Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Titta litt i vognkort mitt i dag, så kom jeg til å se på hvilke hjul dim. som var godkjent. det sto 225/55 r16. Stusset litt over det siden jeg har org. m-sport, med da 18". meninger?

I vognkortet mitt står det en eller annen 15" og 17" dimensjon på hjul. Begynner seint på jobb i morgen, så får ta en tur oppom bmw etter dokumentasjon, og på bt for å få det endra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[M][H]":309pym4c]Fikk problemet med panoramataket for noen dager siden. Panoramataket på høyreside bak satt fast i tilt. Så uansett om jeg ville lukke den eller åpne så gikk den tilbake til sin posisjon i tilt. Leste om reset funksjonenen her på forumet så tenkte å prøve det idag. Da jeg holdt inn bryteren for å resete den, gikk det greit til taktrekket gikk frem og tilbake. Men så når den skulle lukke selve panoramataket kom det noen høye knirkelyder som om noe ble knekt. Da avbrøt jeg umiddelbart.

Da dukket det opp feilmeldingen: SLIDING SUNROOF ANTI-TRAP FUNCTION!

Noen som vet hva det vil si? eller har vært borti det.

Etter denne feilmeldingen går det ikke an å trekke taktrekket frem med ett trykk. Den går knapt 10 cm frem for hver gang man trykker inn knappen eller holder den inne. Men det er ingen tegn til at noe har blitt ødelagt.

Skrev om det i ett annet innlegg her på forumet, men tenkte kan skrive det her også. Håper virkelig på å få hjelp nå

hydqe7yf71llw8hbwku7.jpg

Dette skjedde med min bil også... Fikk sletta feilkode og "initiert takluke via tester" på bmw-verksted. Alt i orden nå :) Det skal sies at jeg sveiva luka manuelt og smurte opp, samt fjerna diverse fremmedlegemer oppi skinnene, før jeg hadde den inn på verksted.

initiert takluka via tester... vil si? kostet det en del?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker så du er litt inne på dette. Hadde du giddet å linke opp de forskjellige lysa eg trenger? Dvs angeleyes, tåkelys, skiltlys og interiørlys i led til meg? :D Trenger ikke øverste hylle produkter, men greit nok for valutaen. Helst litt kraftige led i tåke og ringer :)

Parklys: http://www.ekstralys.no/product.asp?p=5091

interiørlys: http://www.ebay.com/itm/17Light-Kit-Whi ... 785wt_1185

Tåkelys: Du har facelift, så da er jeg ikke sikker på hvilken sokkel som er der, men det kan du jo se selv, muligens det er h9? I såfall er dette den beste pærene som nettopp har kommet ut http://www.ekstralys.no/product.asp?p=5106

På tåkelysene trenger du canBUS lurer. Slik:

http://www.ekstralys.no/product.asp?p=5087

Er det ikke lik sokkel i tåkelys på både pre-LCI og LCI, altså HB4?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[M][H]":2bxrx5fs]initiert takluka via tester... vil si? kostet det en del?

Jeg tror man kan initiere takluka selv også. Man holder inne bryteren med tenninga på, helt til luka har kjørt gjennom alle funskjonene. Dette funka ikke når jeg hadde feilkoden inne dog...

Feilkoden tror jeg indikerer at det er noe som blokkerer luka - er vel en slags sikkerhetsfunksjon egentlig.

Sikkert folk her som kan svare deg bedre på dette.

Så vidt jeg kunne se av fakturaen så kostet det meg ingenting :P Bilen var inne på vanlig service. Litt goodwill sikkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg var av med batteripolen da jeg bytta et deksel på rattet så har det kommet frem en pipelyd i bilen.

Når jeg kjører så kommer det helt tilfeldig 4 pipelyder : pip, pip, pip, piiiiiip. (kommer fra høyttalerne)

Noen som vet hvordan jeg skrur av den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke, pep ikke ista når jeg kjørte kl 17.00. og memo sto ikke på

edit: noen som vet om det er mulig å kode slik at de røde diodene på siden av Facelift baklysa ikke lyser?

vurderer facelift baklys, men synes ikke de røde diodene er noe særlig :P kanskje det er en vanesak men, synes jo ikke de frempå er så værst :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...