Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Lot du ampermeteret stå på en god stund? Må min målte jeg over en times tid til den var gådd i 'dvale" Min trakk mellom 7-5a med en gang så begynte den å dale og endte tilslutt på 0,13, normalen er vel 0,02maks men det tror jeg er fra gammelt av da det kun var en klokke som trakk strøm:-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lot du ampermeteret stå på en god stund? Må min målte jeg over en times tid til den var gådd i 'dvale" Min trakk mellom 7-5a med en gang så begynte den å dale og endte tilslutt på 0,13, normalen er vel 0,02maks men det tror jeg er fra gammelt av da det kun var en klokke som trakk strøm:-P

Nei altså bilen har stått overnatten uten + pol fordi ellers blir batteriet flatt, batteriet er ok låg på 13v. Jeg har kun åpnet bagasjeluken manuelt og gjort målingen så jeg regner med bilen da ennå sover? den våkner vel ikke før du låser opp med sentrallåsen? var nettopp ute og sjekket og den ligger på 0.6.54 opp og ned, går aldri under 0.5.30

Har også hørt at bilen går i dvale etter 15min?

Satt multimeteret på no så gå ut igjen om en timestid og se, nå er også sikringene til mistenkelige hengerfestet tatt ut så vist strømmen sinker kraftig så er jeg sikker på feilkilden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som er plaget med dårlig rekkevidde på nøkkelen? Dette gjelder også reservenøkkel, det er ikke batterier i de, skal lades nøkkelhullet.

Regner nesten med at det er sender/mottaker på bilen. Noen som vet hvor den sitter? Mye jobb å bytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine nøkler fungerte ikke i det hele tatt.

Hvis du åpner "takvingen" bak på vinduet så vil du se at det ligger en sender der...den boksen denne ligger i skulle vært tett originalt..men min sender / mottaker lå å badet i vann.

dette er ett kjent problem = dårlig radiosignal / liten / ingen rekkevidde på nøklene.

Bytt denne antennesenderen.

Tar 20-30 minutt å bytte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bytte alle kablene i kabelgaten til bagasjeromsdøren. Noen som veit tverrsnittet på kablene og evt hvor jeg kan skaffe kabler i forskjellige farger ? Gjelder E61.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå funnet feilkilden. Denne har kortsluttet p.g.a det låg en felgrens flaske nedi hjulbrønnen som jeg ikke viste om så har jo selfølgelig denne lekket ut over boksen så den var jo full i felgrens!! :evil: min egen feil da :applause:#-o

x9b0fgyqt8ovdn25o930.jpg

0h2tc7nxzkh6lhedese0.jpg

7yo0ofg6wacb8s53lmz4.jpg

Så er det noen som kan fortelle meg hva denne bokser er for noe?

Det eneste jeg ikke har i bilen no er idrive som jeg har lagt merke til vertfall og nå når denne er koblet av er alle feilmeldingene borte så det er jo ingen tvil mer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine nøkler fungerte ikke i det hele tatt.

Hvis du åpner "takvingen" bak på vinduet så vil du se at det ligger en sender der...den boksen denne ligger i skulle vært tett originalt..men min sender / mottaker lå å badet i vann.

dette er ett kjent problem = dårlig radiosignal / liten / ingen rekkevidde på nøklene.

Bytt denne antennesenderen.

Tar 20-30 minutt å bytte :)

Jeg tørket bare opp min og skrudde sammen. Fungerte fint etterpå men er jo fremdeles like forbanna lekk.. Prøvde på reklamasjon mot BMW og de kunne fortelle at det er en oppdatert løsninger på dette med en ekstra pakning. Min holder fremdeles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bytte alle kablene i kabelgaten til bagasjeromsdøren. Noen som veit tverrsnittet på kablene og evt hvor jeg kan skaffe kabler i forskjellige farger ? Gjelder E61.

Det finnes ferdige "reperasjons-kit" for dette, så du kan jo vurdere et slikt. Selges bl.a. på ebay.de har jeg sett. Hvis ikke kan du bruke spaghetticoder til å finne tversnittet med.

...

Jeg vet ikke hva den gjør, men den heter micro power module. Ligger ganske mange av disse på eBay, så jeg ville sjekket der først og fremst. Bare pass på at delenummeret er likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryteren på min glass luke virker som den skal lenger, virket av og til før, men nå er den helt død. Tenker kabel brudd, men syntes det er litt rart også for da den virket, virket den en tre fire ganger og så stoppet den, så etter noen dager var det det samme igjen. Kan vel også være en module har jeg lest, hvor sitter den foresten? Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har de siste dagene hatt problemer med lysene på min E61. Lysene detter plutselig ut, kjørelys, parklys og lyset i ringene forsvinner, men viss jeg trykke på tåkelysene (grøftelysene) så kommer alt på igjenn, men tar jeg dem av igjenn forsvinner alt lys. Det skjer bare til tider og når bryter står i posisjon for kjørelys, vrir jeg den over på bare parklys fungerer de, men vrir jeg tilbake til kjørelys så er det helt dødt.....

Har noen vert borti dette problemet før, kan det være selve bryteren inni, eller et rele? Eventuelt hvilket rele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt bilen på eit lokalt bilverksted og har byttet olje på automatkassa før ca 2 uker siden. Ble fortalt at dem hadde sjekket opp med at mobil1 atf hadde dem olje til automatkassa min og vart da flushet og ny olje å filter. girte fint og bra slik som den var før oljebytte. men i uka begynner å slure på 2 til 3 gir og oppover bakker så må jeg tvangs gire kassa eller girer den ikke før over 3000 omd. og når jeg kjører nedover bakker og bremser så girer den ned så turtallet når over 3000 omdr. og når jeg gasser litt på så blir det lite rykk i kass og girer opp at. Pluss jeg har merket at bilen rykker av å til, nesten som fusking. Tok da kontakt med verksted og dem sier det er rart, ba om litt info av oljen som jeg sendte til verkstedmester på BMW verksted i Tromsø, Noe som han bekrefter at mobil1 har ikke noe godkjent olje til min kasse og det finst kun 1 godkjent merke som heiter M-1375.4. Verksted har ordnet 20 liter som dem skal flushe kassa og ny M-1375.4. olje + nytt filter så får man håpe på at kassa blir bra ellers så må jeg ha ny kasse.

Så det jeg spør om!, hva om jeg må ha ny kasse, og kan jeg kreve at verksted dekker det?

Verkstedmestern i Tromsø kunne og fortelle at: Livstidsoljen får ikke blandes eller forveksles med andre ATF-oljer, ettersom dette fører til girkassehavari.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...