Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Hey hey!

Har noen av dere snublet over dette systemet her før?

http://www.dhgate.com/car-dvd-gps-speci ... 736a0.html

For, for de av oss som ikke har råd til den originale "versjonen" fra BMW, og da selvsagt ikke har det fra før av, så er kanskje dette et alternativ?

Er en del greit på finn.no også, denne virker å ha en OK pris til å være original :)

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=31480948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 2 spørsmål:

1. Har litt knirk i førersetet som egentlig irriterer litt (virker som det kommer fra ryggen?).. Noen andre som har dette, og som har gjort noe for å bli kvitt det?

2. falt ut av hodet mitt, har brukt 10 min på å prøve å huske det men ikke pokker! :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der så jo litt spennende ut ChrZZ, men jeg har egentlig bestemt meg for å montere inn en CIC enhet fra bimmersretrofit:

http://www.bimmerretrofit.com/store/ind ... duct_id=55

:) ..men er jo en reltativt stor prisforskjell da!

Jeg er også interessert i CIC, så dersom du får til et gruppekjøp er det meget mulig at jeg blir med! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der så jo litt spennende ut ChrZZ, men jeg har egentlig bestemt meg for å montere inn en CIC enhet fra bimmersretrofit:

http://www.bimmerretrofit.com/store/ind ... duct_id=55

:) ..men er jo en reltativt stor prisforskjell da!

Jeg er også interessert i CIC, så dersom du får til et gruppekjøp er det meget mulig at jeg blir med! :wink:

+1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, håper noen her inne kan hjelpe meg. Har en 09 mod E61. Kjørt 32 000 KM.

Oppdaget med skrekk og gru når jeg la om til vinterhjul at det var en meeget stor slitasje på innsiden av bakdekkene mine. Dekkene var helt nye i fjor og er kjørt rundt 10 000 km. Er mye mønster igjen i selve dekket. Men ser ut som dekkene er blitt spist innover fra innsiden. Dro så rett på firhjulskontroll. Var ikke nevneverdig ute av stille, men dei justerte in -2,02 bak og -0,02 fremme. Etter ei uke er også vinterdekkene mine begynt å slites på innsiden. Hva kan dette skyldes? Må jeg nærmere null bak også? Noen andre som har opplevd dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, håper noen her inne kan hjelpe meg. Har en 09 mod E61. Kjørt 32 000 KM.

Oppdaget med skrekk og gru når jeg la om til vinterhjul at det var en meeget stor slitasje på innsiden av bakdekkene mine. Dekkene var helt nye i fjor og er kjørt rundt 10 000 km. Er mye mønster igjen i selve dekket. Men ser ut som dekkene er blitt spist innover fra innsiden. Dro så rett på firhjulskontroll. Var ikke nevneverdig ute av stille, men dei justerte in -2,02 bak og -0,02 fremme. Etter ei uke er også vinterdekkene mine begynt å slites på innsiden. Hva kan dette skyldes? Må jeg nærmere null bak også? Noen andre som har opplevd dette?

Kan det være noe galt med nivåreguleringen?

Eller har det vært noe galt med nivåregulering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også interessert i CIC, så dersom du får til et gruppekjøp er det meget mulig at jeg blir med! :wink:

Ja kanskje jeg skulle sette i gang med det!

-det har jeg startet før på andre fora med stor suksess, så hvorfor ikke....

hmm.. Må tenke litt om jeg har tid til å administrere det, pleier det å være en suksess for gruppekjøp på dette forumet, eller er det mer at alle er med frem til man faktisk skal legge penga på bordet? (erfart stor forskjell fra forum til forum på det her..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan jeg riktignok kun tale for min del, men jeg legger naturligvis pengene på bordet dersom det viser seg at man får et godt tilbud med gruppekjøp. Er det minimal besparelse (les: noen usle hundrelapper) så vil jeg antakeligvis prioritere senk og slikt før CIC.. Men det får man som sagt ikke vite før prisene undersøkes ved et gruppekjøp.. Undersøk gjerne slik at vi vet hva vi har å forholde oss til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menne...

Jeg har noen spørsmål til den CIC-pakken.. Det står i listen over "Comes With" --- "Full retrofit coding of the CIC system for your vehicle"

Hva menes at kodingen følger med...?

Samt, for de av oss som ikke har GPS fra før av; skal den virkelig monters i haifinnen? Er kabler lagt opp fra før av? Må evt strekkes dit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

iDrive Professional Navigation (CIC)

Debuted in September 2008 with F01/F02 7-Series. CIC stands for Car Infotainment Computer and is manufactured by Becker, utilizing the QNX operating system. It is available on the following cars as an option;

1-Series E81/E82/E87/E88 manufactured from September 2008

3-Series E90/E91/E92/E93 manufactured from September 2008

5-Series F07/F10/F11 manufactured from September 2009 (E60/61 manufactured from January 2009 in Europe)

6-Series E63/E64 manufactured from September 2009

7-Series F01/F02 manufactured from September 2008

X5 E70 manufactured from September 2009

The CIC system is a major update to iDrive, replacing the display, computer and the controller. The display is of a higher resolution, and is generally more responsive than CCC, to address one of the common complaints of iDrive. Internet access is also supported.[4]

CIC-based systems use maps from TeleAtlas which are installed on an internal 2.5" 40GB Hard Disk Drive (HDD). This HDD can also store up to 8GB of music files for playback. For facilitating the uploading of music files to the HDD, a USB port is provided in the glove box.

Following 2009 LCI production, all CIC-based iDrive systems will support DVD video. This, however, is only operational when the vehicle is in the "Park" position.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...