Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

nettopp gjort jobben selv ja, jeg hadde selvsagt av innsugsmanifolden, dette er bare positivt siden man da får sjekket spjeldene samtidig. MEGET lurt å skifte glødepluggene samtidig! dette er og en jobb som krever at innsug er av......

OK, regner med det ikke er en LCI du har da? Er vel ikke spjeld problem på 3.0 525d lci motoren trodde jeg..?

Byttet glødepluggene da jeg var på service i Danmark i sommer, men de hadde ikke gløderele inne da... :whatever:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har en e60 520d 2008mod , å har bestillt og fådd AE LED lysene i posten idag, men når jeg skulle montere di finner jeg faen ikke pærene inne i lykta? Har demontert lyktene fra bilen men klarer forsatt ikke se pærene.. Har fulgt denne guiden, men det ser ikke likt ut inni som på bildene til denne guiden. Noen som kan hjelpe? Bilder hadde vært til stor hjelp.

http://hayerimport.blogspot.no/2009/07/led-angel-eyes-for-bmw-e39e53e60-66e87.html?m=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du xenon? Isåfall sitter pærene i den innerste lykten (der det var fjernlys før).

Ja har xenon.. Under Det runde lokket på lykta finner jeg 1 pære, men det er jo xenonpære som enten er fjernlys/nærlys.. Så er det ett firkantet klipsdeksel vedsiden av det rundr lokket, viss jeg husker riktig, så var det eneste jeg då der va en motor og en hau med ledninger, litt vanskelig å forklare men... Skal prøve å få tatt bilde av hvordan det ser ut.. Men om nodn har samme modell elns, så prøv å forklar om dere vet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, regner med det ikke er en LCI du har da? Er vel ikke spjeld problem på 3.0 525d lci motoren trodde jeg..?

Byttet glødepluggene da jeg var på service i Danmark i sommer, men de hadde ikke gløderele inne da... :whatever:

Jeg har Pre Lci ja, om det er spjeld problemer på din motor vet jeg ikke, men om man har spjeld så er det å få dem vekk og plugget så det ikke kan bli problemer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raskt svar! 

No har eg vore ute å rugla på alle ledninga eg kjem til nedi der, og ingen forandring. Pæra er ei 10w halogen pære, og det trippelsjekka vi. Er ikkje flust av pærer her vi bur, så for å vere sikker på at eg kjøpte rett, sjekka vi meir enn nok. 

No er bilen min komen i tenåringstrassen, og det er eit par ting til som er litt irriterande. Mellom anna, så kvine det sånn i bremsene mine framme. Heilt forferdelig. Ein veit i alle fall når eg kjem ned bakken, eller parkerar utanfor butikken. Bremseklossane er "nye" (april-mai i år) og originale. Gubben tok dei av, og gjorde no slik som ein bilmekanikar gjer, med pussing med "negerkuse" som han så fint kalte det, her og der. I tillegg prøvde han å slipe klossen på midten, slik at det vart ei "kløft" i den. Det hjalp ikkje. Det er vel ikkje mykje hjelp i å smørje dei  :sly: . Er dette eit "normalt" problem på E61?

Så slit bilen litt når han er varm. Om eg startar han når han er varm, går han ujamnt på tomgang. Då er det berre å gi litt gass, så kjem det seg. Der trur vi kanskje at eg treng ei ny dyse? Har (faktisk) lest heile tråden her, og finn ikkje noko om akkurat dette problemet..

Og, som den mekanikarkona eg er, har eg sjølvdiagnostisert bilen, i den forstand at eg trur eg treng ny eksosmanifold. Det luktar i alle fall skikkeleg eksos inne i bilen når han går på tomgang. Så då er spørsmålet om det er greit å bruke støypejernsmanifold kjøpt på ebay? Har funne ein som er OK pris- og fraktmessig. 

Kan svare på to av spm dine:

Ja, er tydeligvis normalt med hvinebremser på E61, mine har jeg hatt opp to ganger, gått over med negerkuse og satt inn alt med kobberfett, glideflater, klosser, men piper fremdeles! Spesielt med litt fuktig vær.

Eksosmanifoldkit kjøper du på ebay fra denne karen:

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200972273475

Sender kjapt og du får med pakninger og festemateriell til hele jobben.

Kom på ca 3200kr ferdig på døra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg har forstått det er 525d 3l LCI er den eneste uten disse spjeldene. Så du slipper det problemet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 05 525d e61 å lurte på en ting ang cd spillern.

Er bare helt vanlig spiller å lurte på er det mulig å få kobla på aux ell lignende på den?

Eier ikke en eneste cd trur jeg å radio er kjedelig i lengden :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 05 525d e61 å lurte på en ting ang cd spillern.

Er bare helt vanlig spiller å lurte på er det mulig å få kobla på aux ell lignende på den?

Eier ikke en eneste cd trur jeg å radio er kjedelig i lengden :P

Det kan du :)

Da trenger du en slik:

Vanlig input

http://www.ebay.com/itm/BMW-NEW-E60-E61-E62-E63-AUX-Cable-Auxiliary-Audio-Input-Kit-Iphone-Ipod-Adapter-/190801772319?pt=Car_Audio_Video&hash=item2c6cabff1f&vxp=mtr

Iphone, Ipad input (med lade funksjon):

http://www.ebay.com/itm/iPod-iPhone-AUX-Adapter-Cable-BMW-E60-E61-E63-E64-For-MP3-Etc-Line-In-12pol-/200975755719?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2ecb16a9c7

Husk at du MÅ kode AUX i bilen vist du ikke har det før dette vil virke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...