Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

noen som har erfaring med det kjente fenomenet sprekt eksos manafoild på disse diesel e60?

bråker de mer=? ekos lukt i cupe? dårligere respons?

Er dette et kjent fenomen på bensin-motorene også? Får litt brent oljelukt i kupeen noen ganger, spesielt rett i etterkant av hard kjøring. Hatt det slik i halvannet år, men ikke merket noenting bortsett fra lukten. Bilen drikker kanskje en liter olje i halvåret. Typisk tegn?

At E60 bensin drikker olje er et vanlig kjent problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bilen vert norsk så hadde Bmw Norge dekket leigebil.

Hvorfor skal det være forskjell på det? Det er jo fabrikkgaranti. Har forøvrig aldri fått leiebil på hverken norsk eller importert bil selv så hadde ikke forventa det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bilen vert norsk så hadde Bmw Norge dekket leigebil.

Hvorfor skal det være forskjell på det? Det er jo fabrikkgaranti. Har forøvrig aldri fått leiebil på hverken norsk eller importert bil selv så hadde ikke forventa det.

Nei det aner jeg ikke, gjentok bare det han som har med garanti på Bavaria sa til meg..

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har erfaring med det kjente fenomenet sprekt eksos manafoild på disse diesel e60?

bråker de mer=? ekos lukt i cupe? dårligere respons?

Er dette et kjent fenomen på bensin-motorene også? Får litt brent oljelukt i kupeen noen ganger, spesielt rett i etterkant av hard kjøring. Hatt det slik i halvannet år, men ikke merket noenting bortsett fra lukten. Bilen drikker kanskje en liter olje i halvåret. Typisk tegn?

At E60 bensin drikker olje er et vanlig kjent problem.

Brent oljelukt hadde jeg og det kom av dårlig toppdekselpakning. Se på de 2 dekslene over eksosmanifolden om de er våte av olje :) er de det så har du løsningen der ;) Få også sjekket veivhusventilasjonen din.. Er den tett kan det få alvorlige konsekvenser om den fryser på vintern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns nå personlig koed.no er billigst men...

Takk, da skal jeg sjekke litt på de stedene :)

Jeg har blandet erfaring med å kjøpe billigst mulig slitedeler. Du får for det meste hva du betale for.

Jeg er ikke ute etter billige slitedeler med dårlig kvalitet :) Men på vag er det ofte myye og spare på og handel OEM slitedeler fra utlandet osv, burde vel være det på bmw også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten ett annet spørsmål også... Min 08 520dat er veldig thight og fin i understellet, har gått ca 80 000km. Men i vaskebrett og litt harde dumper så syntes jeg at jeg hører en svak "klunke" lyd på venstre side, ikke på høyre side. Kan dette være lenkearmen på stabstaget som begynner og bli slitt eller er det andre ting i forstillingen på bmw som er kjent for og bli slitt når den har gått så langt som min har gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om 8,5 felg framme trenger spacer dersom jeg senker 35mm??

Fått tak i H&R senkefjører hos bs bildeler til vår 08 525xd touring, eneste jeg fikk tak i. Noen som kjører på disse? Håper di passer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått tak i H&R senkefjører hos bs bildeler til vår 08 525xd touring, eneste jeg fikk tak i. Noen som kjører på disse? Håper di passer..

Hvor langt er et tau? Her må du nok komme med innpress på felgen din.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var noe som manglet ja hehe.. :? ET 35 var det vel på 20" breyton gts felger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er drit leie av Bmw e61. Nye dekk felger bremser. Osv. Men vibrasjon i 90 km/t. Hadde bilen på verksted i mange timer . Virker som 5 serie er super følsom .:(.

Sjekk caster armene dette er ett kjent problem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var noe som manglet ja hehe.. :? ET 35 var det vel på 20" breyton gts felger

Originalt har E61 xDrive ET43 på 8x felg. Du trenger derfor ikke spacere på disse hjulene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originalt har E61 xDrive ET43 på 8x felg. Du trenger derfor ikke spacere på disse hjulene. :)

Ok,takk for hjelpen! Synes bare det kunne se ut som om det ble trangt mellom felg og demper/fjær dersom det blir senket, men va vet nå jeg (les; er helt grønn på dette området)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan.

Har et problem som jeg har tatt opp her tidligere. Men finner ikke løsning.

Det er en E61 530D XD.

Jeg har satt på ny felgene:

Bak: 285 25 20 ET35 10 toms

Foran: 245 30 20 ET35 8,5 toms

Breyton GTS

Hankook dekk

Jeg har målt differansen på dekk diameteren til å være 4 mm som er innafor grensen til hva som er mulig.

Jeg vet at det er mange XD og XI som kjører rundt med samme oppsettet her på

forumet og utlandet uen problemer.

Men på min bil på disse felgene så kommer det en del nykking når jeg kjører med disse.

Så det føles som driverket prøver å kompensere på et eller annet vis.

Noen som har en viss peiling på hva som skjer her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...