Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann,

Har en bmw e61 525d 2009 mod og lurer på å kjøpe felger til den. Lurer veldig på hvilken dim som passer til bilen.

Ønsker brede felger, tenker 9,5x20 framme og 11x20 bak med 245/30-20 og 285/25-20 dekk.

Er dette mulig og hvilke innpress bør jeg ha fremme og bak? noen erfaringer?

på forhånd takk!

Hei! Kjører samme dekkdimensjon på min men med 8,5x20 felg framme og 10x20 bak. Går problemfritt. Har blitt fortalt det går inntil 295/25/20 bak, men vil tro det kan variere litt fra dekkmerke til dekkmerke. Jeg har Yokohoama AdvanSport mener jeg de heter bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Som fersk E60-eier trenger jeg noen tips :) Har kondens i ene lykta. Øverst ved "markeringslyset".

Noen som har tips?

Jepp, vist du søker litt i forumet ligger den endel samme spm. Kan også søke i mine innlegg. Jeg har/ bruker sillica gel poser og det fungerer utmerket ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, du har ikke vurdert å søke selv i ETK? http://www.realoem.com/bmw/select.do Tast inn 7 siste tegn i chassinr.

Aller først kan du jo prøve å åpne opp der forsterkeren ligger. Antageligvis står den i vannbasseng og kan kanskje fungere med litt opptørking. Skal du unngå dette på nytt MÅ du utbedre årsaken til at den fylles med vann. BMW har en oppdatert pakning til dette.

Så det enkleste er vel egentlig å kontakte en BMW-forhandler. Tror du må dit uansett, da jeg aldri har sett dette på "piratmarkedet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg prøver igjen!

da fjernlåsing av bilen ikke fungerer med noen av nøklene mine lenger, vil jeg prøve å bytte antenneforsterkeren.

da lurer jeg på om noen kan hjelpe meg å finne rette sorten.. (gjerne med link);)

det er en e61 2006 520d :)

Jeg åpna min og tørka den, da funka den 100% etterpå.

Men min virka når den var våt også. Men jeg måtte stå bak bilen,

å legge fjern kontrollen inntil bakspoileren. Hos meg hadde røret til

spylervæsken bak løsnet. Så den sprutet rett på boksen.

Du bør nok åpne å se på den. Da vil du også se vilken boks du trenger.

Hvilken frekvens etc. Frekvensen kan du ogå se på nøkkelen din mener jeg.

MOrten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er den boksen inni haifinna? hvordan skrur jeg av den på e60? må jeg ned med noe i taket fra innsiden? er sugen rekkevidde på nøkkelen jeg også..

Som nevnt tidliggere er det en del oppdateringer på de første seriene pga at pakninger ikke er gode nok. Det lekker vann inn! :(

I dag pakkes det inn i plast sammen med nytt sett med pakninger.

Har måttet inn 2 ganger med dette. Husk det er 5 års garanti fra butikk på elektronikk, "ment for å vare lengre". Hvis det er skiftet tidliggere så er det 5 år fra sist det var skiftet. Sjekk forrige eier

:)

Det beste er å bruke forhandler pga koding av boksen du evt må skifte.....de tar betalt for det også. Samt at du får 5 års garanti på delene og jobben gjort slik BMW mener det må være for at det skal funger. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er den boksen inni haifinna? hvordan skrur jeg av den på e60? må jeg ned med noe i taket fra innsiden? er sugen rekkevidde på nøkkelen jeg også..

Som nevnt tidliggere er det en del oppdateringer på de første seriene pga at pakninger ikke er gode nok. Det lekker vann inn! :(

I dag pakkes det inn i plast sammen med nytt sett med pakninger.

Har måttet inn 2 ganger med dette. Husk det er 5 års garanti fra butikk på elektronikk, "ment for å vare lengre". Hvis det er skiftet tidliggere så er det 5 år fra sist det var skiftet. Sjekk forrige eier

:)

Det beste er å bruke forhandler pga koding av boksen du evt må skifte.....de tar betalt for det også. Samt at du får 5 års garanti på delene og jobben gjort slik BMW mener det må være for at det skal funger. :)

Gjelder denne 5 års garantien også på importerte biler??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder denne 5 års garantien også på importerte biler??

Jeg anbefaler deg å starte en ny tråd på dette forumet.

http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f15/

Her får du svar på alt du sko måtte ønske til bilen din.

Og det er medlemmer her som har mye peiling, da de

har skrudd en del på bilene selv, i motsettning til her da du blir anbefalt å

levere bilen inn til verksted, som sluker pengene dine rått.

Men for all del det er din bil og ditt valg.

Jeg åpnet denne på en E61 og da ligger den under spoileren bak.

Den som er festet til bagasje luken. Men dette er helt sikkert ikke

likt på din bil.

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du en tråd der en forklarer hvor enkelt det tar å

gjøre denne jobben.

I've been meaning to remove my antenna for ages now and finally decided to give it a go today.

Got to be honest it was dead easy, took all of 30 mins to remove, clean and replace.

Pop off the driver�s side 'AIRBAG' cover, remove the T25 screw, pop off the rear C pillar cover. Then I had to sit in the rear seat and push my head into the rear window (remove headrest!) that allowed me to pull down the headliner a little bit. Using a flat head screwdriver I loosened the 5 front clips, this allowed the antenna to be prised out no probs. Once I had liberated it from the car I cleaned the contacts, both window and on the board itself. I noticed a little sweating around the solder joints so a cotton bud and white spirit was used to clean them up a little.

Once I was happy it was dried it went back in no probs.

Its probably added 15 ft to the key range and the radio appears a bit better, but I now know I need a new part!

Called BMW parts and it comes in at �128 without VAT.

Will get one ordered next month and take plenty of pics when I change it over.

If you were thinking of doing yours I would suggest just buying a new one!

Simon

The pics are for my use so i didn't take any time to do pretty ones!!!

Her er orginal tråden:

http://forum.bmw5.co.uk/topic/46832-poo ... y-antenna/

Det tok meg 1 min å finne denne tråden. Og det tok ham 30 min å gjøre jobben.

Vist du har bittelitt teknisk insikt så går dette veldig bra.

Hvis du ønsker å finne mer forklaringer Googler du E60 Diversity antenna.

Her har du mer:

http://forums.5series.net/topic/89011-d ... placement/

Åpne opp se hvilken du har. Så kan du ta en ttt her så ser du partnummer på delen.

Bare husk å bruk din egen bil når du leter, så trykker du deg inn på disse menyene

Home => Select another car => Audio, Navigation, Electronic Systems => Single parts f antenna:

http://realoem.com/bmw/showparts.do?mod ... g=65&fg=30

Ellers kan jeg si at det er mange som har skiftet denne antennen selv, og INGEN har måttet omprogramere bilen etterpå. Dette virker som et salgs triks som BMW norge bruker.

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...