Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Hvordan er rustgarantien på E61??

Noen som har erfaringer med 2 literen med 163HK? Vurderer å kjøpe slik, men ser på et par biler at de har fått ny turbo før 100k rulla km?!?

12 års rustgaranti på e60/e61

Har 2,0 selv, men merkelig det du sier at turboer har blitt byttet etter 100 000km. Min har nå gått 122000 km og turboen er like fin som ny, ikke ett eneste problem. Syntes bilen drar bra m.t.p tyngden på bilen, og med en flash av hjernen på bilen er 200 + ikke noe problem, om du syntes det går litt slappt.

Ja, bilen er ingen racer, men i forhold til mange andre 2.0 litere jeg har prøvd av nyere og eldre modeller, syntes jeg min trekker mye bedre.

12 års rustgaranti da, er jo flott!:)

Har du 163HK el? Den eg snakka om ligger på finn og fikk byttet før 100k km, men kan jo hende det var et kvinnfolk som har grisekjørt den når den var kald;)

Flasher hjernen? Chip?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle bytte tåkelysene i dag men så er de jeg har kjøpt anderledes enn de jeg har har dette noe med at jeg har m fanger? forringe eier byttet til m fanger men tåkelysene er de samme som satt i org fanger, dette er jeg veldig sikker på for de var sprekt og gule når jeg kjøpte bilen og da var fangeren nettopp byttet.

Er det mulig og få av bare glasset tro?

her ser dere forskjellen, justeringa er på motsatt side

[ Bilde ]

Er forskjellige tåkelys til M og ikke-M ja. Kanskje du kan bytte de?

kjøpte dem brukt her på forumet, men har hørt med koed.no kanskje dem vil ta dem, hvis ikke så filer jeg dem som ble navnt av en annen her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedr. knirk i dørpakninger:

Jeg har gjort ufattelig mye research vedr. dette problemet, men jeg blir stadig ikke klok av det jeg leser. Det som fungerer for noen fungerer for andre og vice versa. Jeg har forsøkt å smøre inn mine pakninger med alt fra Swissvax Seal Feed til BMWs "glidemiddel" uten at dette har blitt bra. Jeg har også forsøkt å vaske listene uten at dette har hjulpet noe. Det er direkte flaut å kjøre med passasjerer i bilen da det høres ut som et gammelt vrak av en bil - i tillegg blir man jo psykisk gal av denne knirkingen. Selv en Renault Megane fra 90-tallet er tight og fin i dørene. Jeg har desverre til overs å sitte i noen BMW som egentlig ikke har knirk i dørene, men nok om det.. :roll:

Så til det store spørsmålet; Hva er det dere har gjort med deres lister?

Løsning på dette problemet var å skifte alle dørpakninger.. Det en fryd med knirkefri bil.. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som vet om det er mulig å få tak i uorginal vippearm/ bærearm bak ? 04 mod 520

Går jo ikkje ann å få tak i bare foringene . Litt drit å kjøpe ny når den koster nesten 5000 ;)

kopiert fra gs sin delekatalog :

08 33326754558 VIPPARM HOEGER 11/09 4,597.56

https://www.koed.no/2.1.asp?kattype=e60 ... d=9&page=2

Her har koed den, men den ligger ikke inne med pris. Ville nå tatt en telefon dit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rustproblemer på E61!

Etter å ha hatt min 08 530XD i 6mnd er eg veldig fornøyd, men begynner å lure litt på kvaliteten angående rustbeskyttelse!! Har i dag utført ein grundig vask og polering av bilen og oppdager rust på listene rundt vinduene og under glassluka så eg lurer på om det er vanlig? Er det fleire plasser som er "vanlig" å ha rust på??

Noen som kan anbefale verksted på vestlandet som er "uavhengig" av BMW og har alikevell skikkelig peiling på BMW. Har noen garantisaker eg skulle hatt fleire synspunkter på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopiert fra et innlegg jeg har i en annen tråd:

Fra 2008(?) kunne man få e60 og e61 som edition-utgaver, hhv. edition Exclusive, edition Lifestyle og edition Sport. Dette er utstyrspakker, men kan også sammenlignes litt med de forskjellige "utgavene" som bl.a. F20 og F30 kommer som.

