Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har DIY eller tegninger fra nett som viser hvor skruene sitter og hvordan man får byttet sideskjørt og bakfanger på E60? Skal sette på M-sport, og kunne godt tenke meg å prøve å ordne jobben selv :)

https://docs.google.com/open?id=0B3TCKM ... ZlYzIxYThm

Jeg har "nettopp" gjort dette på min, så husk på følgende:

Sjekk DIY-en ovenfor. Du må nemlig kjøpe delene AF, AG, AH og AI for at bakfangeren skal passe når man går fra non-mtech til mtech. Du må gjerne prøve uten å kjøpe dem (noe jeg prøvde fordi jeg ikke visste før etterpå at vi hadde knotet masse og ikke fått den på), men vil anbefale å kjøpe de delene. Koster ca 1200,- elns totalt.

Samt, husk at du må skjære med en dremmel eller liknende i innerskjermen i hjulbuen bak som vist under punkt 8.

Sideskjørtene er virkelig bare skru av og skru på 8) Easy!

Lykke til! Bare å spørre her i tråden videre! Flere av oss som har gjort dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har DIY eller tegninger fra nett som viser hvor skruene sitter og hvordan man får byttet sideskjørt og bakfanger på E60? Skal sette på M-sport, og kunne godt tenke meg å prøve å ordne jobben selv :)

https://docs.google.com/open?id=0B3TCKM ... ZlYzIxYThm

Jeg har "nettopp" gjort dette på min, så husk på følgende:

Sjekk DIY-en ovenfor. Du må nemlig kjøpe delene AF, AG, AH og AI for at bakfangeren skal passe når man går fra non-mtech til mtech. Du må gjerne prøve uten å kjøpe dem (noe jeg prøvde fordi jeg ikke visste før etterpå at vi hadde knotet masse og ikke fått den på), men vil anbefale å kjøpe de delene. Koster ca 1200,- elns totalt.

Samt, husk at du må skjære med en dremmel eller liknende i innerskjermen i hjulbuen bak som vist under punkt 8.

Sideskjørtene er virkelig bare skru av og skru på 8) Easy!

Lykke til! Bare å spørre her i tråden videre! Flere av oss som har gjort dette!

Takker for tips! Skal bestille delene. Så litt vanskeligere ut enn jeg trodde, men får prøve. Om det går skeis får jeg heller spørre noen her inne som har gjort det før om de vil tjene en slant på å montere den :)

Edit: Forresten, trenger jeg noen ekstra deler til montering av sideskjørtene? Har kun selve sideskjørtene, ingenting ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sideskjørtene er bare å skru av og på, som jeg skrev :) Easy Piecy ;)

Skal du ta frontfangeren også forresten?

Frontfangeren har jeg (Bavaria) allerede montert :) Var egentlig kun den jeg skulle ha, men kom over resten til en bra pris på finn.no, så da klarte jeg ikke la vær... Er sinnsykt dårlig til å lese monteringsanvisninger også, så kanskje jeg spør deg på PM i morgen så jeg forstår litt mer av det, om du har tid til å hjelpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på! Men jeg var ikke 100% med selv da min bakfanger ble montert, da jeg var et annet sted på bilen og monterte andre ting samtidig. Så jeg gikk litt frem og tilbake. Så en ekperthjelp blir vanskelig å få fra meg, men hjelp skal du alltids få! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på! Men jeg var ikke 100% med selv da min bakfanger ble montert, da jeg var et annet sted på bilen og monterte andre ting samtidig. Så jeg gikk litt frem og tilbake. Så en ekperthjelp blir vanskelig å få fra meg, men hjelp skal du alltids få! :D

Er det noen her som har delenummerne på de delene AF, AG, AH og AI? Bavaria Arendal klarte ikke å finne ut av det :applause::roll:

p7xhqpi89fkxl95p3xew.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at AF/AG har delenummer 51 12 7 896 615 og 51 12 7 896 616. AI ser ut til å ha delenummer 51 71 7 896 625, men jeg har ikke funnet nummeret på AH ennå. Har hele listen over hva ettermonteringspakken inneholder, men det dreier seg om ca 40-50 forskjellige delenumre. Skal se om jeg får tak i det i løpet av dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på! Men jeg var ikke 100% med selv da min bakfanger ble montert, da jeg var et annet sted på bilen og monterte andre ting samtidig. Så jeg gikk litt frem og tilbake. Så en ekperthjelp blir vanskelig å få fra meg, men hjelp skal du alltids få! :D

Er det noen her som har delenummerne på de delene AF, AG, AH og AI? Bavaria Arendal klarte ikke å finne ut av det :applause::roll:

p7xhqpi89fkxl95p3xew.jpg

Dette bestilte jeg fra Koed.no:

[AI] 51717896625 Abdeckung Batteriewanne NOK 176,98

[AH] 51127897144 Stryning M NOK 188,71

[AF] 51127896616 Aufnahme Stossfänger hinten re NOK 178,86

[AG] 51127896615 Aufnahme Stossfänger hinten li NOK 178,86

(pluss MVA)

Dette var også billigst i Norge, så vidt jeg fant ut. Løp og kjøp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ka innebærer dette? ingen m.tech?= ingen senk?

0226 S Sport suspension settings

ser du får kit som senker 30-40 i samme kitt er dette for den er litt høyere foran?

Du har fått svar på det øverste tidligere! Bilen er som regel litt høyere foran og derfor blir den senket mer der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker e60n deres motorolje?

Pappa har en e90 320D som brukte noe motorolje, men de på verkstedet sa at det var normalt da den bare hadde gått 50k. Min har gått 75k nå, har ikke sjekka om det har minka siden 73k, da jeg kjøpte den men.

4syl det er snakk om her ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...