Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Holdt på å si.....  Er jeg den eneste i Norge som sliter/har slitt med at den hydrauliske bakluka ikke vil gå ned igjen uten å finne feilkilden? 

..men alle i Norge som har/har hatt BMW E61, er jo ikke med her i "Bimmers" , så da blir det heller.  

Er jeg den eneste i  "Bimmers" som har slitt med at den automatiske bakluka ikke vil gå ned igjen uten å finne feilkilden?...vel og merke etter at den hydrauliske motoren er byttet, oljen i systemet flushet, oljenivå ok, begge brytere i luka byttet og høyre gassdemper byttet.

Endret av E39523i
manglet litt vesentlig info...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, awt skrev:

Så det eneste som ikke er byttet er HKL-modulen?

Muligens du kan finne en i nærheten med hydraulisk luke og byttelåne denne modulen?

HKL er kun sjekket, rent visuelt.  En "elektrofyr" mente at hvis det hadde vært noe galt med den modulen hadde det syntes på selve kretskortet etc.  ...det være seg brente komponenter osv. Syns det hørtes noe rart ut, da jeg selv har sett kretskort tidligere som har takket for seg uten at det visuelt har vært noe galt.    Gjorde et forsøk på å finne en i nærheten med en modul. Men intet funnet.

Endret av E39523i
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nope.  kun ned igjen manuelt.  Den går helt opp til toppen og slipper seg litt ned. Når man da enten trykker på fjernkontroll, knappen eller ved førerposisjon prøver den å gå til toppen igjen, før den da slipper seg litt ned igjen. det at den går litt ned igjen er for øvrig ikke noe motoren gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg det enten er HKL, eller posisjonssensorsaken på sylinderen. Kan være noe så "enkelt" som kabelbrudd i sistnevnte.

Hvis du justerer hvor mye den skal åpne seg i iDrive til f.eks. halvveis, stopper den der da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en 2002 e39 525dat m-sport jeg vurderer og bytte mot e61.   da blir det nok en 525 dat 2004-2005 modell.

 

e39n har vært knallgod. gått problemfritt foruten at belgene var lekk.  men dritten med e39 er rusten.  det kommer fram både her og der :(  planen er nå og 1. fikse rusten og beholde den noen år. billig bil strengt tatt.  eller 2. selge mens jeg kan få igjen noe for den og kjøpe e61 (som skal være god på rust sies det). 

hva ville dere gjort? 

 

jeg har sett på en 2004 525dat.  uten m-sport.  gått 210.000km.   selger sier at airbaglampa lyser, og at navien er litt av og på og vil ikke alltid starte.  og håndtaket til hanskerommet er knekt. 

jeg blir litt skeptisk til de problemene.    

husker jeg så på en e38 en gang som nettop hadde byttet airbag-sensor i pass.setet. det kostet mange tusen husker jeg han sa. 

og det med navien. det er sikkert en modul som tuller?   jeg har lest at panoramaen kan lekke, kan dette være tilfelle her?   selger sa han trudde det var ccc-modulen.   kan dette enkelt byttes med en brukt eller må det programeres osv? 

 

 

Endret av space-ace
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, awt skrev:

Med mindre du får den veldig billig hadde jeg sett meg om etter en annen.

hvilken pris snakker vi her trur du?      jeg må innrømme at det er litt kjipt og begynne nytt bilhold med problemer..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må etterhvert bytte støtdempere bak på min e60 med 704 m sport suspension.

GS skal ha 3410,- pr stk bak. hos Eurodel får jeg en SACHS 310 476 til 1656,- pr stk bak.

Koed har til 3088,- for det jeg antar er original og 1740 for antageligvis Bilstein (bildet viser det), men her står det ingenting om hva det egentlig er.

Er det bare originalt som gjelder? Eller fins det gode alternativ som ikke koster fullt så mye.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...