Gå til innhold

E60/61 tråden


SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

Min startet også uten problemer, men får total reset av alt samtidig som den typiske meldinga om for stor utladning dukker opp til tider. Tror batteriet må byttes snart.

Men selv med dårlig batteri så har bilen startet uten problemer, selv idag med -20 grader. Bruker ca 1 - 2 sek med gløding før den starter.

Men som odd-m sier, motoren støyer betydelig mer i disse kalde dagene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen i Bergensområde som kan programmere E60/61? Har dette på pc selv, men tør ikke helt å sette i gang. Bruker diverse diagnoseprogrammer med varierende hell. Vel, det har i alle fall hjulpet meg med diverse problemer. Kjøpte og bluetooth obd2 dongle til å monitorere motortemperatur og diverse andre motorparameter, og det virker veldig bra. Som kjent er jo biler med dpf avhengig av minst 75 grader for å starte regenerering. For lav motortemperatur over tid kan tette dieselpartikkelfilteret med påfølgende problemer. Pga tidvis lav motortemperatur, skal jeg skifte hovedtermostaten i nær framtid. Ligger på rundt 75 grader på motoren og merker at bilen starter regenerering, så det funker enda. Egr termostat er skiftet. Strekene på turtelleren viser ca temperatur, om det er olje eller vann den måler, vet jeg ikke. Derfor kjøpte jeg bluetoothdongle til 17 dollar. Virker på android og iphøne.

Lurer og på hva andre her på forumet bruker når de ikke gidder å høre på cd mer. Etter et halvt år med diverse runder på nett, klarer jeg ikke bli ening med meg selv. Nevner bare: Dension, Grom, retro aux-inn (eller uoriginal aux-inn), ipod adapter osv. Bruker for tiden Griffin FM greier med en sliten iphone... Ikke optimalt, men får spille spotify.

Mye greier her, men setter pris på litt innspill :)

Bilen min: 2006 530xd touring med pronavi uten cd veksler, trimmet (600Nm) med 290000! på telleren

Ha en fortsatt fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen i Bergensområde som kan programmere E60/61? Har dette på pc selv, men tør ikke helt å sette i gang. Bruker diverse diagnoseprogrammer med varierende hell. Vel, det har i alle fall hjulpet meg med diverse problemer. Kjøpte og bluetooth obd2 dongle til å monitorere motortemperatur og diverse andre motorparameter, og det virker veldig bra. Som kjent er jo biler med dpf avhengig av minst 75 grader for å starte regenerering. For lav motortemperatur over tid kan tette dieselpartikkelfilteret med påfølgende problemer. Pga tidvis lav motortemperatur, skal jeg skifte hovedtermostaten i nær framtid. Ligger på rundt 75 grader på motoren og merker at bilen starter regenerering, så det funker enda. Egr termostat er skiftet. Strekene på turtelleren viser ca temperatur, om det er olje eller vann den måler, vet jeg ikke. Derfor kjøpte jeg bluetoothdongle til 17 dollar. Virker på android og iphøne.

Lurer og på hva andre her på forumet bruker når de ikke gidder å høre på cd mer. Etter et halvt år med diverse runder på nett, klarer jeg ikke bli ening med meg selv. Nevner bare: Dension, Grom, retro aux-inn (eller uoriginal aux-inn), ipod adapter osv. Bruker for tiden Griffin FM greier med en sliten iphone... Ikke optimalt, men får spille spotify.

Mye greier her, men setter pris på litt innspill :)

Bilen min: 2006 530xd touring med pronavi uten cd veksler, trimmet (600Nm) med 290000! på telleren

Ha en fortsatt fin dag :)

Hvor kjøpte du denne bluetoothdongle? å hvordan virker denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte og bluetooth obd2 dongle til å monitorere motortemperatur og diverse andre motorparameter, og det virker veldig bra. Som kjent er jo biler med dpf avhengig av minst 75 grader for å starte regenerering. For lav motortemperatur over tid kan tette dieselpartikkelfilteret med påfølgende problemer. Pga tidvis lav motortemperatur, skal jeg skifte hovedtermostaten i nær framtid. Ligger på rundt 75 grader på motoren og merker at bilen starter regenerering, så det funker enda. Egr termostat er skiftet.

Samme opplegg og problemstilling som jeg sitter med. Har du mer info på det med minimumstemp på 75 C før regenerering vil starte? Jeg sjekket nemlig med Bavaria da bilen var inne til service forrige uke, der mente de at kjølevæsketemp ikke var et parameter for å avgjøre start av regenerering. Har du funnet denne infoen på nettet eller noe?

