Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Lad batteriet først. At den varsler at 4x4 og antispinn (?) ikke fungerer er pga for lite strøm.

Da jeg henta bilen min så hadde den kun blitt startet og flyttet opptil flere ganger siste tiden, og etter flere dager i kulda uten mulighet for lading så kom den feilen opp. Lot batteriet stå over natten med lader og feilmld er borte.

Batteriet er også 4 år gammelt, så at det er dårlig på min bil kom ikke som noe bombe :wink:

Disse bilene bruker mye strøm, så ved mye småkjøring så rekker ikke batteriet å ta seg opp igjen. Bare man trykker på åpneknappes så settes mange system i gang og batteriet tappes. Og er det kikke strøm klarer den ikke å gløde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lad batteriet først. At den varsler at 4x4 og antispinn (?) ikke fungerer er pga for lite strøm.

Da jeg henta bilen min så hadde den kun blitt startet og flyttet opptil flere ganger siste tiden, og etter flere dager i kulda uten mulighet for lading så kom den feilen opp. Lot batteriet stå over natten med lader og feilmld er borte.

Batteriet er også 4 år gammelt, så at det er dårlig på min bil kom ikke som noe bombe :wink:

Disse bilene bruker mye strøm, så ved mye småkjøring så rekker ikke batteriet å ta seg opp igjen. Bare man trykker på åpneknappes så settes mange system i gang og batteriet tappes. Og er det kikke strøm klarer den ikke å gløde.

Virket da startaren din?når feil mld kom opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starteren gikk, dog litt tregt. Nå, etter lading går den som den skal. Husk også at bremsepedalen må holdes inne når du trykker på startknappen eller så vil ikke starteren gå, men det var du sikkert klar over .

Joda veit at bremsepedal må holdes inne. før bilen kinnet og plustlig var det ikke noe mer liv fra starter. Bilen står på verksted nå så er det berre å vente ka dem finner ut :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da spør eg.

Kommer til å handle e60 08 mod nå snart, og denne har mye utstyr MEN mangler m-pakke utvendig.

Tenkte i første omgang å handle kun fronten siden denne gjør mest, vil ha hele kittet men penga styrer som vanlig. Orker ikke kjøpe noe fanger som er dårlig passform på eller noe sånt. Så på gs-bildeler og den synst eg var noe dyr i forhold til koed sin. Fant nemlig et helt kit på koed til nesten 11 00,- noe eg synst virket rimelig, står listet som originalt ang m-pakke.

Anbefalinger noen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke vurdert noe annet en original fanger. Jeg ville også heller kjøpt en brukt original enn en ny uoriginal. På eBay (.de og .co.uk) ligger det ganske mye brukte originale fangere, og er du heldig finner du kanskje en i riktig farge også.

Koed har forresten en "live support"-tjeneste, så der kan du nok få kjapt svar på om fangerene er originale.

En annen ting å tenke på er at om bilen har originalt hengerfeste må dette byttes ut ved montering av M-fanger bak. Biler uten M-pakke har elektrisk utsvingbart hengerfeste, mens biler med M-tech har vanlig avtagbart grunnet plassproblemer.

Etter min mening er er standardfangeren bak vel så pen (om ikke penere) som M-fangeren, så jeg hadde ikke brydd meg så mye om denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du adaptive lys har du en liten A på symbolet om du vrir lysbryteren helt til venstre ja. I tillegg er det som jeg sa slipte glass på de innerste linsene. Under 50km/t (mener jeg) tenner lyset om du slår på blinklyset. Ved brå svinger tennes det også. Det lyser godt opp ut mot kantene så det er ikke mulig å ikke legge merke til det, spesielt nå som det er vinter. Har man adaptive lys er da lyshornet likt fullys, altså xenon i de ytterste linsene istedet for halogen i de innerste.

Ellers må jeg si at adaptive lys er noe av det beste utstyret jeg har på min bil. Det er utrolig hvor mye lengre man ser i svingene siden øynene også automatisk ledes av lyset. Slår man på tåkelys tiltes hovedlysene litt ned også så det lyser bedre enn standard i dårlig sikt. Slår man på fullys smales lysbildet inn og man ser veldig godt hvordan bilen svinger lyskjeglen foran seg. Rett og slett genialt. At de innerste linsene tennes når man svinger mye er overraskende nyttig på f.eks. mørklagte parkeringsplasser.

Trodde forøvrig at fjernlysassistent var standard med adaptive lys, men har ikke funnet det på min. Forsåvidt helt greit, for det er noe jeg synes fungere dårlig på biler og har brukt det bare for å teste om det fungerer på de bilene jeg har kjørt med det. Blender ned for skilt som reflekterer mye, bruker for lang tid på å slå på fullys igjen etc.

Jeg har en slik A på min lysbryter (til venstre), men jeg kan ikke se at jeg har adaptive kjørelys?

Hvordan kan jeg sjekke ut det? Ser ikke ut til å stå på utstyrslisten min heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke jeg som skrev det over der. :)

På min bil slår den av og på nærlys etter om det er lyst/mørkt ute, men på pre-facelift vil jeg tro den fungerer som en vanlig lysbryter, der lyset blir slått av/på når man slår av/på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke jeg som skrev det over der. :)

På min bil slår den av og på nærlys etter om det er lyst/mørkt ute, men på pre-facelift vil jeg tro den fungerer som en vanlig lysbryter, der lyset blir slått av/på når man slår av/på bilen.

Det er riktig og den lar ae stå på helt til du åpner føredør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da spør eg.

Kommer til å handle e60 08 mod nå snart, og denne har mye utstyr MEN mangler m-pakke utvendig.

Tenkte i første omgang å handle kun fronten siden denne gjør mest, vil ha hele kittet men penga styrer som vanlig. Orker ikke kjøpe noe fanger som er dårlig passform på eller noe sånt. Så på gs-bildeler og den synst eg var noe dyr i forhold til koed sin. Fant nemlig et helt kit på koed til nesten 11 00,- noe eg synst virket rimelig, står listet som originalt ang m-pakke.

Anbefalinger noen??

Jeg fikk tak i brukt, original M-front på finn.no for en brøkdel av prisen. Denne var sort metallic, mens jeg har safirsort metallic. Ser dog ikke fargeforskjell. Denne var pent brukt så kjempefornøyd med den handelen! Krever dog noen nye deler i forbindelse med montering også. Pass på å kjøp med tåkelys i så fall, å kjøpe disse utenom koster 3000 kroner. Synes fronten gjør mest, og så lenge det er dyrt å bytte resten gjør jeg det ikke. Å kjøpe nytt koster fort 20.000 kroner med lakkering og montering. Angående de røde refleksene bak, folierte jeg dem i samme farge som bilen. Kjempebillig og gjorde det mye penere! Jeg synes også den originale baken er pen, da den har samme "svippen" ut nederst som leppa på M-fangeren har foran.

M-fronten jeg fikk tak i på finn.no, fra en 2007-modell:

dm67u8nfxgu2v85mltxh.jpg

Folierte reflekser bak (har også oppgradert til facelift-baklykter):

ytwmlevy3ysq3su6vpme.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...