Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

her ser det ut som det er mulig å få litt hjelp!

har en e61 2006 mod, og har fått problemer med nøklene og varmetråder i ruten. Det kommer av og til feilmelding på skiltlys også.. Når det gjelder nøklene så virker ikke fjernlåsen.

Mistenker ledningsbrudd, men skulle gjerne hatt kontakt med personer som har vært i samme situasjon!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fvalde; når det gjelder nøkler:

Ligger en antenneforsterker som også styrer sentrallåsen i den plastvingen som ligger ved øvrebremselys og går over hele bakruta di. denne er ofte fuktig da det kommer fukt inn og ødelegger kretskortet.

Symptomer: dårlig radiosignal + dårlige nøkler.

Denne er byttet på en halvtime, men du må finne antenneforsterker hos høgger, ebay, gs eller liknende.

ledningsbrudd i bakluke er mer en normalitet enn uvanlighet. Få dette sjekket hos verksted dersom lys ryker uvanlig fort / ryker og kommer tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som veit om det er veivhusventilasjonsfilter på '08 e61 525d, eller om det er vedlikeholdsfritt på denne?

Jeg har lest at dette skal være vedlikeholdsfritt, men på GS anbefales det å bytte dette ved hvert oljeskift. ref: http://nettbutikk.gsbildeler.no/part_in ... 2&type=new

Har også snakket med BMW-verksted og han jeg snakket med sa det ikke sto noe om at dette skulle byttes, og det hørtes ikke ut som han kjente til dette filteret i det hele tatt...

Har noen evt bilde av hvor dette sitter, så kan jeg sjekke selv :)

Vedlikeholdsfritt, dvs. at det egentlig ikke finnes innmat i filteret. Det er kun selve filterhuset. Kan jo alltids bytte for sjelefreden, selvsagt. Ta en visuell kontroll for hver 30 000 km, begynner det å tettes er det tid for å ta aksjon.

Ok, takk for bekreftende svar. Tror nok jeg skal ta en kikk på det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei gutta!

Det ser ut til å gå mot kjøp av E61, men noen av kodene og betydningen er jeg usikker på, kanskje noen her har tilsvarende utstyr, evt info om disse?

Her er hvertfall de ulike kodene:

417: sunblinds for rear side windows, mech.

Dette er gardiner i bakvinduene ikke sant? (må begynne litt enkelt.. )

6AB: Control teleservices

6FA: DVD system at rear, preperation.

612: BMW assist.

614: Internet preperation.

615: Extended BMW online information

616: BMw online.

9AA: External skin protection.

Antar endel av disse tilhører inovations packet?

Uansett, om noen kan belyse hva det er, evt hva det ikke er, blir jeg litt klokere, på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

417 er solgardiner bak ja.

6FA tolker jeg som om at det ligger klart for å montere multimediasystem bak.

612 BMW assist er ikke støttet i Norge

614/615/616 er jeg usikker på om fungerer her til lands (det var ihvertfall ikke tilgjengelige), sikkert noen som har disse som kan svare på dette.

6AB og 9AA aner jeg ikke hva betyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

417 er solgardiner bak ja.

6FA tolker jeg som om at det ligger klart for å montere multimediasystem bak.

612 BMW assist er ikke støttet i Norge

614/615/616 er jeg usikker på om fungerer her til lands (det var ihvertfall ikke tilgjengelige), sikkert noen som har disse som kan svare på dette.

6AB og 9AA aner jeg ikke hva betyr.

Takk!

Solgardiner er kjekt å ha.

Poster noen bilder og mer info om bilen hvis handelen går gjennom imorgen, stikkord er M, navi pro, comfortseter i nappa og det i en hyggelig innpakking (farge).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poster noen bilder og mer info om bilen hvis handelen går gjennom imorgen, stikkord er M, navi pro, comfortseter i nappa og det i en hyggelig innpakking (farge).

Vi venter i spenning. :)

Solgt X3(-men)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

417 er solgardiner bak ja.

6FA tolker jeg som om at det ligger klart for å montere multimediasystem bak.

612 BMW assist er ikke støttet i Norge

614/615/616 er jeg usikker på om fungerer her til lands (det var ihvertfall ikke tilgjengelige), sikkert noen som har disse som kan svare på dette.

6AB og 9AA aner jeg ikke hva betyr.

Takk!

Solgardiner er kjekt å ha.

Poster noen bilder og mer info om bilen hvis handelen går gjennom imorgen, stikkord er M, navi pro, comfortseter i nappa og det i en hyggelig innpakking (farge).

En av disse eller? Isåfall et meget fornuftig fargevalg ;)

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=36919904

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=36466928

9AA tror jeg er en tynn film som beskytter mot steinsprut. Mest sannsynlig på frontfanger og kanaler/bakskjermer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poster noen bilder og mer info om bilen hvis handelen går gjennom imorgen, stikkord er M, navi pro, comfortseter i nappa og det i en hyggelig innpakking (farge).

Vi venter i spenning. :)

Solgt X3(-men)?

Begge blir flushet regner jeg med.

Er ingen av de bilene, feil farge... Og feil land!

:mrgreen:

En slags wrapping?!?

Hm :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, var det nærmeste jeg fant ut fra hintene dine.

Om det er hva jeg tror er det en gjennomsiktig type 3M film. Har ikke sjekket om min har den koden, men mulig alle blir levert med dette.

Bra forsøk!

:mrgreen:

Ifht film, så får jeg sjekke det ut nærmere når jeg får bilen.

Men detaljene blir vel spikret imorgen, så får lage en tråd av den da.

Det er forøvrig noe så usexy som en 520Dat, ikke noe veldig spenstig motorisering mao.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

Har en bmw e61 525d 2009 mod og lurer på å kjøpe felger til den. Lurer veldig på hvilken dim som passer til bilen.

Ønsker brede felger, tenker 9,5x20 framme og 11x20 bak med 245/30-20 og 285/25-20 dekk.

Er dette mulig og hvilke innpress bør jeg ha fremme og bak? noen erfaringer?

på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...