Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Driver å ettermonterer hengerfeste, og skal koble til canbus kabelen.

Fant denne boksen baki bagasjerommet, har ikke peiling hva den er til, men er en tvinna gul/sort kabel som går inn på koblingen. Kan jeg koble inn canbus signalet til hengerfeste med strømtyver på disse ledningene??

Ja, det kan du (men du gjør det likevel på eget ansvar, og jeg fraskriver meg alt ansvar). Bare husk å koble sort på sort, og gul på gul. :)

Står også at jeg bør koble fra batteriet under koblingene, kan dette slette/fucke opp det elektriske på bilen? Eventuelt hvor lenge kan man ta av batteriet??

Batteriet kan bare kobles i fra, du mister snittforbruk, gjennomsnittshastighet og alt det det i kjørecomputeren, samt at du må stille klokke og dato på ny, men utover det er det ingen fare. Er heller ingen "regel" på hvor lenge batteriet kan være frakoblet såvidt meg bekjent. Jeg har hatt det frakoblet i flere timer uten problemer (annet enn det over her).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Takk

-Og takk!

Og du står selvfølgelig med alt garantiansvar etter en sånn uttalelse! :mrgreen:

Blir spennende å se om jeg må programere bilen etterpå, selgeren på hågen.no mente dette var lagt inn i kontrollboksen, og at boksen "lærte" av bilen og så at bilen "lærte" av boksen automatisk... Vetta søren jeg, time will show som Rudolf sa... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fuck! :shock:

Jeg vil tro at koden for hengerfeste må legges inn i bilens "utstyrsliste" slik at den vet at hengerfeste er montert. Det er noen leverandører av navigasjon som har moduler som gjør dette automatisk, så det er godt mulig at det kan gjøres på samme måte her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang hengerfeste så tror jeg nok det må kodes ja, jeg fikk feilmelding i computeren som sa at det var feil med tilhengerlyset når det var dårlig kontakt i ledningen, så det er nok noe som må kodes inn for at bilen skal forstå at det ikke er noe galt med det elektriske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang hengerfeste så tror jeg nok det må kodes ja, jeg fikk feilmelding i computeren som sa at det var feil med tilhengerlyset når det var dårlig kontakt i ledningen, så det er nok noe som må kodes inn for at bilen skal forstå at det ikke er noe galt med det elektriske

Er nettopp ferdig med å montere westfalia avtagbart feste med Jaeger ledningssett, og det var veldig greit å montere og trengtes ikke koding. Dette lå ferdigprogrammert i boksen som kobles til ble jeg fortalt. Alle ledninger ble koblet i bagasjerom og alt funket helt hundre. Ga vel 5600,- inkl. frakt til døra fra www.hågen.no... Anbefales....

u60fcssgmzwjahtvhygs.jpg

ncbqypcmtrzr2evogcli.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang hengerfeste så tror jeg nok det må kodes ja, jeg fikk feilmelding i computeren som sa at det var feil med tilhengerlyset når det var dårlig kontakt i ledningen, så det er nok noe som må kodes inn for at bilen skal forstå at det ikke er noe galt med det elektriske

Er nettopp ferdig med å montere westfalia avtagbart feste med Jaeger ledningssett, og det var veldig greit å montere og trengtes ikke koding. Dette lå ferdigprogrammert i boksen som kobles til ble jeg fortalt. Alle ledninger ble koblet i bagasjerom og alt funket helt hundre. Ga vel 5600,- inkl. frakt til døra fra http://www.hågen.no... Anbefales....

Hmm... Jeg har lurt på om jeg skulle få montert på et sårt etterlengtet tilhengerfeste på min bil, men dette ser ut til å være meget omfattende arbeid? Er det mulig å klare dette uten kompetanse om å skru på bil? Billigere å bytte til bil med feste enn å ettermontere jo... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min E60 2005 modell så har jeg følgende problem;

Kjenner slakke i rattet. Men kjenner ingenting "først"...når jeg vrir rattet.

Dersom jeg vrir på "rattstammen" som jeg når i motorom, så får jeg en klikkelyd ved å vri denne rundt..

Er det noen foringer i denne ? er dette tannstang ? eller styresnekke?

Håper for gudsskyld ikke jeg må bytte styresnekke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...