Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Har en kompis som har en 520dat 07 mod. Lyspæren høyre fremme ryker veldig ofte. Han har hatt bilen i underkant av 1 år og skiftet pære 3-4 ganger. I tillegg er det noen høytalere som har sluttet å virke. Noen som har vært borti det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, har byttet lokket men ingen bedring, det lekker selv når motoren er kald, kan det bare være så lite som at kjølevæsken må byttes? Lukter hverken olje i kjølevæsken og motsatt, men til et bilde fra lokket på kjølevæsken ekspansjonstanken der ser man dett kommer vann fra venstre siden av et rør er detter normalt?

Kompresjonstest er jo greit å ta.

Evt en hc måling i kjølevannet.

Forbruket er vanskelig å si noe på, da jeg ikke kjøremønster eller noe annet.

Hadde du kommet med snitthastighet så kunne man trekt en konklusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! Har en e60/2004/Sedan og har business navi/dvd spiller og blåtann etc..

Lurer hvilke muligheter jeg har til å få inn musikk og telefonen på en god måte? 

Kan noen beskrive hvordan dette iphone kittet fungerer? Får man oppgradert software som tillater full integrasjon med iphonen?

Finnes det noe 3rd part som er bedre på retrofitte på en gammal bil som dette?

Anbefalinger? (spotify i bmw) ;)

 

mvh thor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikkord når det gjelder forstillingsdeler til BMW.

- Kjøp originale varer eller tilsvarende, begrenset til Meyle HD for min del. Det er enten OEM/Lemfoerder eller Meyle som holder mål. Har kun negative erfaringer med annet, således både de på Koed eller ukjente eBay-varer.

Styr unna, eller så må du gjøre bytting av casterstag til en hobby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaringer med de alternative kasterstagene til Koed? Det er jo rimelig stor prisforskjell på det orginale kontra det fra alternativ leverandør.

 

Jeg kjøpte og monterte disse for litt over ett år siden. De jeg fikk var fra Kamoka (polsk merke), og har foringer som ser ut til å være helt like de originale, mens selve armene i motsetning til de originale var slipt en del der kulen er festet slik at kulen ikke sitter så dypt og armen er litt tynnere der. Kuleledd-boltene var også noe lengre enn på de originale armene og hadde unbrako i stedet for torx hull i enden, og såvidt jeg husker fulgte det med vanlige muttere og ikke riktige muttere med integrert skive. I sum fremstår disse altså som 2de sortering fra en annen produsent, med et mer generisk kuleledd.

 

Jeg har ikke merket noe problem med disse så langt, men hvis jeg skulle kjøpt nye nå ville jeg heller kjøpt originale fra utlandet. F.eks. ersatzteile-reindeer.de selger Lemförder kasterstag til EUR 109,- inkl. tysk moms, det skulle bli cirka NOK 1100,- per stykk inkl. frakt, norsk moms og gebyr, ved kjøp av venstre og høyre kasterstag. Et annet alternativ er Meyle HD, som mange mener er mer holdbare enn de originale kasterstagene, f.eks. car-parts24.de har disse som et sett til EUR 229,- inkl. tysk moms, som altså skulle bli litt under NOK 1200,- per stykk alt inkludert.

 

Til sammenligning er det min erfaring at det tar cirka 2 uker fra bestilling hos tyske nettbutikker, bla. ersatzteile-reindeer.de, til pakken kan hentes på posten.

 

Til slutt vil jeg anbefale å ha en mutterklyver tilgjengelig i tilfelle du runder av torx-hullet når du demonterer de gamle kasterstagene, jeg fikk behov for det på en av mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikkord når det gjelder forstillingsdeler til BMW.

- Kjøp originale varer eller tilsvarende, begrenset til Meyle HD for min del. Det er enten OEM/Lemfoerder eller Meyle som holder mål. Har kun negative erfaringer med annet, således både de på Koed eller ukjente eBay-varer.

Styr unna, eller så må du gjøre bytting av casterstag til en hobby.

Skriver lett under på den!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Økonomiservice på sulland inkluderer oljeskift, oljefilter, luftfilter, enkel sjekk av bilens tilstand (bremserør, slanger, hjuloppheng) og koster 2490. Bilen må være eldre enn 5 år. Grei value i mitt hode. Gir også stempel i boka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...