Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Ser ikke at det er nødvendig å legge opp ledninger fordi du får lårstøtte osv. Alle kontrollmodulene til setene sitter jo på settet, det samme gjør betjeningsknappene. De snakker jo direkte med hverandre, og strømforsyningen blir jo den samme. Og Can-bus'n er jo der fra før...

Du trenger heller ikke få noen feilmeldinger hvis du kobler av minuspolen på batteriet først.

Men enig i at du heller bør gå for komfort enn sportsseter, og reise utenlands og bytte de der. Eneste problemet er jo at du må bli kvitt de gamle, og de er jo for gode til å bare kastes...

Tommy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke at det er nødvendig å legge opp ledninger fordi du får lårstøtte osv. Alle kontrollmodulene til setene sitter jo på settet, det samme gjør betjeningsknappene. De snakker jo direkte med hverandre, og strømforsyningen blir jo den samme. Og Can-bus'n er jo der fra før...

Du trenger heller ikke få noen feilmeldinger hvis du kobler av minuspolen på batteriet først.

Men enig i at du heller bør gå for komfort enn sportsseter, og reise utenlands og bytte de der. Eneste problemet er jo at du må bli kvitt de gamle, og de er jo for gode til å bare kastes...

Tommy.

OK.

Hehe, ja komfortsetene er kanskje et bedre valg, men det er sportsetene jeg vil ha. Og ja det høres veldig fornuftig ut det du sier, at det kun er strøm inn til setet som trengs, ellers ligger betjeningen i setet..

De gamle vil nok da være tilsalgs for en billig penge, om det da er noe marked for dette.

Hva tror du jeg kan ende opp med i pris på dette, fra en brukthandel/huggeri.. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaringer med at regnsensoren (E61) er noe ustabil?? Er ikke stabil og går i hytt og h... :roll: Virker når jeg skrur den på men så slutter den å virke etter en stund. Så må jeg starte den igjen for at den skal gå videre. Og noen ganger går den plutselig over på maks hastighet selv om regnet ikke tilsier den skal gjøre det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaringer med at regnsensoren (E61) er noe ustabil?? Er ikke stabil og går i hytt og h... :roll: Virker når jeg skrur den på men så slutter den å virke etter en stund. Så må jeg starte den igjen for at den skal gå videre. Og noen ganger går den plutselig over på maks hastighet selv om regnet ikke tilsier den skal gjøre det...

Har også denne erfaringen på E60'en min, og hadde det også på min tidligere E39. Jeg har kommet frem til at det er fuktigheten (dugg etc.) på ruta og ikke nødvendigvis vanndråper/regn som kan lure regnsensoren til tider. Jeg mener det skal være mulig å justere intensiteten på regnsensoren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Prøvde meg på dette spørsmålet på teknisk biten uten noe respons, så prøver her jeg. Jeg har handlet M5 eksos og diffuser og må i den forbindelse flytte kompressoren til nivåreguleringen. Noen her inne som har vært borti dette problemet og vet om firma som fikser det evnt om det er lett å gjøre selv?

tn_95_641378442.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde meg på dette spørsmålet på teknisk biten uten noe respons, så prøver her jeg. Jeg har handlet M5 eksos og diffuser og må i den forbindelse flytte kompressoren til nivåreguleringen. Noen her inne som har vært borti dette problemet og vet om firma som fikser det evnt om det er lett å gjøre selv?

tn_95_641378442.jpg

har du vert under bilen og sett på det selv ? hvilket fabrikat har du på eksosen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg faktisk ikke svare på. Har ikke hentet bilen engang. Dobbel eksos kommer fra GS bildeler. Skal hente bilen neste uke og vil bare være litt i forkant slik at jeg får montert det med en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det er jeg enig i og M6 felgen virker mye større enn tilsvarende felger i samme dimmensjon. Jeg tror rett og slett det har mye med at felgens design skaper et spesielt lys som gjør at felgen virker mye større enn den egentlig er. Når toppen av eiken på M6 felgen er belyst er senteret så og så mørkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke 21", men jeg vil nå påstå at 20" er mer enn nok. Jeg kjører med 8,5x20 og 10x20 og får såvidt mellom felg og innferskjerm. Jeg husker ikke ET på felgene for øyeblikket, men det husker caaatooo.. :wink:

asem4frlx7y0dzy56hcv.jpg

ET18 foran og ET24 bak 8)

Å ha noe større enn 20" på E60/E61 blir feil i mine øyne. Felgene blir i utgangspunktet for store i forhold til bilens karroseri, i tillegg til at bilen blir høy som et fjell. Selv med 20" og mye senk på min er den fortsatt ikke så lav som jeg skulle ønske.

Kjøp deg heller noen eksklusive 20" med brei kant, det tror jeg blir mer kledelig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...