Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

 

Det står hva det er i annonsen :)

Dette er en kopi bryter, men den funksjonen er original fra 545i.

Saltkjelen har montert original bryter i sin bil:

post-45863-0-55417400-1450862116_thumb.j

 

Det er også flere tråder her inne om hva den knappen faktisk gjør :)

Endret av Reef89
Skrevet

Det er riktig, men det er samme funksjon som å hive girspaken over til venstre i program S. Forskjellen er at det står "sport" i instrumentet. 

Skrevet

400 for det der er jo ran. Det er eBay-deler til maks 40kr som er brukt. 

 

Fiksa en slik knapp selv. Bruker den aldri. 

Skrevet

400 for det der er jo ran. Det er eBay-deler til maks 40kr som er brukt. 

 

Fiksa en slik knapp selv. Bruker den aldri. 

 

Hvor finner du det til 40kr?

Sjekka ebay sist jeg så den annonsa og da var prisen ganske lik der.

Skrevet

Du behøver en monentary push button, disse koster fra 5kr og opp, spørs om du vil ha lys eller ikke. I tillegg trengs minst 2 ledninger med egnet hode, mener det er tyco av et slag. Dette hadde jeg liggende, men får garantert kjøpt for en slikk og ingenting om du søker på riktig ord.

Er enklere og går raskere enn å fylle drivstoff [emoji4]

Skrevet

Det er samme hvilken bryter det er, push. Men de med samme lys som interiøret, det ser jo litt bedre ut. Itillegg er det kommet ennå en ny knapp som også står sport på :)

Skrevet

"I sportmodus ligger som regel bare kassen ett gir lavere til enhver tid. Den tilpasser seg også om man kjører svært friskt og vil holde på giret selv om man slipper gassen, i stedet for å gire opp. Like greit å vippe på spaken selv da etter min erfaring."

 

Er og min erfaring her ja :)

Skrevet

Jeg vil tro at i denne E60/E61-tråden er full av erfaring og kompetanse på nevnte modeller.

 

Jeg vurderer å kjøpe en E61 2009/2010mod 520dA Touring (177hk).
Da er spørsmålet: Hva er styrken og svakheten på disse modellene?

Det er vist en del svakheter på elektronikken(Antenneforsterkeren som liksom påvirker sentrallåsen. Dyrt å bytte). Ledningsnettet over til bakluken som ofte skaper trøbbel og er dyrt å få fikset pga hele interiøret må nesten demonteres. PDC-sensorer, som også er dyre og kompliserte å få byttet.

 

Hva med motor, gearkasse, drivverk? Hva med hjuloppheng? Hva med luftfjærene bak(nivåreguleringen)?

Hva med rust?

 

Mottakelig for alle tips og råd.

Skrevet

Motor og girkasse har jeg ikke hørt noe om unntatt iforhold til tuning. PDC er ikke komplisert å bytte, men dyrt ja. Vil påstå at det ikke er en billig bil å eie, men gjør du litt selv sparer du mye $$$ :)

Skrevet

Det er jo flere tilfeller med girkasser som sliter med å gå i lockup. Bortsett fra det skal det ikke være store problemer med drivverk.

 

Ellers er det jo tingene du sier, pluss partikkelfilter som går tett, termostat(er) som tar kvelden osv. 

Skrevet

Er det CCC som er i ferd med å ryke når jeg hører på radio med lavt volum og plutselig blir det høyt volum for å så gå tilbake til normalt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...