som går rett ned? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, denne må kodes inn. Dette for at du skal få full utnyttelse av det nye batteriet ditt + at den vil vare mye lengre. Jeg har ikke spesifikk teknisk informasjon om hvorfor det er slikt dessverre, men dette har blitt bekreftet fra div andre bmw forum og bmw verksted (Bilia Stenshagen).

Okei :) jammen da vet jeg det. Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jeg syntes det er rart at Bilia hevder noe slikt. E60/E61 tåler fint AGM batterier og biler med spesielt mye utstyr bør ha et AGM batteri. Det er riktig som du sier, at alle batteribytter må programmeres. Det er dessverre alt for mye vranglære om dette på nettet og det kan derfor være fint å oppsummere på nytt:

 

  • Alle batteribytter skal programmeres uansett om størrelsen endres eller ikke. Dette er for å opprettholde riktig ladespenning og sørge for at batteriet får maksimal levetid. 
  • Blir batteriet byttet til et større eller mindre skal dette kodes om.
  • Bytter man mellom vanlige- og AGM batterier skal dette også kodes om.

 

Ja jeg og syntes det hadde vært rart om e60 karroseriet ikke sku tålt AGM batteri. I følge beskrivelsen på disse batteriene fra biltema så er disse bra og bruke mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte jeg skulle test navien på bilen min i dag, men den ville at jeg skulle sette inn dvden for og komme meg videre. men denne ser ikke ut da hele oversida på denne har flassa noe helt vilt, så den tør jeg ikke sette inn :P hvordan er det og få tak i en ny en? oppdatert utgave? ligger disse på e bukta kansje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...