barsjef Skrevet Desember 21, 2011 Share Skrevet Desember 21, 2011 Takk for svar. Har lest litt, og tittet på koblingsskjemaene jeg finner online. Det jeg ikke helt skjønner er at i koblingsskjemaet så er det ikke tegnet inn noen egen ECU for ACC. Alt jeg tilsynelatende trenger er sensoren i fronten, samt ny cruise control bryter. Men er dette virkelig riktig at det er så enkelt ? Isåfall så er det jo bare å skyte ivei. Jeg vet også at man MÅ på BMW for å både kode systemet, samt kalibrerer opp sensoren, men det er nå greit.Men jeg antar at jeg også må gjøre noen inngrep på bremsene ? For den cruise controllen jeg har nå bremser jo ikke dersom nedoverbakken er så bratt at det ikke er nok å slippe gassen helt opp. Og jeg vil gjerne ha systemet slik at bilen bremser hardt dersom bilen foran bremser opp. Er det også mulig å få dette systemet slik at bilen går helt ned til full stopp, og tar igang igjen ? Slik som audi har det på sin nye A6. Om du finner ut noe mer om dette så er jeg interesert i å høre mer om dette, har sjøl vanlig CC men med bremse funksjon(holde i hendlen å bilen bremser) men kunne tenkt meg den store pakken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LN-TAL Skrevet Desember 22, 2011 Share Skrevet Desember 22, 2011 Hmm, må du hold hendelen bakover for at bilen bremser ? Trodde den skulle bremse dersom farten øker mere enn noen få km over satt fart jeg ? Bremser den hardt ? Jeg har pratet med bmw, og dem mener at dette ikke er mulig å ettermontere. Men på diverse forum så påståes det at dette absolutt er mulig, og egentlig en ganske kurrant jobb. Vi får se om jeg får napp på en radarsensor til en grei pris på ebay Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
barsjef Skrevet Desember 22, 2011 Share Skrevet Desember 22, 2011 Den bremser sjøl når farten øker mer en noen få km ja, men den har å en funksjon hvor en enkelt holder hendlen tilbake for raskt å redusere farten. Feks. du kjøre i 80kmt å må ned i 50kmt, da holder du hendlen helt mot deg deg å bilen bremser raskt ned, å du slipper hendlen når du er på 50kmt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 22, 2011 Share Skrevet Desember 22, 2011 Jeg har pratet med bmw, og dem mener at dette ikke er mulig å ettermontere. Men på diverse forum så påståes det at dette absolutt er mulig, og egentlig en ganske kurrant jobb. BMW er de siste man må spørre når det kommer til ettermontering av morsomt originalutstyr. De mener det kun er mulig å ettermontere ting det finnes offisielle instruksjoner for. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Desember 22, 2011 Share Skrevet Desember 22, 2011 Å ettermontere ACC er svært vanskelig og kostbart.. Sjekk deleprisen for det optiske øyet så skjønner man fort at dette ikke er noe å vurdere.. I tillegg skal man ha en hel haug med koding og nytt instrumentpanel.. Jeg vet om en bil som fikk dette ettermontert og denne regningen havnet på nesten 50.000kr.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LN-TAL Skrevet Desember 22, 2011 Share Skrevet Desember 22, 2011 Nesten 50k er da ikke avskrekkende, BMW skal jo ha 55k bare for å montere webasto på denne bilen (riktignok inkl. deler da). Fikk tilbud ifra Tyskland også, en forhandler i Flensburg (like over grensa fra danmark), og det var ca 25k billigere. Rart folk reiser til Tyskland ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LN-TAL Skrevet Desember 22, 2011 Share Skrevet Desember 22, 2011 Radar får man ebay til en overkommelig pris btw Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
argi520dat Skrevet Desember 25, 2011 Share Skrevet Desember 25, 2011 Det kommer en knirkelyd fra bilen etter at jeg har parkert. hører den oftest nå jeg åpner døra og går ut. Kommer bakfra, høres også om jeg laster ut av bilen. Tips til hva dette kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Desember 25, 2011 Share Skrevet Desember 25, 2011 Det kommer en knirkelyd fra bilen etter at jeg har parkert.hører den oftest nå jeg åpner døra og går ut. Kommer bakfra, høres også om jeg laster ut av bilen. Tips til hva dette kan være? Touring? Det er nivåreguleringa som lager litt lyd når det er kaldt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen! Skrevet Desember 25, 2011 Share Skrevet Desember 25, 2011 vurderer handle meg e60, er de som ligger til 200-250 tusen noe å satse på eller? hva skal man se etter? Svakheter? sedan eller touring? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freddygp Skrevet Desember 25, 2011 Share Skrevet Desember 25, 2011 Noen her som kan hjelpe meg med eksosproblemet som ligger på teknisk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
argi520dat Skrevet Desember 26, 2011 Share Skrevet Desember 26, 2011 Det kommer en knirkelyd fra bilen etter at jeg har parkert.hører den oftest nå jeg åpner døra og går ut. Kommer bakfra, høres også om jeg laster ut av bilen. Tips til hva dette kan være? Touring? Det er nivåreguleringa som lager litt lyd når det er kaldt. Ja det er Touring. Noe å gjøre noe med? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mheramb Skrevet Desember 26, 2011 Share Skrevet Desember 26, 2011 Det kommer en knirkelyd fra bilen etter at jeg har parkert.hører den oftest nå jeg åpner døra og går ut. Kommer bakfra, høres også om jeg laster ut av bilen. Tips til hva dette kan være? Touring? Det er nivåreguleringa som lager litt lyd når det er kaldt. Ja det er Touring. Noe å gjøre noe med? hadde det samme på min, byttet såkalte knirkeforing så ble det borte. kan høres sånn ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Desember 27, 2011 Share Skrevet Desember 27, 2011 Noen som har prøvd disse ae som nå er kommet i 10w? http://www.ebay.com/itm/LED-Angel-Eyes- ... 2eb961c74d Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wagon Skrevet Desember 27, 2011 Share Skrevet Desember 27, 2011 Nei men må prøve det der å se hvordan det blir.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå