Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Ok, har ett problem.

Henviser med til dere som vet "litt" mer enn meg :)

Har søk uten noe hell.

Har funnet felger som interesserer meg.

dr715h9cbrul6bmducfw.jpg

2rqx0ukas9soin0mu8rm.jpg

De heter Beyern rapp (silver)

Spørsmålet er:

Siden jeg har en 530xd så er innpresset anderledes enn biler uten x-drive.

Hørte noen nevte impress på 43 eller no på min bil.

Er innpress det samme som ET når det er snakk om felg?

På feks felgimport.no står det at i 19" et ET på denne felgen 45 blant annet.

Og i 20" er største ET 35.

Er dette noe som kan passe på min bil? feks 245 20" foran og 285 20" bak får å få lik rulleomkrets? Har ikke automat så er kanksje ikke like farlig med rulleomretsen da?

Håper noen kan hjelpe meg. :D

Marek

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, veldig fine felger. Passer bra til E61 :)

Jeg kikket selv på Beyern felger og med ET (eller innpress) på 45, så bør det gå bra. Dekk1 selger Beyern felger (sikkert mange andre også), så det er lurt å sjekke med en forhandler. Beyern Mesh var de jeg kikket på, de lå på 10k uten dekk.

ET35 er vel ikke umulig, men med 10" bredde bak så er det sjanser for at bakdekka kan subbe i bakskjermen, da må valsing til.

Viktig å huske på er jo orginale 18" M-tech felgene er 8" eller 8.5" brede, mens 20" foran vil være 8.5", men med ET30. Det vil si at de vil stå 1.5cm lenger ut hvis bredden er lik foran. Bak derimot, vil for det første ET35 gjøre at de stikker ut 1cm mer enn orginalen pluss at de er minst 1.5" bredere (3.81cm). Totalt minst 4.81cm lenger ut enn orginalen.

19" ser mer riktig ut for en xdrive mtp. ET40/45 foran/bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopierer dette fra en tråd jeg har skrevet, men uten å få svar :P Håper derfor på svar på E60/E61 tråden :)

Tidligere i dag, da jeg skulle etterfylle olje, åpnet jeg bagasjelokket for å hente oljen, og lo dette stå åpent en stund..

Da jeg "klasket" igjen lokket, ville det ikke helt på plass med det første, men fikk det etterhvert i sikring.

Da jeg begynte å kjøre, åpnet lokket seg plutselig, og det er etter dette jeg har fått problemer..

Jeg får ikke åpnet lokket ved bruk av vanlig "knapp" på lokket, ei heller med knappen på nøkkelen.. Lokket vil kun opp når jeg bruker nøkkelen manuelt i nøkkelhullet.

Jeg har prøvd litt med dette nå, og når lokket står åpent, og jeg dytter inn låsen, så fungerer alle åpningsmetoder ("knapp", nøkkelknapp og manuell åpning med nøkkel).

Når jeg dytter lokket ned igjen, og er kommet halvveis, kommer det en slags lyd, på en måte samme lyd som når man åpner det til vanlig..

Har ikke peiling på hva dette kan være! :S

Noen som har tips / har vært borti dette selv? Hadde vært supert med all hjelp jeg kan få!

Beklager rotete skriving, men er litt stresset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet det er sagt før, men denne tråden er langt som et vondt år.. Hvordan bytter man pære på angeleyes?

Facelift eller ikke? Veldig enkelt beskrevet i instruksjonsboken for min facelift i hvertfall. Tar 2 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...