Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

E60, 520 2006 mod, drar dårlig på lavt turtall (1100-1500rpm), fungerer OK så fort turboen slår inn. Har tatt diagnose på verksted (ikke BMW) og det kommer ikke opp noen feilkoder. Noen som har noen tanker om hva det kan være?

Skrevet

Helt sikkert feil en plass.

Men den er jo vanlig at den motoren drar dårlig på så lavt turtall, er det ikke?

Skrevet
1 time siden, Otis skrev:

Helt sikkert feil en plass.

Men den er jo vanlig at den motoren drar dårlig på så lavt turtall, er det ikke?

Jo, men nå drar den skikkelig dårlig, kan på en måte virke som om den venter 1-2 s før den reagerer i det hele tatt. Kan dette eventuelt være relatert til kassa?

Skrevet
On ‎19‎.‎02‎.‎2016 at 20.09, Otis skrev:

Reagerer motor på gass pedal i park eller nøytral? 

Ja, synes den gjør det. Hva styrer når og "hvor" kassa skal gire? Må kanskje også nevne hvis bilen stå parkert lenge i oppoverbakke så virker det som om den "sliter" med å dra fremover. (kommer seg dog ganske kjapt)

Skrevet (endret)

Har fått et merkeli problem med bakluka mi. Sylinderen hopper ut av festet når jeg skal åpne den slik at luka ikke klare å åpne seg. Kan presse det tilbake der det skal stå slik at den lukker seg normal, men når jeg skal åpne igjen spretter den ut av festet. Noen som har vært borti det før?
 

DSC_0018.JPG

Endret av Glema
Skrevet
16 timer siden, Glema skrev:

Har fått et merkeli problem med bakluka mi. Sylinderen hopper ut av festet når jeg skal åpne den slik at luka ikke klare å åpne seg. Kan presse det tilbake der det skal stå slik at den lukker seg normal, men når jeg skal åpne igjen spretter den ut av festet. Noen som har vært borti det før?
 

DSC_0018.JPG

Ja. Du kan håpe på det er kula til venstre i bildet som er utslitt. Koster under en hundrings original, og er enkel å skifte. Er sylinderen din rustet i kulefestet, må du skifte sylinder. Har du automatisk åpning av luke? I så fall koster sylinder med slanger og olje 8-9 tusen i Norge, og det er en god del jobb og skifte denne. Har gjort denne jobben på min. Det kan jo hende det er et låseklips på selve sylinderen som er gåent. Husker ikke helt om det var det på min. Var i alle fall rustet såpass at sylinderen spratt av og lot seg ikke feste igjen. Kjøpte ny fra USA til ca 6500,- inkl frakt og norsk mva.

Skrevet
1 time siden, sinkMe skrev:

Ja. Du kan håpe på det er kula til venstre i bildet som er utslitt. Koster under en hundrings original, og er enkel å skifte. Er sylinderen din rustet i kulefestet, må du skifte sylinder. Har du automatisk åpning av luke? I så fall koster sylinder med slanger og olje 8-9 tusen i Norge, og det er en god del jobb og skifte denne. Har gjort denne jobben på min. Det kan jo hende det er et låseklips på selve sylinderen som er gåent. Husker ikke helt om det var det på min. Var i alle fall rustet såpass at sylinderen spratt av og lot seg ikke feste igjen. Kjøpte ny fra USA til ca 6500,- inkl frakt og norsk mva.

Har du et delenummer på den kula? Finner den ikke.
Ja har automatisk åpning. Håper virkelig ikke det blir en kostbar affære å at jeg må bytte hele sylinderen. 
Hvordan kan jeg finne ut om det låseklips som eg gåen? Hvor skal det stå?

Skrevet
1 time siden, Glema skrev:

Har du et delenummer på den kula? Finner den ikke.
Ja har automatisk åpning. Håper virkelig ikke det blir en kostbar affære å at jeg må bytte hele sylinderen. 
Hvordan kan jeg finne ut om det låseklips som eg gåen? Hvor skal det stå?

Nr 5 på denne siden: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=NP71-EUR---E61-BMW-530xd&diagId=41_1592 M10 på min. Mener å huske at det ikke er noe løst klips på sylinderen. Du kan jo handle kula å skifte denne først å se om det hjelper. Den bør uansett skiftes hvis su må kjøpe ny sylinder. Jeg har en 2006 modell og linken i delekatalogen er til denne. Regner med det er likt på lci

Skrevet (endret)
6 minutter siden, sinkMe skrev:

Nr 5 på denne siden: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=NP71-EUR---E61-BMW-530xd&diagId=41_1592 M10 på min. Mener å huske at det ikke er noe løst klips på sylinderen. Du kan jo handle kula å skifte denne først å se om det hjelper. Den bør uansett skiftes hvis su må kjøpe ny sylinder. Jeg har en 2006 modell og linken i delekatalogen er til denne. Regner med det er likt på lci

Ser sånn ut når det er ok. På min var det rustet såpass at kulen falt ut. Gammel og ny på nederste bilde

IMG_7174_zps03f625bf.jpg

IMAG0444.jpg

Endret av sinkMe
La til tekst
Skrevet
15 timer siden, sinkMe skrev:

Nr 5 på denne siden: http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=NP71-EUR---E61-BMW-530xd&diagId=41_1592 M10 på min. Mener å huske at det ikke er noe løst klips på sylinderen. Du kan jo handle kula å skifte denne først å se om det hjelper. Den bør uansett skiftes hvis su må kjøpe ny sylinder. Jeg har en 2006 modell og linken i delekatalogen er til denne. Regner med det er likt på lci

Hjertelig. Kula er bestilt så får jeg bare krysse fingrene å håpe på det beste :)

Skrevet

Antageligvis CCC som begynner å gi seg tror ihvertfall jeg... Men til Otis eller noen andre: Ang dieselvarmer, har som sagt defekt vannpumpe men likevell fortsetter den å starte, og på småturer så lukter det brent og den pumper ut eksos, er dette skadelig for bilen at den bare varmer seg opp uten å få noe vannkrets?

Skrevet

Den er beskyttet av seg selv, pga for høy varme, så den vil jo slå seg av selv. Men du kan ta ut sikringen til webasto for å unngå dette. På sikt så kan den kanskje sote ned pga svært mye start/stopp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...