Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Vi vurderer en e61 523i LCI med manuell girkasse meget sterkt nå. Bilen har full M-tech, hengerfeste og litt annet dilldall, men mangler dessverre "vesentlige" ting som comfortseter, navi proff og slike ting som gjør at jeg blir litt usikker.

Personlig er jeg også litt i tvil ang. manuell girkasse, men fruen i huset ønsker det, samt at jeg ser for meg den er billigere i "drift".

Noen som har noen innvendinger før det blir for sent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALDRI kjøp manuell. Bare tull på en slik bil. Ville aldri vurdert bensin heller såfremt det ikke er M5. Diesel og automat er overlegent som familiebil. Og en ting til ALDRI la fruen i huset henge seg opp i bilkjøp. Hun venner seg fort til automat.

Husk også på at det er utstyret som selger. Proff navi, komfortpakken, headup, aktiv styring mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for automat jeg og, det er verdt det det ekstra forbruket for min del. I hvert fall om det er mye bykjøring.

Madamen var litt skeptisk til automat, men etter å ha kjørt litt i byen kan hun ikke tenke seg noe annet og hun liker det på langkjøring og. Vi får se hvordan bilen vår ( e39) er på vinterføre med denne kassa, men det går nok bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALDRI kjøp manuell. Bare tull på en slik bil. Ville aldri vurdert bensin heller såfremt det ikke er M5. Diesel og automat er overlegent som familiebil. Og en ting til ALDRI la fruen i huset henge seg opp i bilkjøp. Hun venner seg fort til automat.

Husk også på at det er utstyret som selger. Proff navi, komfortpakken, headup, aktiv styring mm.

Diesel er i utgangspunktet uaktuelt uansett, men automat kunne jeg gjerne hatt.

Jeg er heller ikke helt enig i at det nødvendigvis må så mye utstyr til for at bilen skal selge så lenge prisen er riktig, men det hjelper jo selvfølgelig kraftig på. Når det gjelder akkurat head-up og spesielt aktiv styring må man somregel finne biler med endel større motor før dette begynner å bli vanlig, og da snakker vi en helt annen pris igjen.

Ettersom det er en bil vi skal ha synes jeg det er riktig at hun også får si sin mening, men jeg kunne nok overtalt henne til automat uten noe stort problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du overtaler (les:tvinger gjennom :mrgreen: ) automat no, so skal du berre sjå at kravet blir motsatt neste gang det blir ny bil. Då skal ho garantert ikkje ha manuell.

...Tippar eg då.... :)

EDIT:

Og dessuten vil jeg si at standard understell er også bra! E61 er en fantastisk bil å kjøre uansett.. Men selvfølgelig er det forskjeller på de forskjellige utgavene og noen liker det ene og andre liker noe annet :)

Ja, og eg likar bilen stiv og fin. Så lite krenging som mulig, og då er nok sportsunderstell veien og gå. Synd, for bilen var fint prisa og hadde den rette motoren (535 :mrgreen: )

Ikkje lett å finne 535 dat til 400k med m-tech og sportsunderstell.

Er det dyrt å ettermontere det som trengs for å få sportsunderstell? Er det i det heile tatt mulig på ein bil som har dynamic drive, eventuelt ein som ikkje har det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diesel er i utgangspunktet uaktuelt uansett, men automat kunne jeg gjerne hatt.

Jeg er heller ikke helt enig i at det nødvendigvis må så mye utstyr til for at bilen skal selge så lenge prisen er riktig, men det hjelper jo selvfølgelig kraftig på. Når det gjelder akkurat head-up og spesielt aktiv styring må man somregel finne biler med endel større motor før dette begynner å bli vanlig, og da snakker vi en helt annen pris igjen.

Ettersom det er en bil vi skal ha synes jeg det er riktig at hun også får si sin mening, men jeg kunne nok overtalt henne til automat uten noe stort problem.

ville satset på automat da det er mye mer behagelig og kjøre :) jeg har automat, greit nok det bruker litt mer bens, men fy for en comfort i forhold til manuell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har navi business og komfortseter i min bil, men det er kun tilfeldig. Setene er virkelig gode, men det er jo sportstolene også. Behovet for navi skjønner jeg ikke i Norge. Har kartvisning på min også, men må si jeg undres over at det er på "må ha" lista når de kjøper bil. En ting som virkelig overrasket meg positivt var adaptive kjørelys. Har dessverre ikke M-tech da jeg heller ville ha facelift og samtidig ville prøve å holde meg på et ok prisnivå.

Og i kveld skal jeg prøve Breyton med 285/25/20 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får si at madammen din får ringe madammen min. Vi var gjennom samme prosessen her i huset når vi kjøpte vår forrige bil. Madammen ville IKKE ha automat. Men etter å ha pratet litt om det, snakket med folk som hadde automat osv, så bestemte vi oss for å kjøpe automatgir. Første gangen hun skulle prøve så var det mye misnøye og leven, men etter å ha kjørt i 3 minutter var det helt stille. Og når vi skulle kjøpe bil igjen nå ? Ikke SNAKK om manuell engang, selv om jeg prøvde meg med at "det er jo billigere med manuell", men nei, da fikk vi heller kjøpe billigere bil, for automatgir, ja det skulle damen ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får si at madammen din får ringe madammen min. Vi var gjennom samme prosessen her i huset når vi kjøpte vår forrige bil. Madammen ville IKKE ha automat. Men etter å ha pratet litt om det, snakket med folk som hadde automat osv, så bestemte vi oss for å kjøpe automatgir. Første gangen hun skulle prøve så var det mye misnøye og leven, men etter å ha kjørt i 3 minutter var det helt stille. Og når vi skulle kjøpe bil igjen nå ? Ikke SNAKK om manuell engang, selv om jeg prøvde meg med at "det er jo billigere med manuell", men nei, da fikk vi heller kjøpe billigere bil, for automatgir, ja det skulle damen ha.

Damer ass... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke i tvil om at jeg hadde vunnet diskusjonen, men nå er det nå en gang slik at akkurat denne bilen har manuell, og da er det lettere å få aksept til å kjøpe den enn om den hadde hatt automat. :)

Det jeg hovedsakelig savner på bilen er comfort-stolene, navigasjonen kan i verste fall ettermonteres om behovet skulle dukke opp. Jeg er også litt småredd for at en 523i touring kan føles litt treg ut, selv om den kun er 0,3 sekunder tregere fra 0-100 enn bilen jeg har nå. Optimalt sett skulle jeg helst hatt en 525i, men da går prisen opp også.

Den bilen vi vurderer har en kilometerstand på rundt 40000, noe som også frister meg en god del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...