Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Fikk igjen bilen fra service igår, står notert at det er oljesvetting fra girkassa. Bilia sier det er minimalt og at det ikke trenger å gjøres noe nå, bare hvis det blir verre.

Noen som har peiling på om dette er alvorlig? Har ett år med igjen med bruktbilgaranti hos Bilia, så vil jo helst ikke sitte med girkasseshavari etter at denne har gått ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bytte bremseklosser (breake pads som det stod i iDrive) til sommeren, er dette er en vanskelig jobb å gjøre selv og trenger man noe spesialverktøy?

Regner med at service melding må nulles ut av verksted.

Trenger ikke noe sånn spesial verktøy. Servicen resetter du selv:)

Gjor dette selv på min i vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjermen til navien ble hvit (før bmw teksten) da jeg slo av tenningen når jeg parkerte utenfor jobb i morges. Slo tenningen av og på igjen, men uten endring. Skjermen var fremdeles hvit da jeg låste bilen og gikk inn. Da jeg kom tilbake etter jobb var alt som vanlig og har funket normalt siden. Gikk den bare i heng eller er det et tegn på at den begynner å fuske eller har den bare gått i vintermodus :P

Alle funksjoner virket forøvrig som normalt. Har den største navien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjermen til navien ble hvit (før bmw teksten) da jeg slo av tenningen når jeg parkerte utenfor jobb i morges. Slo tenningen av og på igjen, men uten endring. Skjermen var fremdeles hvit da jeg låste bilen og gikk inn. Da jeg kom tilbake etter jobb var alt som vanlig og har funket normalt siden. Gikk den bare i heng eller er det et tegn på at den begynner å fuske eller har den bare gått i vintermodus :P

Alle funksjoner virket forøvrig som normalt. Har den største navien.

Ser du bor i nordland er det veldig kaldt hos deg nå?

Fikk samme tingen her i venter på min da det var fra 22- +++ og merket på skjermen at den rotet litt og var svakere lys ved iskald start etter dager parkert, men ja alt funket etterpå og har aldri skjedd igjen. Vintermodus ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaldt og kaldt. Typisk høstvær vil jeg si. Rundt fem grader, regner og blåser. Tenkte kanskje det var dugg eller noe. Syns den lyste litt dårlig i går ja. Har også hatt et inntrykk av at skjermen blinker av og til, men har trodd det bare var lysforholdene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte for en stund siden men prøver igjen nå.

Er det noen som veit om noen med M47N2 motoren har fått motorhavari pgr "swirl flaps" ? Gjelder det kun de tidligere TU2 modellene og før det igjen ? Fikk M47N2 modellen forsterkede "flaps" ?

Saken er at jeg vurderer å få disse fjernet, eneste minuset er om dpf blir tett og verkstedet må regenerere dpf-en. Uten disse "flapsene" er ikke dette mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spurte for en stund siden men prøver igjen nå.

Er det noen som veit om noen med M47N2 motoren har fått motorhavari pgr "swirl flaps" ? Gjelder det kun de tidligere TU2 modellene og før det igjen ? Fikk M47N2 modellen forsterkede "flaps" ?

Saken er at jeg vurderer å få disse fjernet, eneste minuset er om dpf blir tett og verkstedet må regenerere dpf-en. Uten disse "flapsene" er ikke dette mulig.

Snakket med Bavaria. Ingenting å beskymre seg for her, det kunne han garantere. Var visst tidligere modellere av 2.0 som sleit med disse problemene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...