Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Dette er mest surving, men jeg spør dere like vell. Er glødeplugger slitedeler på lik linje med tennplugger? Skjer meg annenhver vinter at noen glødeplugger svikter, og bilen må inn på verkstedet for å få samtlige plugger og gløderele/er skiftet. Dette er dyrt og jeg synes godt de kunne levd litt lengre enn 2 år av gangen.. På en annen side så kjører jeg nesten 30.000 km i løpet av to år og hadde jeg da hatt bensinbil og tennplugger, ville det vært naturlig å bytte plugger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gomorn/natt. har en bmw 520ia e60 2005 mod. i natt etter jeg var ferdig på jobb så skulle jeg starte bilen og kjøre hjem. så blinker det i hele instrumentpanele og jeg får ikke start..drar så og henter startkabler og prøver det men da er det 0 respons fra bimmern. ingen lys eller noe. plutselig når tenningen og lysene ikke er slått på bynner det innerste lyset på hovedlykta på høyre side og lyse. ellers er det 0 respons fra noe annet. måtte bestille taxi hjem. hilsen en taxisjåfør........

kan det ha noe med svakheten baki batteriet? sto på et innkallingsark jeg fikk at det kunne hende at vi ikke fikk start på bilen osv. verdt å sjekke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er mest surving, men jeg spør dere like vell. Er glødeplugger slitedeler på lik linje med tennplugger? Skjer meg annenhver vinter at noen glødeplugger svikter, og bilen må inn på verkstedet for å få samtlige plugger og gløderele/er skiftet. Dette er dyrt og jeg synes godt de kunne levd litt lengre enn 2 år av gangen.. På en annen side så kjører jeg nesten 30.000 km i løpet av to år og hadde jeg da hatt bensinbil og tennplugger, ville det vært naturlig å bytte plugger..

Har selv hatt BMW diesel fra 2007 og BMW med diesel i familien siden 1999 og har aldri vært borti å bytte gløderele på noen av de. På den jeg kjøpte i 2007 (320d som var en 2004-modell) begynte det nok å nærme seg et skifte, men meg bekjent har nåværende eier kjørt to vintre uten å bytte. Hørtes ikke riktig ut å leve i kun to år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt BMW-diesel de siste 6 årene, fordelt på E39 530d og E61 525d. Har byttet glødeplugger en gang på begge, relè kun på den siste. Etter hva jeg kjenner til av historikk på den E39 så ble pluggene byttet for første gang når jeg hadde den, km-stand over 200.000 km. Det er slitedeler ja, men skal ikke være nødvendig å bytte så veldig ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke kjøpt flapsene løst. Det er ikke alltid at delelisten på GS bildeler stemmer helt. "intake manifold with flap control" heter den i engelske delekataloger.

Hvor finner jeg den Engelske delekatalogen? for jeg dem selger 2 typer på ebay 22mm og 33mm blender. så finner ikke ut hva min motor har i størrelser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...