Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Det er samme teknologi på de LED AE som alt annet, så det vil ikke lyse noe særlig på dagen (i sollys) uansett så lenge det er 5w eller 6w. Da må det komme opp noe helt nytt eller en betydelig bedre styrke, men da vil det nok igjen bli blurry om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er ny med Bmw

Kjøpt meg en 2005 535 med allt utstyr og har to problemer.

1: Fant 8 ledninger i bakluke som var revet av i de Åndsvake bøylene så dette fikser eg lett.

2: Har slike adaptive frontlykter, kjørelysene peker for mye nedover føler eg og ikke minst glasset i frontløktene er matte, ikke klare om dere skjønner. Uaktuelt å betale 20000kr for nye løkter hehe, hva kan jeg gjøre?

Mvh Rune Ny Bmw eier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor sitter batteriet på min E60?

Har tidligere fått opp en melding som sier "High rate of battery discharge", og nå er bilen helt død når jeg vrir om nøkkelen.. Alt av lys, radio etc. funker, men ikke en lyd fra motor.

Bagasjeluken har også "tatt kveld", da den kun åpner seg ved nøkkelen. Kanskje fordi det er for lite strøm til å drive motoren der også?

Uansett, hvor sitter batteriet på disse bilene? Tenkte å se under baksetene, men vil ikke røske så mye i de når jeg ikke vet hvordan man tar å løsner disse ^^

Noen som vet hva som var feilen her ? har hatt samme symptomene selv, bakluka vil ikke lukke seg med mindre jeg drar ut ledningen til den og lukker uten å ha låsen koblet til el anlegget. byttet også batteri på bmw og fikk den i gang igjen der. men så kjørte jeg den fra porsgrunn til bergen. dagen etterpå jeg skulle starte, får jeg opp "increased battery discharge" og klokka har resatt seg. noen som vet hva dette kan skyldes ? nå er jo batteriet helt nytt, og skal være fullt oppladet siden jeg har kjørt i 6 timer i strekk med bilen.

bilen startet alle 3 gangene jeg trengte i går, men klokka resetter seg hver gang, også kommer det gule bilde fram i displayet av en bil med noe streker undeer (ser kanskje ut som en løftebukk)

lest mye rart på amerikanske forum, men det er ingen som har noen konkrete løsninger, noen sier at bilen ikke blir brukt nok og må kjøre x antal km hver dag, hvis ikke må den stå på lader, noe som virker litt spesielt.

hadde vert jævla nice om noen viste hva dette var så jeg slapp å være nervøs for om bilen starter eller ikke.

setter pris på svar, enten her eller i pm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ny her inne (og med BMW) og lurte på hvor mye man må på beregne om man kjøper en bil med en liten navigasjonspakke og vil opp på den "609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL"? (Monteringen regner jeg med ikke er verre her enn på andre bilmerker, så da klarer man det selv..)

Jeg er godt bevandret i ebay, både Tyskland, England og internasjonalt så regner med at man bare kjøper en komplett enhet og resten er oppdatering i sw?

Hvordan er det på bmw, kan man oppdatere slik selv, eller må man inn til forhandler?

Håper noen har noe svar ;)

Ellers tillater jeg meg til å linke til min egen tråd om kjøps råd, da jeg tipper at jeg kan få mange tips: http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=13&t=203901 (Tips til kjøp av E60, 5 serie, feks 525)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på om du ønsker den nye navigasjonen (som kom i 2009) eller er fornøyd med den "gamle". Uten at jeg vet det sikkert eller har sjekket opp i det, tviler jeg på du passerer 10 000 med den gamle typen. Denne skal være relativt enkelt å montere også.

Med den nye typen må du nok påberegne noe mer. Selve delene koster ikke allverdens, men kodingen er det er fåtall personer som gjør. Jeg vil derfor anbefale å kjøpe komponentene til dette hos de som også koder, selv om dette er noe dyrere. Kjøper man alt løst er det ikke sikkert noen gidder å kode det.

