Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

har knirking og klirring overalt i dashbordet på min e61.. Er helt ekstremt! Noen som har noen tips til hvor begynne og lete? Spess på venstresiden av rattet, er konstant vibrering.. Og ofte knaking fra der hvor CCC skjermen står

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Skulebollen skrev:

har knirking og klirring overalt i dashbordet på min e61.. Er helt ekstremt! Noen som har noen tips til hvor begynne og lete? Spess på venstresiden av rattet, er konstant vibrering.. Og ofte knaking fra der hvor CCC skjermen står

Hvilket ratt har du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sikker på det?

Hadde selv samme konstante knirke lyd (spesielt på gammel grovkornet asfalt) til venstre for rattet (trodde jeg) .. men etter å ha demontert dørtrekk, vindus brytere og alt som jeg trodde lyden kom fra fant jeg ut at det faktisk klirrer fra volumknappen på rattet !! den blir jo også mest brukt så den var mye løsere, slitt enn de andre knappene.

Ta deg en kjøre tur og hold "fast" knappene på rattet og se om det forsvinner hos deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirkelyd syndere som jeg har erfart (ikke anbefalt/min løsning): deksel på A-stolpe (slag), volum knapp på ratt (brøyt den av og limte den på igjen), instrumentpanel (press med hånd løste det midlertidig) , BC knappen på blinklys hendelen (ikke min bil, vurderte å rive den av), lokk til koppholder i midtarmlene bak (2x gummiknotter for kjøkken dører)  og gummilistene rundt dørene etter polish/voksing (silikonfjerner og BMW gummi pflege). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, codex skrev:

knirking vinduer fremme ? tips ? forsvinner når vindu rulles ned.

Det er stor sannsynlighet for at dette er gummipakningene rundt døren. Knirk i disse forekommer ved bruk av midler på pakningene og/eller ved polering/voksing i dørkarmene. Det forekommer som oftest ved påføring av midler på selve pakningen. Løsningen er å bytte disse ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...