Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

1. 676 er et nivå høyere enn vanlig og er helt greit. 677 var veldig bra lyd på synes jeg. Var veldig fint med en senter høyttaler! 

Dette var i en E61.

Jeg har 676 med annen forsterker og andre høyttalere, og synes ikke det var så mye bedre med 677, men den var jo original igjen da.

 

2. Den motoren er som absolutt er enklest konstruert er M57D30TUD2/M57N2 som den heter, aka 525D, 2007-2010.

Men så lenge du kjøper en R6 diesel så er de egentlig veldig bra og har lite kjent feil.

Takker for svar.

Hvordan er motoren på en 520D 2008 modell? Det er vel en rekkefirer.

 

Har brukt en side som sjekker hvordan utstyr bilen har, men om det ikke står noe om hvordan stereo den har er det da standard dårlige høytallere, eller skal dem også stå med en kode?

 

Etter å har surfet en god del nå så merker jeg at kriblingen etter å hente seg BMW igjen er forferdelig stor :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket at 520d med 177 hk går nesten like bra som 525d opptil 100-120km\t sånn ca.

Den gjør dette pga en mye tettere giring på kassen, ulempen er veldig høyt turtall i 100km\t.

520d har feks 1900 omdreininger i 100km\t

525d har 1400 omdreininger i 100km\t.

Og når ikke 2000 omdreininger før 138km\t

Det positive med 520d er vekt, det virker som den er lettere foran.

Og forbruket er nok kanskje 0,05-0,10l\mil mindre i noen tilfeller.

Men lyden er såklart mye bedre på r6.

Nå bråker ikke r4 noe mye, men lyden er ikke pen.

Den produser dog den kjente brummingen på turtall under ca 1500 omdreininger ved litt for mye belastning, dette vil girkassen kompensere for ved å gire ned, men det skjemmer endel.

Dette er helt borte på r6, da får man ikke denne brummingen før rundt 800-900 omdreininger.

Når du sjekker utstyr så står det ingenting, har den kun standard.

Se etter 676, 677 eller individual audio, tror den heter 752.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyrt problem.. Har M-Ask i bilen, nå har det skjedd noen ganger at når jeg starter bilen så er det liv i skjermen men radioen hakker voldsomt, dette kan holde på i 10 min så blir den normal. Menst dette foregår så reagerer Idriven veldig tregt, nesten i takt med radioen som hakker. Veldig dårlig forklart men håper dere forstår [emoji14] Er det Mask enheten som holder på å ta kveld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått tilbud på å bytte disse knirkeforingene og leddarm på verksted. Synes de var noe friskt priset så tenkte jeg skulle høre her om noen vet hvilke deler jeg må bestille for å få en kompis til å bytte dette for meg.

 

Jeg vil gjerne ha nye bolter også. Noen som har delenr f.eks?

 

 

1215-13055 KULELEDD 2,00 STK

1215-13442 LEDDARM 1,00 STK

FOR 7000-34933 LMI FORING 2,00 STK

 

Noen som har peiling på hva dette burde koste på verksted? Synes pristilbudet jeg har fått er noe høyt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De MÅ ha misforstått hvilke foringer det er snakk om. Hvis det er snakk om kun knirkeforinger + integral-ledd er det ren galskap. 

 

Jeg bytta dette på min forrige helg, jeg brukte 1,5T totalt - med jekk(!) på begge sider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De MÅ ha misforstått hvilke foringer det er snakk om. Hvis det er snakk om kun knirkeforinger + integral-ledd er det ren galskap. 

 

Jeg bytta dette på min forrige helg, jeg brukte 1,5T totalt - med jekk(!) på begge sider.

 

Det var de som ringte meg og sa at det måtte byttes så de kan ikke ha misforstått det. Bilen skulle inn til hjulstillingskontroll fordi den sliter dekk på innsiden. Han mente de brukte 11 timer på jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket at 520d med 177 hk går nesten like bra som 525d opptil 100-120km\t sånn ca.

Den gjør dette pga en mye tettere giring på kassen, ulempen er veldig høyt turtall i 100km\t.

520d har feks 1900 omdreininger i 100km\t

525d har 1400 omdreininger i 100km\t.

Og når ikke 2000 omdreininger før 138km\t

Det positive med 520d er vekt, det virker som den er lettere foran.

Og forbruket er nok kanskje 0,05-0,10l\mil mindre i noen tilfeller.

Men lyden er såklart mye bedre på r6.

Nå bråker ikke r4 noe mye, men lyden er ikke pen.

Den produser dog den kjente brummingen på turtall under ca 1500 omdreininger ved litt for mye belastning, dette vil girkassen kompensere for ved å gire ned, men det skjemmer endel.

Dette er helt borte på r6, da får man ikke denne brummingen før rundt 800-900 omdreininger.

Når du sjekker utstyr så står det ingenting, har den kun standard.

Se etter 676, 677 eller individual audio, tror den heter 752.

 

Ja lyden på r6 er nok noe finere vil jeg anta.

Crap, funnet en som så veldig bra ut men da har den nok ikke HIFI pakken :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei merker at kjølevæsken på 2004 520i stadig synker, har vært på verksted og sjekket det og dem mente det kan være trykkventil på lokket til ekspansjonstanken, så har vært å kjøpt nytt lokk idag, har vært på andre forum og surfet men ser noen nevner at hvis vannet spruter ut fra ekspansjonstanken og det kommer litt røyk/ damp, når man gir gass, når lokket er åpnet så kan det være toppakningen som er gåen?

Vær så vennlig å svar, sitter i knipe!

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den teorien høres korrekt ut, men da mener jeg det er merkbart på motor. Som i at du merker at den går dårligere eller ujevnt.

Det er ikke et kjent problem med defekt toppakning på din motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...