Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Vet noen her dele nummer på de skruene\pluggene som holder de to hjørne dekslene på plass i bagasjerommet? Svart skrue som man vrir om å så drar ut, sliter med å finne det på realOEM :?

 

Edit: Om noen vet dele nr på drivstoff påfyllings lokk så skrik ut :)

Endret av BMWlog
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutes ago, BMWlog said:

Vet noen her dele nummer på de skruene\pluggene som holder de to hjørne dekslene på plass i bagasjerommet? Svart skrue som man vrir om å så drar ut, sliter med å finne det på realOEM :?

 

Edit: Om noen vet dele nr på drivstoff påfyllings lokk så skrik ut :)

  51471945266 og 51177034281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 27.6.2016 at 8:11 PM, BMWlog said:

Takk :) Dårlig forklart av meg jeg tenkte på selve "korken" som skrus på med sammenhengende festemekanisme i selve tanklokket men fått bestilt de andre så da blir det litt mer stell på ting

Har lett etter deler noen ganger selv :) Påfyllingslokk brukes nok som beskrivelse for begge deler, da er det 16117193381 du spurte om (kun til diesel).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Noen som har vært borti AC som ikke virker på e61? Har fyllt systemet så det er riktig, samt det er garantert ingen lekkasjer. Kontrollert trykket på acen, høytrykk går aldri opp, står konstant på 5 bar, mens lav trykk ligger på ca 2bar. Derimot så kjøler den om man trykker på maxcool knappen. Trykker man den av går tempen på lufta opp umiddelbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

 

får opp feilmeld på diesel pumpe og bilen starter ikke, var plutselig helt død en morgen.

gjelder en 2005 e61 525dat

 

pumpa i tanken går men kommer ikke no diesel framover, høres nesten ut som den ikke "får tak" i diesel.

lest meg fram til at det skal være en slags diesel forsyner i venstre side av tanken over til pumpa som sitter på høyre side.

noen som har vært borti at denne blir kødd på noen måte?

vil tru pumpa er i orden i og med at den går som bare det.

 

pumpa virker det jo som er i orden, og er strøm i alt det skal være strøm i på kontakten ned til tanken.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med dette?: http://m.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=72534052

Var en frisk pris for skinn til ryggen på ett sete men.. har hull i sideputen på mitt så frister litt. Men hvordan er dette og montere? Og blir setet som nytt?

 

Lurer også på om idrive knappen fra 2007 passer preface? Synes det ser mye bedre ut med skinn oppå toppen isteden for kun plastikksølv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle iDrive-knottene passer om hverandre (foruten de med hurtigknapper).

Setet vil se nytt ut med nytt skinn. Det er en del jobb for å skifte det, så for å få perfekt resultat ville jeg kontaktet en salmaker. Salmakeren kan også bytte ut den brente delen i sitteputen din også. Prisen synes jeg er helt grei, da delen koster rundt 8000kr ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Skulebollen skrev:

 

 

Lurer også på om idrive knappen fra 2007 passer preface? Synes det ser mye bedre ut med skinn oppå toppen isteden for kun plastikksølv..

Passer som nevnt av Lasse. Selv har jeg montert hjul fra en 61 LCI i min:

IMG_0879.JPG.796ea1bf8cacd80f5a6277762e9401e1.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 27.7.2016 at 19.47, assjuicejunkie skrev:

Noen som har vært borti AC som ikke virker på e61? Har fyllt systemet så det er riktig, samt det er garantert ingen lekkasjer. Kontrollert trykket på acen, høytrykk går aldri opp, står konstant på 5 bar, mens lav trykk ligger på ca 2bar. Derimot så kjøler den om man trykker på maxcool knappen. Trykker man den av går tempen på lufta opp umiddelbart.

Funker temperaturjusteringen da? dvs. merker du feks. forskjell på 18 og 23 grader?
Vannventilen kan låse seg fast slik at du ikke får justert temperaturen.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...