Min ligger på ca 70 grader ved vanlig kjøring, synes selv det er litt lavt. Blir bytte av hovedtermostat så fort den dropper under dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kulda setter jo sine krav til kjerra, og spesielt batteriet. Noen som vet hvor lang tid man må kjøre i for at dynamoen på en E61 skal klare å lade opp batteriet godt nok? En kaldstart og alt elektro som er i bilen krever jo sitt av batteriet, og da bør man vel gi det litt tilbake når en først har tappet det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte og bluetooth obd2 dongle til å monitorere motortemperatur og diverse andre motorparameter, og det virker veldig bra. Som kjent er jo biler med dpf avhengig av minst 75 grader for å starte regenerering. For lav motortemperatur over tid kan tette dieselpartikkelfilteret med påfølgende problemer. Pga tidvis lav motortemperatur, skal jeg skifte hovedtermostaten i nær framtid. Ligger på rundt 75 grader på motoren og merker at bilen starter regenerering, så det funker enda. Egr termostat er skiftet.

Samme opplegg og problemstilling som jeg sitter med. Har du mer info på det med minimumstemp på 75 C før regenerering vil starte? Jeg sjekket nemlig med Bavaria da bilen var inne til service forrige uke, der mente de at kjølevæsketemp ikke var et parameter for å avgjøre start av regenerering. Har du funnet denne infoen på nettet eller noe?

Min ligger på ca 70 grader ved vanlig kjøring, synes selv det er litt lavt. Blir bytte av hovedtermostat så fort den dropper under dette...

Dette har jeg funnet på diverse utenlandske forum. Kjølevæsketemperaturen er jo en indikator på hvor varm motoren er, så det er ikke nødvendigvis akkurat 75 grader kan jeg tenke meg... Min regenerer ikke under denne tempen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen i Bergensområde som kan programmere E60/61? Har dette på pc selv, men tør ikke helt å sette i gang. Bruker diverse diagnoseprogrammer med varierende hell. Vel, det har i alle fall hjulpet meg med diverse problemer. Kjøpte og bluetooth obd2 dongle til å monitorere motortemperatur og diverse andre motorparameter, og det virker veldig bra. Som kjent er jo biler med dpf avhengig av minst 75 grader for å starte regenerering. For lav motortemperatur over tid kan tette dieselpartikkelfilteret med påfølgende problemer. Pga tidvis lav motortemperatur, skal jeg skifte hovedtermostaten i nær framtid. Ligger på rundt 75 grader på motoren og merker at bilen starter regenerering, så det funker enda. Egr termostat er skiftet. Strekene på turtelleren viser ca temperatur, om det er olje eller vann den måler, vet jeg ikke. Derfor kjøpte jeg bluetoothdongle til 17 dollar. Virker på android og iphøne.

Lurer og på hva andre her på forumet bruker når de ikke gidder å høre på cd mer. Etter et halvt år med diverse runder på nett, klarer jeg ikke bli ening med meg selv. Nevner bare: Dension, Grom, retro aux-inn (eller uoriginal aux-inn), ipod adapter osv. Bruker for tiden Griffin FM greier med en sliten iphone... Ikke optimalt, men får spille spotify.

Mye greier her, men setter pris på litt innspill :)

Bilen min: 2006 530xd touring med pronavi uten cd veksler, trimmet (600Nm) med 290000! på telleren

Ha en fortsatt fin dag :)

Jeg ble dritlei av å høre på CD'er, og handlet derfor Dension 500S BT for noen uker siden.

Kan absolutt anbefales.

Full BT Audio, iPod, USB, AUX, og samtidig får du telefon opp å gå :-)

Bestillte kabel fra One-stop Electronics. 500,- ca. inkl. frakt.

Tok meg noen runder rundt huset etter å ha lest gjennom diverse guider, før jeg satte meg i bilen og koblet opp.

Gikk overraskende lett å kode det som skulle til; iPod, blåtann og mp3-støtte.

Samtidig ble det selvfølgelig å endre på en haug med andre parametre som lå tilgjengelig.

Automatisk lukking av speil ved låsing, digitalt speedometer, +++

Anbefaler deg å prøve selv.

Var ganske gøy å få til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan man se motortemperatur på en 09 modell? Sett en post her om å låse opp computeren, men er det enklere muligheter? Svært snodig at bmw ikke har en temperaturviser synes jeg. Vil jo gjerne vite at bilen er driftsvarm før jeg tråkker for mye på gassen...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Justerer ikke turtalls-"sperren" seg da?

Min har i allefall rødmerking på 5000 rpm når jeg starter motoren, og så flytter rødmerkingen seg gradvis mot ca 6500 jo varmere den blir.

Gjør ikke det på LCI, da står strekene fast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen i norges land som driver med modding av lykter? Tenker da på frontlyktene til e60/61..

Er mye av det over dammen ser jeg, men det koster. Problemet er jo også at man må sende lyktene dit før modding. Kunne jo alltids fått kjøpt nye eller brukte lykter med de som modder sikkert, men er jo ikke godt å vite at man får riktige lykter heller.

Og så er det jo det med hvilke modifikasjoner man er ute etter. Mye av det de skriver som options sier meg lite og det er stort sett private som driver med dette på hobby basis føler jeg så lite forklaringer og bilder av valgene man har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...