Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

15 timer siden, Otis skrev:

For de varslene du får i idrive antar jeg dårlig batteri eller ibs. 

Den for klima 9c54 er auc sensor som er defekt. Kortslutning er rett feil ja. Det er noe inni auc som er defekt og detmed ingen gjennomgang av strøm. 

Det samme gjelder glødeplugger. 

Takk for det. Er det noen sted man kan få kjøpt orginaldeler til BMW som er billigere en GS? Ser de har sensor til 800kr og glødeplugger til 600kr per stk..

 

eBay er jo såklart et alternativ om det virkelig er orginaldeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om glødeplugger er original eller ikke hadde jeg ikke brydd meg om. Det er få produsenter av glødeplugger i verden. De mest kjente er vel beru og bosch. Kjøp en av de så er det trygt. 

Jeg kjøpte bosch fra en av for vel 600,- men det er jo en stund siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 31.12.2016 at 20.31, Otis skrev:

Om glødeplugger er original eller ikke hadde jeg ikke brydd meg om. Det er få produsenter av glødeplugger i verden. De mest kjente er vel beru og bosch. Kjøp en av de så er det trygt. 

Jeg kjøpte bosch fra en av for vel 600,- men det er jo en stund siden. 

Takk. Jeg søkte opp delenr. på orginale glødeplugger på eBay og fant 4 til bare 600kr :)

 

Det er vel ikke mulig at gløderele kan være ødelagt også? Har jo ifølge Carly en glødeplugg som fungerer, men vet ikke om det kommer opp egen feilmelding på reelet?

 

Er det noen av dere som vet om jeg burde kjøpe pakninger når jeg skrur opp manifold, egr, etc?

Så denne filmen på Youtube, og det er jo endel pakninger, bilen er jo tross alt en 09mod, så usikker om de kan være dårlige og revne når jeg skruer opp?

 

Beklager om jeg spør mye, skulle såklart bare ringt en BMW forhandler. :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Otis skrev:

@Cali

Kjøp nye pakninger til innsuget. Mine var begynt å bli harde. Koster ca 200,-. Gløderele trenger man ikke skifte eller ikke før behov ihvertfall. Helt kurant jobb. 

Okei! Jeg har jo N47 motor så det blir litt annerledes på min.

 

http://bmwfans.info/parts-catalog/E60N/Europe/520d-N47/L-N/jan2008/browse/engine/intake_manifold_agr_with_flap_control#7801943_19

Her er delelisten på manifoldet, er det noen som kan si meg hvilke av disse som er lurt å kjøpe, evt. andre pakninger? :) 

Kan se at jeg skal ha 4stk av disse pakningene, men de var utrolig dyre! 200kr per stk!?

http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2047675.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.X11617801438.TRS0&_nkw=11617801438&_sacat=0

 

Forresten, er problemet med swirl flaps like stort på N47 som på 3l motorer?

Endret av Cali
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Otis skrev:

Ah,  jeg la ikke merke til at du hadde n47. Vet ikke hvordan det er å skru på den. 

Den r6 diesel med 197hk har ikke swirl flaps, men ellers er det vel samme problemet. 

Okei. Ringte til verkstedet idag og hørte. De sa at de brukte å bytte glødereleet fordi at de mente det kunne blitt dårlig når glødepluggene har blitt ødelagte. De sa og at de brukte å bytte 5stk pakninger.

For alle delene skulle de ha 4600,- kr (4x glødeplugg, 5x pakninger og gløderele). Jobben tar ca. 1.5 time på verksted så da skal de sikkert ha 6-7tusen for alt. Tror det beste blir å bytte dem selv. :)

 

 

Forresten. Jeg tenker å bytte til DAB+ til neste år når FM nettet slukkes. Har M-Ask navi/skjerm og lurer på om jeg bare skal bytte til CIC med DAB+ med det samme, ettersom at det sikkert ikke blir så veldig mye mer enn at det er verdt strevet og pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom man aldri fikk CIC med DAB+ til e6x er det ikke helt rett frem å velge den løsningen (noe som igjen gir kraftig utslag på pris), men det er ingen tvil om at det er den beste løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt meg ett sett med nye frontlykter til min e61 da det var kondens og styreenheten for kurvelys feilet. Kjøpte også en ny styreenhet.

Forstod at styreenheten skulle kodes, noen som vet om dette gjøres før eller etter montering og om dette må gjøres på aut.bmw verksted?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg ha hjelp.

Starteren på min e61 530d gikk i stykker og har da satt inn ny nå idag.

Problemet er at starteren går som normalt men bilen vil ikke fyre.Null respons.

Hva kan dette være?

Batteriet ble før lading målt til ,11,3 noe som er lite.

Batteriet ble satt inn igjen med full kapasitet .

Masse strøm og starter som funker men null fyring ,hva har skjedd?

Bilen fungerte smertefritt helt til starter ikke virket.

Svar ønskes .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...