Gå til innhold

E60/61 tråden

SuperGaute
 Share

Anbefalte innlegg

I de landene hvor kjørelys på dagtid ikke er påkrevd er denne funkjonen verdt noe. Dvs at du kan gå inn i menyen og velge at du ikke skal ha lys om dagen. Men når det blir mørkt eller du kjører inn i tunel så vil de skru seg på. Dette gjelder pre-face. Mens på facelift utgavene lyser ringenene konstant. Men jeg tror det skal være mulig å programere noe liknende på pre-face.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kreves det en liten oppdatering vedrørende lysbruk i de forskjellige stillingene.

E60/E61 LCI xenon med og uten adaptive kjørelys (522 + 524):

• Posisjon A: Lyser med DRL (de sterke ringene, dersom de er aktivert i iDrive. Hvis ikke lyser bare xenon) i et gitt dagslys og slår automatisk over på xenonlys når det er mørkt nok og/eller i tunneller. Dersom bilen har adaptive kjørelys (524) vil lysene svinge og avkjøringslysene er i tillegg aktivert. Welcome lights er også aktivert ved opplåsning av bilen.
  • Posisjon 0: DRL aktivert dersom de er aktivert i iDrive. 
  • Posisjon 1: Parklys. Må manuelt slå av lysbryteren hver gang bilen stoppes.
  • Posisjon 2: Hovedlysene er aktivert hele tiden. Verken de svingbare- eller avkjøringslysene fungerer i denne posisjonen. 

E60/E61 pre-LCI xenon med og uten adaptive kjørelys (522 + 524):

• Posisjon A: Lyser med xenon hele tiden, med mindre sensitiviteten til lysene ikke er justert (dette skal man ikke i Norge, da det ikke er lovlig å kjøre uten lys). Er sensitiviteten justert vil bilen veksle mellom å kjøre uten lys på dagtid og sette på hovedlysene i tunneller eller når det er mørkt nok. I USA har man DRL funksjon, hvor H7-LED-bulbs-07.jpg'>fjernlysene lyser på halv styrke. Dette er mulig å kode på "norske" biler også. Bilene som har adaptive kjørelys (524) svinger også i denne posisjonen. Biler produsert etter 09/2006 har welcome lights ved opplåsing av bil.
  • Posisjon 0: Ingen lys med mindre US-lys er kodet. Da vil fjernlysene lyse på halv styrke og baklysene slukket slik dagens biler.
  • Posisjon 1: Parklys aktivert. Må manuelt slå av lysbryteren hver gang bilen stoppes. Er US-lys kodet vil fjernlyset lyse på halv styrke sammen med parklysene.
  • Posisjon 2: Hovedlysene er aktivert hele tiden. De svingbare lysene vil ikke fungere. Har bilen US-lys vil fjernlyset slutte å lyse når xenonlysene er aktivert. 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min så slår jeg på/av fjernlyshjelperen ved å "slå på" langlyset, i posisjon A. Da vil det komme en "A" i speedoen, slår av ved å å slå av langlyset. Da slår langlysene seg på automatisk når det er mørkt nok og vice versa.. Fungerer dårlig i tunneller etter min mening, da di ofte slår seg på og av pga refleksene da helst SOS boksene. Har ikke sett etter om det er noen innstillinger for denne i iDrive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ja riktig..

Ja, systemet er altfor dårlig, mulig det er blitt bedre på nyere versjoner, men de gangene eg har prøvd funksjonen har eg blendet mange og spesiellt når eg kommer i en høyre sving.

Rett frem fungerer det utmerket, men som du sier så er det for dårlig i tunneler og blir til og med forvirra av enkelte gatelys her hos meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, nye felger til våre står for tur. Har sett hovedsaklig på Gs Evolution 2 eller Gs concave. Ser dekk24 har 20" concave til 10999,- med dekk, hvordan er kvaliteten på desse felgene? Har og tenkt litt på hvor store di skal ver,vil ikke miste all comforten , tror egentlig jeg kommer til å gå for 19".

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, nye felger til våre står for tur. Har sett hovedsaklig på Gs Evolution 2 eller Gs concave. Ser dekk24 har 20" concave til 10999,- med dekk, hvordan er kvaliteten på desse felgene? Har og tenkt litt på hvor store di skal ver,vil ikke miste all comforten , tror egentlig jeg kommer til å gå for 19".

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Jeg synes 19" blir for lite på en E60/61. Jeg mener 20" er finest :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. fjernlys assistent, så synes jeg den funksjonen var bra, endog er den litt treg til å sette på langlys igjen etter at jeg har møtt en bil.

Men ja den dimmer når man kommer til gatelys, og det er OK synes jeg, da er det jo nok lys uansett. Den dimmet også ned i møte med et 902H markeringsskilt,av typen skarp sving.

Ellers er adaptive lys veldig fint på landeveien når man kjører i mørket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen! noen som vet om;

http://www.ebay.com/itm/3rd-GEN-BMW-E92-E93-E82-E90-X5-X6-H8-36W-COB-Angel-Eyes-Halo-Ring-LED-White-/281124644291?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Make%3ABMW&hash=item417455a5c3&vxp=mtr

passer de på min 520d?

som reef skreiv i sin led pæretråd, Passer til: "08-10 BMW 5-series E60 sedan Face lifted (528i, 528xi, 535i, 535xi, 550i)"

Står jo trossalt ikke min modell der.. Eventalt andre pærer som er bedre og verd mer for pengene? gi litt info plis :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...