Edition sport inkluderer:

- GGAT Stoff/ skinn 'Flashlight' Antrasitt | Sort

- 2NP BMW M Lettmetallfelg Dobbelteke 135 M RFT 18"

- 423 Gulvmatter i velour

- 481 Sportsseter, fram

- 4MS Interiørlister i Aluminium Pentan

- 704 BMW M Sportsunderstell

- 710 BMW M Sportsratt i skinn

- 715 BMW M Aerodynamikk pakke

- 760 BMW Individual Shadow Line høyglans

- 775 BMW Individual Innertaktrekk antrasitt

- Innstegslister med Edition emblem

Noen av fargene, deriblandt Imola-rød og Le Mans-blå var kun tilgjengelig på edition Sport-utgavene.

---

Her er prislisten på 2010-modellene, og her kan du se litt mer spesifikt hva de andre edition-pakkene inneholder.

Det er forøvrig ingen forskjell på en "edition sport"-bil og en bil med original M-pakke med unntak av innstegslistene og prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er rustgarantien på E61??

Noen som har erfaringer med 2 literen med 163HK? Vurderer å kjøpe slik, men ser på et par biler at de har fått ny turbo før 100k rulla km?!?

12 års rustgaranti på e60/e61

Har 2,0 selv, men merkelig det du sier at turboer har blitt byttet etter 100 000km. Min har nå gått 122000 km og turboen er like fin som ny, ikke ett eneste problem. Syntes bilen drar bra m.t.p tyngden på bilen, og med en flash av hjernen på bilen er 200 + ikke noe problem, om du syntes det går litt slappt.

Ja, bilen er ingen racer, men i forhold til mange andre 2.0 litere jeg har prøvd av nyere og eldre modeller, syntes jeg min trekker mye bedre.

12 års rustgaranti da, er jo flott!:)

Har du 163HK el? Den eg snakka om ligger på finn og fikk byttet før 100k km, men kan jo hende det var et kvinnfolk som har grisekjørt den når den var kald;)

Flasher hjernen? Chip?

Ja, 163hk utgaven.

Og ja, med en omprogrammering av hjernen (altså flash/chip) vil gi deg en bra økning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min brors 08 E60 er der begynt å korridere helt oppe på dørlista. Har snakket med forhandler, å han skulle ordne søknad for oss til BMW, for dette måtte ordnes.

[ Bilde ]

Har samme problem, men bare nederst på listene. Si gjerne ifra om hvordan dette gikk m.t.p søknaden til bmw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke høyttalere bilen har kommer an på hva den ble bestilt med, uavhengig av modell og motorstørrelse. Når det er sagt var 676 "HiFi høyttalersystem" standard på M5, i tillegg har som regel M5-kjøpere vært litt mer generøs med kryssene sine, så de er nok ofte oppgradert i forhold til dette også.

Så om du har vanlige høyttalere vil de i en M5 være bedre, men du kan få de samme høyttalerene fra f.eks en 520 også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke høyttalere bilen har kommer an på hva den ble bestilt med, uavhengig av modell og motorstørrelse. Når det er sagt var 676 "HiFi høyttalersystem" standard på M5, i tillegg har som regel M5-kjøpere vært litt mer generøs med kryssene sine, så de er nok ofte oppgradert i forhold til dette også.

Så om du har vanlige høyttalere vil de i en M5 være bedre, men du kan få de samme høyttalerene fra f.eks en 520 også.

Vanlig 520, ikke noe hifi på denne bare svart papp høytallere, byttet foran men bak veldig dårlig virker som de vrenger seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min brors 08 E60 er der begynt å korridere helt oppe på dørlista. Har snakket med forhandler, å han skulle ordne søknad for oss til BMW, for dette måtte ordnes.

[ Bilde ]

Har samme problem, men bare nederst på listene. Si gjerne ifra om hvordan dette gikk m.t.p søknaden til bmw

Har antydninger til det nede på listene på høgre siden, det på bilder er på venstre side. Har ikke fått svar enda, skal purre på det imorgen så kan jeg komme med en tilbakemelding :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...