Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Antenneforsterkeren er jo en kjent feilkilde på preface i alle fall. Tar 10-15 min å åpne opp og sjekke om det er mye fukt der.

Er det å nappe av de fire plastpluggene over vinduet med en kniv eller noe og skru av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan hjelpe? dette er en 530d 2004 modell, denne jager av og til på turtall ved normal kjøring

hopper ikke mye men rundt 100-200 rpm vist gassen er stabil, gir eg bare litt mer blir den helt fin igjen?

og i dag gidde eg full gass og da ble den helt dau.. kunne gi full gass uten att det skjedde noe nestem, virker som den var i nød modus? plustelig ble den fin igjen? når den vAR DAU KUNNE DEN GIRE HELT NORMALT MEN DET VAR LIKSOM IKKE NOE KRAFT I MOTOR?

Er dette bare når den er kald, eller hele tiden. Jeg har opplevd noe av det samme med min, men kun ved kald motor..

hmm no i morges skjedde det igjen?? vet det ikke er gass wire men det virker som samme prisnippet att den er røket, helt dau trykker eg gassen helt inn går rpm sakte oppover.

må være en sensor eller styreboks da dette skjedde i går og den var helt fin etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med Bavaria om oppdatering av CD spiller, så den kan lese MP3. De er ikke sikre på dette......? Dette er en 2004 mod. Noen som konkret kan si at dette går. Vet noen har svart på dette tidligere, men vet ikke hvilke årsmodeller det gjelder?

E60 tar vel mp3 orginalt ?foreslår du prøver en annen cd :-) husk å brenne cd som en data cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan hjelpe? dette er en 530d 2004 modell, denne jager av og til på turtall ved normal kjøring

hopper ikke mye men rundt 100-200 rpm vist gassen er stabil, gir eg bare litt mer blir den helt fin igjen?

og i dag gidde eg full gass og da ble den helt dau.. kunne gi full gass uten att det skjedde noe nestem, virker som den var i nød modus? plustelig ble den fin igjen? når den vAR DAU KUNNE DEN GIRE HELT NORMALT MEN DET VAR LIKSOM IKKE NOE KRAFT I MOTOR?

Er dette bare når den er kald, eller hele tiden. Jeg har opplevd noe av det samme med min, men kun ved kald motor..

hmm no i morges skjedde det igjen?? vet det ikke er gass wire men det virker som samme prisnippet att den er røket, helt dau trykker eg gassen helt inn går rpm sakte oppover.

må være en sensor eller styreboks da dette skjedde i går og den var helt fin etterpå.

her er feil kodene som kom opp ..... c0212 c0222 c0232 c0232 c0507 c0203 noen som kan hjelpe?

bilen ble br igjen etter den ble varm eller for eg slettet kodnene.. men eg vet ikke ka kodene betyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 2004 modell spiller nok ikke av mp3 med mindre den er kjøpt ny med orginal i-pod tilkobling. Men dog ikke noe problem å kode spilleren til å gjøre dette. Nettopp gjort dette på min egen. Bavaria burde absolutt vite av hva det er snakk om her....

Ja en må kode for at den skal lese mp3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvilken dimensjon som er på kablene til bakluka på E61? Har nok brudd på en kabel for får ikke åpnet bare vinduet lengre. Tenkte å stikke innom Biltema eller Clas Ohlson og prøve å skjøte ødelagt kabel selv, men er da redd for å kjøpe for tynn kabel (aner ikke hva slags belastning den skal tåle) og for grov kabel (så jeg ikke får satt sammen dekselet i hengslene). Noen som vet hvilken farge det er til bryteren på bakluka? Er under deksel nr. 3 fra venstre etter hva jeg klarer å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antenneforsterkeren er jo en kjent feilkilde på preface i alle fall. Tar 10-15 min å åpne opp og sjekke om det er mye fukt der.

Er det å nappe av de fire plastpluggene over vinduet med en kniv eller noe og skru av?

Et spørsmål til om denne antenneforsterkeren. Er det nødvendig å bytte om det er vått der eller kan man tørke og tette på noe vis? Det fungerte noe bedre i går kveld en stund etter at jeg vaska...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvilken dimensjon som er på kablene til bakluka på E61? Har nok brudd på en kabel for får ikke åpnet bare vinduet lengre. Tenkte å stikke innom Biltema eller Clas Ohlson og prøve å skjøte ødelagt kabel selv, men er da redd for å kjøpe for tynn kabel (aner ikke hva slags belastning den skal tåle) og for grov kabel (så jeg ikke får satt sammen dekselet i hengslene). Noen som vet hvilken farge det er til bryteren på bakluka? Er under deksel nr. 3 fra venstre etter hva jeg klarer å lese.

Det går stort sett i 0,35 og 0,5 ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan hjelpe? dette er en 530d 2004 modell, denne jager av og til på turtall ved normal kjøring

hopper ikke mye men rundt 100-200 rpm vist gassen er stabil, gir eg bare litt mer blir den helt fin igjen?

og i dag gidde eg full gass og da ble den helt dau.. kunne gi full gass uten att det skjedde noe nestem, virker som den var i nød modus? plustelig ble den fin igjen? når den vAR DAU KUNNE DEN GIRE HELT NORMALT MEN DET VAR LIKSOM IKKE NOE KRAFT I MOTOR?

No virker dette som det kommer nesten hver gang bilen er kald, når den får litt temp så blir den helt fin.

deete må være noe elektroniskt for den virker helt fint mekaniskt

HJELP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan hjelpe? dette er en 530d 2004 modell, denne jager av og til på turtall ved normal kjøring

hopper ikke mye men rundt 100-200 rpm vist gassen er stabil, gir eg bare litt mer blir den helt fin igjen?

og i dag gidde eg full gass og da ble den helt dau.. kunne gi full gass uten att det skjedde noe nestem, virker som den var i nød modus? plustelig ble den fin igjen? når den vAR DAU KUNNE DEN GIRE HELT NORMALT MEN DET VAR LIKSOM IKKE NOE KRAFT I MOTOR?

No virker dette som det kommer nesten hver gang bilen er kald, når den får litt temp så blir den helt fin.

deete må være noe elektroniskt for den virker helt fint mekaniskt

målte battariet i går dette var bare 10,5 V men bilen starter lett som bare det men er 10,5 tilfellet så er dette alt for lavt, bruker webastoen hver morgen,bruker varmeapparatet i bilen og eg har en kondensator stor forsterker og 2x10" subber i den så dette tar nok alt for mye strøm vil eg tro??

dette som sgjør den er dau før den blir varm?

HJELP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...