pure_stig Skrevet April 10, 2014 Skrevet April 10, 2014 kjapt spørsmål. når jeg skal låse opp min bmw e61 med coming home lyspakke så lyser kun lysene under speilet noen ganger, mens andre ganger kommer baklyset og angel eyes`a også. er det noe som justerer forskjellen her ell hva skjer? erik Har akkurat samme problem med min bil. Blir ikke klok på det og skjønner ikke helt hvorfor. Humørsyk bil tror jeg.
JanÅge Skrevet April 10, 2014 Skrevet April 10, 2014 Jo, det kan faktisk lukte litt eksos altså. Det kom røyk inn i cupen også åpnet jeg panseret og så det røyk litt. Tror manifolden har sprekt :/ Men, det kommer bare innemellom? og bilen varsler ikke noe. Kan jeg kjøre med det?
Clevion Skrevet April 10, 2014 Skrevet April 10, 2014 Sier bilen ifra selv når hjullager bør byttes? Evt. hvordan hører/ser jeg det?
axept Skrevet April 10, 2014 Skrevet April 10, 2014 Du kan høre ulyder når et hjullager er dårlig. Sving til venstre for å sjekke høyre side og omvendt. Du kan vel og jekke opp bilen og ta ett tak oppe og ett nede på dekket og se om du kan bevege det. Er det bevegelse så er det vel ett tegn på dårlig hjullager. Arrester meg gjerne om dette er helt på jordet, men var slik jeg fikk beskjed om å sjekke et hjullager.. Dog på skropel...
Reef89 Skrevet April 11, 2014 Skrevet April 11, 2014 Det er riktig det. Bilen sier ikke i fra om slikt.
frode1976 Skrevet April 11, 2014 Skrevet April 11, 2014 Ja, er vel ikke farlig og kjøre med, men er vel litt helseskadelig og puste inn eksos.. Tror ikke det kommer opp feilmeldinger på sprukket manifold.
larserso Skrevet April 12, 2014 Skrevet April 12, 2014 Har kjørt 60 mil i dag, store deler i regnvær. Etter 5t stoppet plutselig vindusviskerene å fungere. Hverken sensor eller manuell aktivering fungerte, kun spyling. Stoppet og slo av tenning en stund uten effekt. Måtte kjøre videre. Plutselig begynte de å virke igjen. Resten sv turen fortsatt med 5-10 min med fungerende viskere og så 5-10 uten viskere. Og så på'an igjen... Noen som har opplevd tilsvarende?
quandt1960 Skrevet April 12, 2014 Skrevet April 12, 2014 kjapt spørsmål. når jeg skal låse opp min bmw e61 med coming home lyspakke så lyser kun lysene under speilet noen ganger, mens andre ganger kommer baklyset og angel eyes`a også. er det noe som justerer forskjellen her ell hva skjer? erik Bruker du samme nøkkel hver gang? Hvis ikke så kan du sjekke "personal profile" instillingene for hver nøkkel. Men er usikker på om du kan stille på lysene i speilene under personal profile. Hvis ikke i menyen på bilen så på diagnose. For det er sånn at en god del instillinger lagres i nøkkelen etter at du har stoppa bilen. Om du bytter nøkler kan du kanskje bli forvirra at instillingene er helt annerledes. Hvis det er det så er det normalt. Hos meg har kjerringa fått egen nøkkel med sine instillinger og jeg min med mine. Så slipper jeg maset om å gå ut i bilen hver gang hun skal kjøre og stille inn seter etc til hun (Elektriske seter for f!) :=)
ner087 Skrevet April 13, 2014 Skrevet April 13, 2014 Bruker du samme nøkkel hver gang? Hvis ikke så kan du sjekke "personal profile" instillingene for hver nøkkel. Men er usikker på om du kan stille på lysene i speilene under personal profile. Hvis ikke i menyen på bilen så på diagnose. For det er sånn at en god del instillinger lagres i nøkkelen etter at du har stoppa bilen. Om du bytter nøkler kan du kanskje bli forvirra at instillingene er helt annerledes. Hvis det er det så er det normalt. Hos meg har kjerringa fått egen nøkkel med sine instillinger og jeg min med mine. Så slipper jeg maset om å gå ut i bilen hver gang hun skal kjøre og stille inn seter etc til hun (Elektriske seter for f!) :=) Samme nøkkel hver gang. Men enda så er det forskjell på om den tenner alle lysene eller kun speilet. Rar bil. Hehe
pure_stig Skrevet April 13, 2014 Skrevet April 13, 2014 Samme nøkkel hver gang. Men enda så er det forskjell på om den tenner alle lysene eller kun speilet. Rar bil. Hehe Jeg bruker samme nøkkel hele tiden selv så dette er ikke problemet. Men jeg irriterer meg grønn hver gang lysene ikke tenner da jeg åpner bilen. Kun lysene under speil som lyser.
ner087 Skrevet April 13, 2014 Skrevet April 13, 2014 Jeg bruker samme nøkkel hele tiden selv så dette er ikke problemet. Men jeg irriterer meg grønn hver gang lysene ikke tenner da jeg åpner bilen. Kun lysene under speil som lyser. Hehe, rare greier. Men er vel kanskje som en lenger opp her skriver att lyset må ha stått i "a" ellno. Rare greier uansett
pure_stig Skrevet April 13, 2014 Skrevet April 13, 2014 Hehe, rare greier. Men er vel kanskje som en lenger opp her skriver att lyset må ha stått i "a" ellno. Rare greier uansett Jeg setter den alltid tilbake i "A" posisjon da jeg stopper bilen.Kan det være at man MÅ sette den i "A" posisjon FØR man stopper bilen? Eventuelt etter?
axept Skrevet April 13, 2014 Skrevet April 13, 2014 Jeg setter den alltid tilbake i "A" posisjon da jeg stopper bilen. Kan det være at man MÅ sette den i "A" posisjon FØR man stopper bilen? Eventuelt etter? Er ikke alltid hjelp i det heller. Jeg kan sette den i A før jeg stopper, men er ikke alltid lys likevel, bortsett fra under speil etc.. Sent from my LG-D802 using Tapatalk
ner087 Skrevet April 14, 2014 Skrevet April 14, 2014 Er ikke alltid hjelp i det heller. Jeg kan sette den i A før jeg stopper, men er ikke alltid lys likevel, bortsett fra under speil etc.. Sent from my LG-D802 using Tapatalk snart så jeg får kontakte BMW tror jeg for og få svar på dette
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå