Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Trøbbel å trøbbel. Bør vel gjøres på alle biler, men det gjelder vel mest pre face. Hørt om noen LCI er også.

De som har girkasse trøbbel, gjelder dette LCI eller ikke?

Trøbbel å trøbbel. Bør vel gjøres på alle biler er etter endel km er jo vedlikehold. Men det gjelder vel mest pre face. Hørt om noen LCI er også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min kan være treg med og gire opp av og til, blir nok flushing om ikke alt for lenge her å

 

Forklaringen er enkel, oljen du har nå er ikke god nok og kan være full i drit, dette var ihvertfall min.

 

Alt som foregår i kassen går på oljetrykk, derfor er oljen så viktig at den er frisk.

 

Bmw skulle vert skutt i hodet for å kalle den lifetime olje.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bavaria er jo så trangsynte at di tror jo på det selv.. Di hadde ikke engang utstyr til å flushe kassen med i Haugesund.. Kassen min ble forøvrig flushet igår, gjor det kun pga den ble chippet for en måneds tid siden.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og resultatet ditt ble?

Bmw kokstad i bergen skulle ha 15000 kr for samme jobben HEHE idioter!!!

Woow :P Jeg betalte 7148,- tror kassen egentlig var ganske bra, glømte helt i å spør hvordan gamle oljen såg ut. Den girer kanskje det litt mer smooth nå :-)

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forklaringen er enkel, oljen du har nå er ikke god nok og kan være full i drit, dette var ihvertfall min.

 

Alt som foregår i kassen går på oljetrykk, derfor er oljen så viktig at den er frisk.

 

Bmw skulle vert skutt i hodet for å kalle den lifetime olje.........

 

den lifetime olja burde byttes etter 100k i følge naboen min, som jobber på bavaria ;)

 

flushing gjør jeg på jobben en hobby kveld, så koster meg bare olje det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forresten har et lite problem med sikkerhets belte, tror det er vridd inni b stolpen, noen som vet hvordan jeg tar av dekselet uten og ødelegge det? selen klarer ikke snurre helt inn, og er en vriding nede ved stolen, så er nødt og være vridd inn b stolpen også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den lifetime olja burde byttes etter 100k i følge naboen min, som jobber på bavaria ;)

 

flushing gjør jeg på jobben en hobby kveld, så koster meg bare olje det :)

Du må også ha ny bunnpanne på automaten, da filteret sitter fast i bunnpanne og ikke kan skiftes separat. 

 

Trøbbel å trøbbel. Bør vel gjøres på alle biler, men det gjelder vel mest pre face. Hørt om noen LCI er også.

Trøbbel å trøbbel. Bør vel gjøres på alle biler er etter endel km er jo vedlikehold. Men det gjelder vel mest pre face. Hørt om noen LCI er også.

Jeg har 525 LCI. Har nå rullet 149000. Den ble ikke flushet før problemene oppstod. Da var det hvertfall for sent. Kommer til å flushe om nye 100k om jeg fremdeles har bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! har akkurat kjøpt min første bmw!

 

Det er en 2008 mod 520d e60 m-sport med 210hk.

 

Så det jeg lurer på er om noen kan anbefale meg hvilken LED angel eyes jeg bør kjøpe, hvilken watt osv.. og det samme med sprederne.. Bør jeg bestille LED eller xenon til sprederne? hvilken type? evt hvordan kelvin, for oppnå mest mulig likhet mot AE og nærlys?

 

slenger til ett bilde;

 

http://bildr.no/view/Y3Nzelhk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må også ha ny bunnpanne på automaten, da filteret sitter fast i bunnpanne og ikke kan skiftes separat. 

 

Jeg har 525 LCI. Har nå rullet 149000. Den ble ikke flushet før problemene oppstod. Da var det hvertfall for sent. Kommer til å flushe om nye 100k om jeg fremdeles har bilen.

Jeg har nettopp i kveld skaffet meg en 525 DAT LCI også. Den har rullet 86000 km. Merker det at når jeg bruker motorbrems i nedoverbakke, og skal holde farten så har den lugget til, når den skal gå i gir, virker det sånn, et par ganger. Er det noe som man kan forvente av denne girkassen eller er det unormalt? Ellers girer den helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp i kveld skaffet meg en 525 DAT LCI også. Den har rullet 86000 km. Merker det at når jeg bruker motorbrems i nedoverbakke, og skal holde farten så har den lugget til, når den skal gå i gir, virker det sånn, et par ganger. Er det noe som man kan forvente av denne girkassen eller er det unormalt? Ellers girer den helt fint.

Disse kassene skal ikke lugge nei, så ville fulgt litt med på det der. Flushet kassen på min når den var rullet 160 000 km, selv om den egentlig oppførte seg helt uten nykker og tull. Tror det kan lønne seg å foreta flushing FØR en merker at kassen lager trøbbel.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...