Jeg har forresten lest gjennom tråden din tidligere, men har dessverre ingen tips til deg. Jeg tror du skal slite med å finne en e60 som skiller seg veldig ut, da det ikke er så mange som gjør så mye mer enn M-tech og slikt på disse, noe som etter min mening holder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten lest gjennom tråden din tidligere, men har dessverre ingen tips til deg. Jeg tror du skal slite med å finne en e60 som skiller seg veldig ut, da det ikke er så mange som gjør så mye mer enn M-tech og slikt på disse, noe som etter min mening holder. :)

Tusen takk for svar! :D

-så koding av disse er ikke noe man gjør selv nei.. kjekt å vite, på vw feks så kan man jo rimelig enkelt legge til og ta bort ting i sw på egenhånd.

Ja, er enig med det du sier, og en Mtech stylet e60 er finere enn det aller meste, så klager ikke der hehe, men innspill på hva dere som kjenner bilene mener om motorvalg (er det noen som det er mer feil på en andre osv) er også velkommen! ;)

-og ser jo at mange av de fineste e60'ne har litt ekstra stasj uten at det ser ut som de har vært med på pimp my ride! hehe

Problemet med å være ny både til modell og merke er at man ikke aner hva som er hva, og hvilke ting som er så dyrt at man bør kjøpe bil med det montert eller hva det vil lønne seg å kjøpe på selv :) (Er jo feks maaaaange som ligger uten mtech styling til hyggelige priser, men hvis sluttsummen blir høyere enn de med om man gjør om disse så er det jo bare tull ;) )

Har vel steng tatt 150k for lite i maks budsjett for å få alt man drømmer om, så man må jo være en smule realistisk også! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koding kan gjøres selv til BMW også, men når det kommer til den nye navigasjonen trenger man noen spesielle koder, og dette klarer man ikke selv. Den gamle navigasjonen trenger man ikke slikt til.

M-tech-fangere trenger ikke å være så dyrt om en har funnet en bil som er perfekt på alle andre måter, men såklart alt koster.

Jeg handlet min for under en måned siden, og i løpet av det halve året jeg var på jakt hadde jeg egentlig det meste av utstyr som krav, samt at det skulle være en facelift-modell (produsert etter 03/07), med ett unntak, om bilen var Imola-rød så kunne jeg svelge ganske mange kameler. Så her sitter jeg med en Imola-rød bil og en mage full av kameler. :)

Selv om bilen ikke er av de mest utstyrte er jeg likevel veldig fornøyd, bilen har fortsatt M-tech, skinn, xenon osv., og har igrunn mer enn en "vanlig norsk" familebil har. Jeg angrer heller ikke et sekund på at jeg har bensinmotor, og tror det vil lønne seg på sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott, da lærte jeg masse nytt i dag også! :D

Ja man har jo lyst på ALT, og med den grommeste motoren, og alt annet perfekt, men jeg for min del vet at jeg legger alt for lite penger på bordet til å få det så da må man heller prøve å finne ut hva man "bør" ha og hva som bare er "tull" ;)

Disse to eksempler om hva "drømmen" er, så får man heller godta så mange kameler man bare har plass til hehe tn_IMG_8091_1.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pene biler begge to, men det er faktisk ikke gjort mye med de. Bortsett fra senk og felger er det kun leppen som er montert ekstra. Fangerene er originale M-tech-fangere. Stasjonsvognen har fått forrige-generasjons-M5-speil (som etter min mening ikke passer på disse bilene), utenom det så er de originale.

Det meste av utstyr kan vel igrunn kategoriseres som "tull" eller "unødvendig", men det betyr ikke at det er morsomt. Hadde jeg hatt økonomi og mulighet til å kjøpe den bilen jeg ville hatt, hadde det nok ikke vært mange tomrom igjen på utstyrslisten. :)

Jeg mener at man først og fremst bør kjøpe en facelift-modell, og den bør ha xenon og skinn (noe de aller fleste har). Videre kommer M-tech, comfortseter, navi osv. Andre igjen mener at Dynamic drive, aktiv styring osv. er absolutt nødvendig. Det enkleste er igrunn å å bedømme hver enkelt bil etter hva den har og hva du føler du trenger/hadde vært greit å hatt. Jo større motor bilen har jo mer utstyr har den somregel også.

Om du finner et par biler som alle mangler noe, kan det være en idè å velge den som mangler det som er det billigste å ettermontere, hva nå enn det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...